ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: tas
Sob 07 Gru, 2013
Przerobka Simsona (EV) - smieszny, ale jedzi
Autor Wiadomość
mar56 
dyrektor


Pomógł: 4 razy
Wiek: 67
Dołączył: 15 Lut 2011
Posty: 443
Skąd: Łódź
Wysłany: Wto 23 Sie, 2011   

2 bieguny zwiększą prędkość obrotową,moc wzrośnie,wzrośnie prąd a zatem średnica przewodów też musi być większa.Musisz zmniejszyć koło zdawcze na silniku na jak najmniejsze a na kole większą zębatkę.
_________________
zrób sobie ebikea,źycie to nie bajka
Ukradł rower, jemu ukradziono - co za różnica: jest zamieszany...
 
 
Pir-serwis 
kierownik



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 10 Sty 2010
Posty: 333
Skąd: Ostrowiec Warszawa
Wysłany: Wto 23 Sie, 2011   

Przy obrotach rzędu 1000 patrząc na to przełożenie to chyba z 50 powinien pojechać jeśli moc wystarczająca. Jeśli koło ma około 2m-to przy przełożeniu bezpośrednim 1 na 1 masz 50km/h.
Amperomierz woltomierz-konieczny.Tylko pod obciążeniem widać co jest grane.Ale jak Ci tyle spada to za słaby silnik,sterownik.Normalnie to przysiądzie i do 40V od razu przy ruszaniu-a u Ciebie zapewnie prąd nie za duży.
_________________
Paweł-Elektryczny Citroen BX
 
 
jw3417
początkujący


Dołączył: 24 Kwi 2011
Posty: 47
Wysłany: Pią 26 Sie, 2011   

Sterownik raczej jest OK powinien odcinać powyżej 45A co daje przy 48V prawie 2KWz tą mocą powinienem zdobyć tą górkę
po przeczytaniu waszych wypowidzi skłaniam sie raczej w strone silnika

Wiem przydał by sie amperomierz ale to 100zł za to było by nowe uzwojenie.

Narazie myślę z 16 zwoi 3 x 0,8mm w cewce czyli (1,5mm^2) zrobić 8 zwoi 6 x 0,8mm (3mm^2) wydaje mi się że ten zabieg powinien podnieś obr i moc .

Co o ty sądzicie przerobić czy szkoda mojego czasu i pracy

pozdrawiam Wiesiek i dzięki za podpowiedzi
 
 
r2d2 
prezes
Reverse engineer



Pomógł: 4 razy
Wiek: 52
Dołączył: 22 Lip 2006
Posty: 678
Skąd: Kielce
Wysłany: Sob 27 Sie, 2011   

Mogę się mylić, ale na prosty chłopski rozum to może być droga donikąd, już w wersji 220V 50Hz ten silnik ma średni moment, potrzebuje sporej przekładni żeby wogóle bęben poruszyć, jako dawca nadaje się raczej na prądnicę. Jak wyglądała ta moc o której piszesz od strony napięcia:

jw3417 napisał/a:
Zrobiłem parę prądnic i w prądnicach było tak np.prądnica na bazie tego silnika 48 żłobkowego dawała;

przy 400obr/min -350W

przy 800obr/min -700W więc moc wzrosła 2 krotnie

Dlatego zakładam że jeśli teraz nawinę ten silnik na 2 cewki tą samą ilością i średnicą drutu w żłobku.To uzyskam wyższe obr. nie 960 ale 1920 obr/min a co za tym idzie wzrośnie też moc 2 krotnie.


Ta przekładnia zupełnie nie przypomina pralkowej przy której miał sensowny moment ten silnik oryginalnie (na oko z 15:1) :wink:
Pozdro.
_________________
I choć bym szedł ciemną doliną, ciemności się nie lękam bo robię światło...
 
 
jw3417
początkujący


Dołączył: 24 Kwi 2011
Posty: 47
Wysłany: Sob 27 Sie, 2011   

Witam

W pradnicy moc raczej jest stała przy danych obrotach

Np 400obr - 35V x10A = 350W
400obr - 70V x5A = 350W

w moim przypadku przy 400obr miała około 48V

''Mogę się mylić, ale na prosty chłopski rozum to może być droga donikąd, już w wersji 220V 50Hz ten silnik ma średni moment, potrzebuje sporej przekładni żeby wogóle
bęben poruszyć,"

