ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: tas
Sob 07 Gru, 2013
Schemat elektryczny sterownika YK40
Autor Wiadomość
Nostusek 
szef



Pomógł: 18 razy
Wiek: 37
Dołączył: 03 Cze 2011
Posty: 1406
Skąd: Pruszków
Wysłany: Czw 23 Cze, 2011   Schemat elektryczny sterownika YK40

Chciałbym zapytać czy ktoś posiada może schemat elektryczny do chińskiego sterownika YK40 350W 24V ? Wyprodukowany przez YIYUN ELECTRON. Chciałbym wprowadzic w nim małe modyfikacje ale bez schematu to jak bez ręki. Nie chodzi mi o schemat podłączenia bo to wiem jak podpiąć. Tylko schemat wewnętrzny.
_________________
Pal gumę - nie benzynę! EV górą!!
Silnik: MY1020 500W/24V, sterownik: YK-40 -tuningowany , akumulator: 2 x Toyama NPC-18

Potrzebujesz akumulatora kwasowego? AGM, VRLA, GEL, trakcja, samochodowe ? Dzwoń: 609-208-808 w godz 9 - 17
 
 
tomson 
prezes
TOMSON


Pomógł: 4 razy
Wiek: 47
Dołączył: 15 Lut 2009
Posty: 649
Skąd: Otwock_EŁK
Wysłany: Pią 24 Cze, 2011   

A co ty tam chcesz modyfikować :) tranzystory wymienić na mocniejsze i diodę można i to wszystko.
_________________
pozdr
Tomek
 
 
Nostusek 
szef



Pomógł: 18 razy
Wiek: 37
Dołączył: 03 Cze 2011
Posty: 1406
Skąd: Pruszków
Wysłany: Pią 24 Cze, 2011   

No właśnie to chcę zrobić ale i pobawić się poziomami napięcia odcięcia o z tego co się doczytuję to ma on zabezpieczenie przy rozładowaniu baterii Do tego chcę sobie zrobić rekuperację odzyskową a do tego musiałbym mieć schemat.
_________________
Pal gumę - nie benzynę! EV górą!!
Silnik: MY1020 500W/24V, sterownik: YK-40 -tuningowany , akumulator: 2 x Toyama NPC-18

Potrzebujesz akumulatora kwasowego? AGM, VRLA, GEL, trakcja, samochodowe ? Dzwoń: 609-208-808 w godz 9 - 17
 
 
toft 
szef
Pan kierowca


Pomógł: 10 razy
Dołączył: 22 Mar 2010
Posty: 1756
Skąd: Gliwice
Wysłany: Sob 25 Cze, 2011   

To jest sterownik do silnikow szczotkowych?
 
 
Nostusek 
szef



Pomógł: 18 razy
Wiek: 37
Dołączył: 03 Cze 2011
Posty: 1406
Skąd: Pruszków
Wysłany: Nie 26 Cze, 2011   

Na to wygląda że tak ponieważ w karcie katalogowej mojego silnika jest napisane Comutation: Brush
_________________
Pal gumę - nie benzynę! EV górą!!
Silnik: MY1020 500W/24V, sterownik: YK-40 -tuningowany , akumulator: 2 x Toyama NPC-18

Potrzebujesz akumulatora kwasowego? AGM, VRLA, GEL, trakcja, samochodowe ? Dzwoń: 609-208-808 w godz 9 - 17
 
 
mikews
[Usunięty]

Wysłany: Nie 31 Lip, 2011   

Tak to jest sterownik silnika DC szczotkowego
Bawiłem się rok temu tym sterownikiem. Chciałem go "wzmocnić" bo mam w e-motorynce dwa silniki 350W. Wymieniłem tranzystory i diodę oraz aby zwiększyć prąd odcięcia, dodałem jeszcze równolegle do istniejącego dwa opory bocznikowe. Efekt osiągnięty.
Schematu raczej nikt nie ma a jeśli już, to można go szybko rozrysować ze ścieżek bo jest dość prosty. Filozofii w tym sterowniku żadnej nie ma a i przeróbek za wiele się nie dokona.
 
 
Nostusek 
szef



Pomógł: 18 razy
Wiek: 37
Dołączył: 03 Cze 2011
Posty: 1406
Skąd: Pruszków
Wysłany: Pon 01 Sie, 2011   

A czy kolega byłby w stanie namalować conieco w sprawie sterownika albo posiada już jakieś swoje schematy? Jakich tranzystorów kolega użył? W moim siedzą 2SK 2425 i coś co nie wiem do tej pory czym jest i ma oznaczenie FM-2045... Gdzie kolega dodał te swoje modyfikacje i ile wyciągnął Amperków z tego sterownika? Mnie interesuje żeby troszkę w "palnik" móc dać podczas ruszania bo nie będę miał wystarczająco dużego przełożenia mechanicznego ( jedynie przekładnia o przełożeniu 7,27)
_________________
Pal gumę - nie benzynę! EV górą!!
Silnik: MY1020 500W/24V, sterownik: YK-40 -tuningowany , akumulator: 2 x Toyama NPC-18

Potrzebujesz akumulatora kwasowego? AGM, VRLA, GEL, trakcja, samochodowe ? Dzwoń: 609-208-808 w godz 9 - 17
 
 
mikews
[Usunięty]

