|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITERRowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie
|
Przesunięty przez: tas Sob 07 Gru, 2013 |
Przerobka Simsona (EV) - smieszny, ale jedzi |
Autor |
Wiadomość |
mar56
dyrektor
Pomógł: 4 razy Wiek: 67 Dołączył: 15 Lut 2011 Posty: 443 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Wto 23 Sie, 2011
|
|
|
2 bieguny zwiększą prędkość obrotową,moc wzrośnie,wzrośnie prąd a zatem średnica przewodów też musi być większa.Musisz zmniejszyć koło zdawcze na silniku na jak najmniejsze a na kole większą zębatkę. |
_________________ zrób sobie ebikea,źycie to nie bajka
Ukradł rower, jemu ukradziono - co za różnica: jest zamieszany... |
|
|
|
|
Pir-serwis
kierownik
Pomógł: 1 raz Dołączył: 10 Sty 2010 Posty: 333 Skąd: Ostrowiec Warszawa
|
Wysłany: Wto 23 Sie, 2011
|
|
|
Przy obrotach rzędu 1000 patrząc na to przełożenie to chyba z 50 powinien pojechać jeśli moc wystarczająca. Jeśli koło ma około 2m-to przy przełożeniu bezpośrednim 1 na 1 masz 50km/h.
Amperomierz woltomierz-konieczny.Tylko pod obciążeniem widać co jest grane.Ale jak Ci tyle spada to za słaby silnik,sterownik.Normalnie to przysiądzie i do 40V od razu przy ruszaniu-a u Ciebie zapewnie prąd nie za duży. |
_________________ Paweł-Elektryczny Citroen BX |
|
|
|
|
jw3417
początkujący
Dołączył: 24 Kwi 2011 Posty: 47
|
Wysłany: Pią 26 Sie, 2011
|
|
|
Sterownik raczej jest OK powinien odcinać powyżej 45A co daje przy 48V prawie 2KWz tą mocą powinienem zdobyć tą górkę
po przeczytaniu waszych wypowidzi skłaniam sie raczej w strone silnika
Wiem przydał by sie amperomierz ale to 100zł za to było by nowe uzwojenie.
Narazie myślę z 16 zwoi 3 x 0,8mm w cewce czyli (1,5mm^2) zrobić 8 zwoi 6 x 0,8mm (3mm^2) wydaje mi się że ten zabieg powinien podnieś obr i moc .
Co o ty sądzicie przerobić czy szkoda mojego czasu i pracy
pozdrawiam Wiesiek i dzięki za podpowiedzi |
|
|
|
|
r2d2
prezes Reverse engineer
Pomógł: 4 razy Wiek: 52 Dołączył: 22 Lip 2006 Posty: 678 Skąd: Kielce
|
Wysłany: Sob 27 Sie, 2011
|
|
|
Mogę się mylić, ale na prosty chłopski rozum to może być droga donikąd, już w wersji 220V 50Hz ten silnik ma średni moment, potrzebuje sporej przekładni żeby wogóle bęben poruszyć, jako dawca nadaje się raczej na prądnicę. Jak wyglądała ta moc o której piszesz od strony napięcia:
jw3417 napisał/a: | Zrobiłem parę prądnic i w prądnicach było tak np.prądnica na bazie tego silnika 48 żłobkowego dawała;
przy 400obr/min -350W
przy 800obr/min -700W więc moc wzrosła 2 krotnie
Dlatego zakładam że jeśli teraz nawinę ten silnik na 2 cewki tą samą ilością i średnicą drutu w żłobku.To uzyskam wyższe obr. nie 960 ale 1920 obr/min a co za tym idzie wzrośnie też moc 2 krotnie. |
Ta przekładnia zupełnie nie przypomina pralkowej przy której miał sensowny moment ten silnik oryginalnie (na oko z 15:1)
Pozdro. |
_________________ I choć bym szedł ciemną doliną, ciemności się nie lękam bo robię światło... |
|
|
|
|
jw3417
początkujący
Dołączył: 24 Kwi 2011 Posty: 47
|
Wysłany: Sob 27 Sie, 2011
|
|
|
Witam
W pradnicy moc raczej jest stała przy danych obrotach
Np 400obr - 35V x10A = 350W
400obr - 70V x5A = 350W
w moim przypadku przy 400obr miała około 48V
''Mogę się mylić, ale na prosty chłopski rozum to może być droga donikąd, już w wersji 220V 50Hz ten silnik ma średni moment, potrzebuje sporej przekładni żeby wogóle
bęben poruszyć,"
Chyba sie mylisz bo na mój rozum to jesli w stawisz w ten motorek silnik bez przeróbki i podepniesz 220V50Hz zastosujesz odpowiednia przekładnie to i tak go nie rozpędzisz do 40km/gdz.a ja tyle gdzieś nim jechałem |
|
|
|
|
r2d2
prezes Reverse engineer
Pomógł: 4 razy Wiek: 52 Dołączył: 22 Lip 2006 Posty: 678 Skąd: Kielce
|
Wysłany: Nie 28 Sie, 2011
|
|
|
Chyba nie zrozumiałeś o co mi chodziło. Być może nieprecyzyjnie to ująłem, chodziło mi o moc tej prądnicy (w funkcji napięcia) przy zwiększaniu obrotów, np:
400obr/min-35Vx10A=350W
teraz zwiększamy obroty, czy ma teraz
800obr/min-35Vx20A=700W
czy raczej
800obr/min-70Vx10A=700W
Moc niby ta sama ale jednak jakaś różnica jest.
