|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITERRowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie
|
Przesunięty przez: tas Sob 07 Gru, 2013 |
Schemat elektryczny sterownika YK40 |
Autor |
Wiadomość |
Nostusek
szef
Pomógł: 18 razy Wiek: 37 Dołączył: 03 Cze 2011 Posty: 1406 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: Czw 23 Cze, 2011 Schemat elektryczny sterownika YK40
|
|
|
Chciałbym zapytać czy ktoś posiada może schemat elektryczny do chińskiego sterownika YK40 350W 24V ? Wyprodukowany przez YIYUN ELECTRON. Chciałbym wprowadzic w nim małe modyfikacje ale bez schematu to jak bez ręki. Nie chodzi mi o schemat podłączenia bo to wiem jak podpiąć. Tylko schemat wewnętrzny. |
_________________ Pal gumę - nie benzynę! EV górą!!
Silnik: MY1020 500W/24V, sterownik: YK-40 -tuningowany , akumulator: 2 x Toyama NPC-18
Potrzebujesz akumulatora kwasowego? AGM, VRLA, GEL, trakcja, samochodowe ? Dzwoń: 609-208-808 w godz 9 - 17 |
|
|
|
|
tomson
prezes TOMSON
Pomógł: 4 razy Wiek: 47 Dołączył: 15 Lut 2009 Posty: 649 Skąd: Otwock_EŁK
|
Wysłany: Pią 24 Cze, 2011
|
|
|
A co ty tam chcesz modyfikować tranzystory wymienić na mocniejsze i diodę można i to wszystko. |
_________________ pozdr
Tomek |
|
|
|
|
Nostusek
szef
Pomógł: 18 razy Wiek: 37 Dołączył: 03 Cze 2011 Posty: 1406 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: Pią 24 Cze, 2011
|
|
|
No właśnie to chcę zrobić ale i pobawić się poziomami napięcia odcięcia o z tego co się doczytuję to ma on zabezpieczenie przy rozładowaniu baterii Do tego chcę sobie zrobić rekuperację odzyskową a do tego musiałbym mieć schemat. |
_________________ Pal gumę - nie benzynę! EV górą!!
Silnik: MY1020 500W/24V, sterownik: YK-40 -tuningowany , akumulator: 2 x Toyama NPC-18
Potrzebujesz akumulatora kwasowego? AGM, VRLA, GEL, trakcja, samochodowe ? Dzwoń: 609-208-808 w godz 9 - 17 |
|
|
|
|
toft
szef Pan kierowca
Pomógł: 10 razy Dołączył: 22 Mar 2010 Posty: 1756 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: Sob 25 Cze, 2011
|
|
|
To jest sterownik do silnikow szczotkowych? |
|
|
|
|
Nostusek
szef
Pomógł: 18 razy Wiek: 37 Dołączył: 03 Cze 2011 Posty: 1406 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: Nie 26 Cze, 2011
|
|
|
Na to wygląda że tak ponieważ w karcie katalogowej mojego silnika jest napisane Comutation: Brush |
_________________ Pal gumę - nie benzynę! EV górą!!
Silnik: MY1020 500W/24V, sterownik: YK-40 -tuningowany , akumulator: 2 x Toyama NPC-18
Potrzebujesz akumulatora kwasowego? AGM, VRLA, GEL, trakcja, samochodowe ? Dzwoń: 609-208-808 w godz 9 - 17 |
|
|
|
|
mikews [Usunięty]
|
Wysłany: Nie 31 Lip, 2011
|
|
|
Tak to jest sterownik silnika DC szczotkowego
Bawiłem się rok temu tym sterownikiem. Chciałem go "wzmocnić" bo mam w e-motorynce dwa silniki 350W. Wymieniłem tranzystory i diodę oraz aby zwiększyć prąd odcięcia, dodałem jeszcze równolegle do istniejącego dwa opory bocznikowe. Efekt osiągnięty.
Schematu raczej nikt nie ma a jeśli już, to można go szybko rozrysować ze ścieżek bo jest dość prosty. Filozofii w tym sterowniku żadnej nie ma a i przeróbek za wiele się nie dokona. |
|
|
|
|
Nostusek
szef
Pomógł: 18 razy Wiek: 37 Dołączył: 03 Cze 2011 Posty: 1406 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: Pon 01 Sie, 2011
|
|
|
A czy kolega byłby w stanie namalować conieco w sprawie sterownika albo posiada już jakieś swoje schematy? Jakich tranzystorów kolega użył? W moim siedzą 2SK 2425 i coś co nie wiem do tej pory czym jest i ma oznaczenie FM-2045... Gdzie kolega dodał te swoje modyfikacje i ile wyciągnął Amperków z tego sterownika? Mnie interesuje żeby troszkę w "palnik" móc dać podczas ruszania bo nie będę miał wystarczająco dużego przełożenia mechanicznego ( jedynie przekładnia o przełożeniu 7,27) |
_________________ Pal gumę - nie benzynę! EV górą!!
Silnik: MY1020 500W/24V, sterownik: YK-40 -tuningowany , akumulator: 2 x Toyama NPC-18
Potrzebujesz akumulatora kwasowego? AGM, VRLA, GEL, trakcja, samochodowe ? Dzwoń: 609-208-808 w godz 9 - 17 |
|
|
|
|
mikews [Usunięty]
|
Wysłany: Wto 02 Sie, 2011
|
|
|
Schematu nie mam a robiłem przeróbkę jakiś rok-dwa temu.