Chyba sie mylisz bo na mój rozum to jesli w stawisz w ten motorek silnik bez przeróbki i podepniesz 220V50Hz zastosujesz odpowiednia przekładnie to i tak go nie rozpędzisz do 40km/gdz.a ja tyle gdzieś nim jechałem
 
 
r2d2 
prezes
Reverse engineer



Pomógł: 4 razy
Wiek: 52
Dołączył: 22 Lip 2006
Posty: 678
Skąd: Kielce
Wysłany: Nie 28 Sie, 2011   

Chyba nie zrozumiałeś o co mi chodziło. Być może nieprecyzyjnie to ująłem, chodziło mi o moc tej prądnicy (w funkcji napięcia) przy zwiększaniu obrotów, np:
400obr/min-35Vx10A=350W
teraz zwiększamy obroty, czy ma teraz
800obr/min-35Vx20A=700W
czy raczej
800obr/min-70Vx10A=700W

Moc niby ta sama ale jednak jakaś różnica jest.

jw3417 napisał/a:
jesli wstawisz w ten motorek silnik bez przeróbki i podepniesz 220V50Hz zastosujesz odpowiednia przekładnie to i tak go nie rozpędzisz do 40km/gdz.a ja tyle gdzieś nim jechałem
Ale odpalając funkcję wirowania prawdopodobnie dałby radę, skoro bęben mokrego prania potrafi dośc szybko rozbujać do 500-1000 obr/min, nawet jak jest kiepsko wyważony osiowo ;)

Pozdro.
_________________
I choć bym szedł ciemną doliną, ciemności się nie lękam bo robię światło...
 
 
jw3417
początkujący


Dołączył: 24 Kwi 2011
Posty: 47
Wysłany: Nie 28 Sie, 2011   

W prądnicach napięcie rośnie wraz ze wzrostem obrotów czyli

400obr- 35V
800 - 70V

Tu masz o prądnicach około 500str w 3 częściach
http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1932704.html

pozdrawiam

Wiesiek


Jak przerobie i będzie to zadawalająco jeździło to zapraszam do mnie mieszkam 20km od Kielc

[ Dodano: Nie 09 Paź, 2011 ]
witam po długiej przerwie czas ruszyć z moją przeróbką.
Zakupiłem miernik 60 V/100A porobiłem próby na tym samym silniku.

W pierwszym przypadku był nawinięty 3X0,8mm (po16 takich pakietów w żłobku.

960obr na min oklo 100W na jalowym max pod obciazeniem 1850W

W drugim bylo 6X0,8mm po 8 takich pakietow w zlobku

1900obr oklo 200W na jalowym max pod obcizeniem tez 1850W tylko ze silnik sie grzeje nawet na jalowy


moze ktos podpowiedziec o co tu chodzi z tym grzaniem

[ Dodano: Pon 10 Paź, 2011 ]
Witam

próba silnika 3x 0,8mm (16 komp. w żłobku) po kilku zmianach w programie sterownika

Na prostym 50km/h pobór prądu 20A sterownik prawie zimny


max moc przy podjeździe pod górkę o nachyleniu min 8% max 14% i dł. 100m okło 2,5KW prąd 53A sterownik letni

jest dobrze teraz trzeba to włożyć w skóterka z wariatorem i bedzie super

[ Dodano: Czw 13 Paź, 2011 ]
Ktos pytał o zasięg moge tylko powiedziec po dzisiejszy próbadh że przez 10min ostrej jazdy przyspiszanie i hamowanie z AKU ubywało 4Ah ,a przy łagodniejszej jeździe około 2,5Ah w tym samym czasie. A z AKU 40A wyrwałem łącznie 36Ah ładowane było 2 dni temu.

[ Dodano: Pią 14 Paź, 2011 ]
witam
dziś w nocy ładowałem aku miernik wskazał że weszło 39,4 Ah czy to jest dobrze a może za dużo pociągnołem bo odcięcie mam ustawione na 42v a najnisze napięcie pod obciążeniem jakie pokazał miernik to 41,2V dla baterii 48v/40A
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group