Wysłany: Wto 02 Sie, 2011   

Schematu nie mam a robiłem przeróbkę jakiś rok-dwa temu.
Trzeba wymienić tranzystory mocy na mocniejsze, diodę (też jest na radiatorze po prawej stronie i wygląda jak tranzystor) oraz bocznik pomiarowy do ograniczenia prądowego (lub go zewrzeć wtedy zabezpieczenia nie będzie). Przydaje się też dostawienie baterii dobrej klasy i dużej pojemności kondensatorów filtrujących na wyjściu. Tylko przy dużych prądach trzeba już zacząć ingerować w płytkę i pogrubiać (zwiększać przekrój przepływu) ścieżki żeby przeniosły ten większy prąd. Najlepiej jest od nowa wykonać płytkę driverów.
Konkretnych symboli tranzystorów Ci nie podam bo sterownik mam zmontowany w e-motorynce a czasu brak na wymontowywanie i rozbieranie.
Mi bardziej zależało, żeby ze sterownika na 350W zrobić sterownik na 600W i to wyszło. Zabezpieczenie prądowe u mnie nie pozwala na palenie gumy ale tak miało być. Zbyt łatwo się zapomnieć i spalić silnik lub przewody zasilające :)
 
 
Nostusek 
szef



Pomógł: 18 razy
Wiek: 37
Dołączył: 03 Cze 2011
Posty: 1406
Skąd: Pruszków
Wysłany: Wto 06 Wrz, 2011   

Mam jeszcze dwa pytanka..

Czy sterownik YK-40 w wykonaniu fabrycznym bardzo się nagrzewa podczas pracy? Dajmy na to że będzie pracował z manetką gazu na max.

Jaka jest jego odporność na wodę? Pytam bo chcę go zamontować na zewnątrz kufra i zastanawiam się jak się on zachowa w momencie gdy np zostanie ochlapany wodą z kałuży.
_________________
Pal gumę - nie benzynę! EV górą!!
Silnik: MY1020 500W/24V, sterownik: YK-40 -tuningowany , akumulator: 2 x Toyama NPC-18

Potrzebujesz akumulatora kwasowego? AGM, VRLA, GEL, trakcja, samochodowe ? Dzwoń: 609-208-808 w godz 9 - 17
 
 
mikews
[Usunięty]

Wysłany: Śro 07 Wrz, 2011   

Mi się nie grzał za mocno. Na zewnątrz możesz zainstalować ale musisz bardzo dokładnie doszczelnić go silikonem.
 
 
Nostusek 
szef



Pomógł: 18 razy
Wiek: 37
Dołączył: 03 Cze 2011
Posty: 1406
Skąd: Pruszków
Wysłany: Pią 09 Wrz, 2011   

Nie grzał za mocno to znaczy? Swój w celu ochrony przed wilgocią chciałbym zamknąć pod pokrywką kuferka z bateriami i zastanawiam się czy to wystarczy...
_________________
Pal gumę - nie benzynę! EV górą!!
Silnik: MY1020 500W/24V, sterownik: YK-40 -tuningowany , akumulator: 2 x Toyama NPC-18

Potrzebujesz akumulatora kwasowego? AGM, VRLA, GEL, trakcja, samochodowe ? Dzwoń: 609-208-808 w godz 9 - 17
 
 
mikews
[Usunięty]

Wysłany: Nie 11 Wrz, 2011   

To znaczy, że nigdy nie parzył mnie w rękę. Był normalnie ciepły. Moim zdaniem najmocniej grzeje się kondensator filtrujący. Ja nawet wymieniałem go na większy i na zewnątrz obudowy (bo się nie mieścił). Ktoś nawet pisał, że lepiej dać taki kondensator jak najbliżej silnika.
 
 
Nostusek 
szef



Pomógł: 18 razy
Wiek: 37
Dołączył: 03 Cze 2011
Posty: 1406
Skąd: Pruszków
Wysłany: Nie 11 Wrz, 2011   

A możesz mi wytłumaczyć ten fenomen? Podpiąłem wszystko jak należy dziś,Manetka spięta ze sterownikiem w konfiguracji - Czrny z czarnym kablem, czerwony z czerwonym i zielony z manetki z niebieskim z sterownika. Po przekręceniu stacyjki czyli zwarciu ze sobą kabelków opisanych jako "stacyjka" szarpnęło silnikiem lekko aż bujneło rowerem poczym spalił się bezpiecznik ( dałem na próbę 10A). Bardzo byłem zdziwiony bo manetka była niedotykana czyli nie przekręcona. Czemu to ruszać zaczęło? Czyżby sterownik był uszkodzony?
_________________
Pal gumę - nie benzynę! EV górą!!
Silnik: MY1020 500W/24V, sterownik: YK-40 -tuningowany , akumulator: 2 x Toyama NPC-18

Potrzebujesz akumulatora kwasowego? AGM, VRLA, GEL, trakcja, samochodowe ? Dzwoń: 609-208-808 w godz 9 - 17
 
 
nanab 
kierownik
Elektronik


Pomógł: 6 razy
Wiek: 32
Dołączył: 26 Lip 2011
Posty: 354
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: Nie 11 Wrz, 2011   

Zamiast manetki daj zworę między niebieski a czarny, silnik odłącz od koła albo oderwij koło od ziemii. Jak będzie kręcił to masz zepsuty sterownik albo jakieś błędy w instalacji. Jak nie to może być zepsuta manetka(np. zerwane i zwarte kable-miałem tak)
 
 
Nostusek 
szef



Pomógł: 18 razy
Wiek: 37
Dołączył: 03 Cze 2011
Posty: 1406
Skąd: Pruszków
Wysłany: Nie 11 Wrz, 2011   

Oki to tak zaraz sprawdzę tak jak mówisz. Mam nadzieję że jednak sterownik będzie oki.
_________________
Pal gumę - nie benzynę! EV górą!!
Silnik: MY1020 500W/24V, sterownik: YK-40 -tuningowany , akumulator: 2 x Toyama NPC-18

Potrzebujesz akumulatora kwasowego? AGM, VRLA, GEL, trakcja, samochodowe ? Dzwoń: 609-208-808 w godz 9 - 17
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group