jw3417 napisał/a: | jesli wstawisz w ten motorek silnik bez przeróbki i podepniesz 220V50Hz zastosujesz odpowiednia przekładnie to i tak go nie rozpędzisz do 40km/gdz.a ja tyle gdzieś nim jechałem | Ale odpalając funkcję wirowania prawdopodobnie dałby radę, skoro bęben mokrego prania potrafi dośc szybko rozbujać do 500-1000 obr/min, nawet jak jest kiepsko wyważony osiowo
Pozdro. |
_________________ I choć bym szedł ciemną doliną, ciemności się nie lękam bo robię światło... |
|
|
|
|
jw3417
początkujący
Dołączył: 24 Kwi 2011 Posty: 47
|
Wysłany: Nie 28 Sie, 2011
|
|
|
W prądnicach napięcie rośnie wraz ze wzrostem obrotów czyli
400obr- 35V
800 - 70V
Tu masz o prądnicach około 500str w 3 częściach
http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1932704.html
pozdrawiam
Wiesiek
Jak przerobie i będzie to zadawalająco jeździło to zapraszam do mnie mieszkam 20km od Kielc
[ Dodano: Nie 09 Paź, 2011 ]
witam po długiej przerwie czas ruszyć z moją przeróbką.
Zakupiłem miernik 60 V/100A porobiłem próby na tym samym silniku.
W pierwszym przypadku był nawinięty 3X0,8mm (po16 takich pakietów w żłobku.
960obr na min oklo 100W na jalowym max pod obciazeniem 1850W
W drugim bylo 6X0,8mm po 8 takich pakietow w zlobku
1900obr oklo 200W na jalowym max pod obcizeniem tez 1850W tylko ze silnik sie grzeje nawet na jalowy
moze ktos podpowiedziec o co tu chodzi z tym grzaniem
[ Dodano: Pon 10 Paź, 2011 ]
Witam
próba silnika 3x 0,8mm (16 komp. w żłobku) po kilku zmianach w programie sterownika
Na prostym 50km/h pobór prądu 20A sterownik prawie zimny
max moc przy podjeździe pod górkę o nachyleniu min 8% max 14% i dł. 100m okło 2,5KW prąd 53A sterownik letni
jest dobrze teraz trzeba to włożyć w skóterka z wariatorem i bedzie super
[ Dodano: Czw 13 Paź, 2011 ]
Ktos pytał o zasięg moge tylko powiedziec po dzisiejszy próbadh że przez 10min ostrej jazdy przyspiszanie i hamowanie z AKU ubywało 4Ah ,a przy łagodniejszej jeździe około 2,5Ah w tym samym czasie. A z AKU 40A wyrwałem łącznie 36Ah ładowane było 2 dni temu.
[ Dodano: Pią 14 Paź, 2011 ]
witam
dziś w nocy ładowałem aku miernik wskazał że weszło 39,4 Ah czy to jest dobrze a może za dużo pociągnołem bo odcięcie mam ustawione na 42v a najnisze napięcie pod obciążeniem jakie pokazał miernik to 41,2V dla baterii 48v/40A |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
|