Trzeba wymienić tranzystory mocy na mocniejsze, diodę (też jest na radiatorze po prawej stronie i wygląda jak tranzystor) oraz bocznik pomiarowy do ograniczenia prądowego (lub go zewrzeć wtedy zabezpieczenia nie będzie). Przydaje się też dostawienie baterii dobrej klasy i dużej pojemności kondensatorów filtrujących na wyjściu. Tylko przy dużych prądach trzeba już zacząć ingerować w płytkę i pogrubiać (zwiększać przekrój przepływu) ścieżki żeby przeniosły ten większy prąd. Najlepiej jest od nowa wykonać płytkę driverów.
Konkretnych symboli tranzystorów Ci nie podam bo sterownik mam zmontowany w e-motorynce a czasu brak na wymontowywanie i rozbieranie.
Mi bardziej zależało, żeby ze sterownika na 350W zrobić sterownik na 600W i to wyszło. Zabezpieczenie prądowe u mnie nie pozwala na palenie gumy ale tak miało być. Zbyt łatwo się zapomnieć i spalić silnik lub przewody zasilające |
|
|
|
|
Nostusek
szef
Pomógł: 18 razy Wiek: 37 Dołączył: 03 Cze 2011 Posty: 1406 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: Wto 06 Wrz, 2011
|
|
|
Mam jeszcze dwa pytanka..
Czy sterownik YK-40 w wykonaniu fabrycznym bardzo się nagrzewa podczas pracy? Dajmy na to że będzie pracował z manetką gazu na max.
Jaka jest jego odporność na wodę? Pytam bo chcę go zamontować na zewnątrz kufra i zastanawiam się jak się on zachowa w momencie gdy np zostanie ochlapany wodą z kałuży. |
_________________ Pal gumę - nie benzynę! EV górą!!
Silnik: MY1020 500W/24V, sterownik: YK-40 -tuningowany , akumulator: 2 x Toyama NPC-18
Potrzebujesz akumulatora kwasowego? AGM, VRLA, GEL, trakcja, samochodowe ? Dzwoń: 609-208-808 w godz 9 - 17 |
|
|
|
|
mikews [Usunięty]
|
Wysłany: Śro 07 Wrz, 2011
|
|
|
Mi się nie grzał za mocno. Na zewnątrz możesz zainstalować ale musisz bardzo dokładnie doszczelnić go silikonem. |
|
|
|
|
Nostusek
szef
Pomógł: 18 razy Wiek: 37 Dołączył: 03 Cze 2011 Posty: 1406 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: Pią 09 Wrz, 2011
|
|
|
Nie grzał za mocno to znaczy? Swój w celu ochrony przed wilgocią chciałbym zamknąć pod pokrywką kuferka z bateriami i zastanawiam się czy to wystarczy... |
_________________ Pal gumę - nie benzynę! EV górą!!
Silnik: MY1020 500W/24V, sterownik: YK-40 -tuningowany , akumulator: 2 x Toyama NPC-18
Potrzebujesz akumulatora kwasowego? AGM, VRLA, GEL, trakcja, samochodowe ? Dzwoń: 609-208-808 w godz 9 - 17 |
|
|
|
|
mikews [Usunięty]
|
Wysłany: Nie 11 Wrz, 2011
|
|
|
To znaczy, że nigdy nie parzył mnie w rękę. Był normalnie ciepły. Moim zdaniem najmocniej grzeje się kondensator filtrujący. Ja nawet wymieniałem go na większy i na zewnątrz obudowy (bo się nie mieścił). Ktoś nawet pisał, że lepiej dać taki kondensator jak najbliżej silnika. |
|
|
|
|
Nostusek
szef
Pomógł: 18 razy Wiek: 37 Dołączył: 03 Cze 2011 Posty: 1406 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: Nie 11 Wrz, 2011
|
|
|
A możesz mi wytłumaczyć ten fenomen? Podpiąłem wszystko jak należy dziś,Manetka spięta ze sterownikiem w konfiguracji - Czrny z czarnym kablem, czerwony z czerwonym i zielony z manetki z niebieskim z sterownika. Po przekręceniu stacyjki czyli zwarciu ze sobą kabelków opisanych jako "stacyjka" szarpnęło silnikiem lekko aż bujneło rowerem poczym spalił się bezpiecznik ( dałem na próbę 10A). Bardzo byłem zdziwiony bo manetka była niedotykana czyli nie przekręcona. Czemu to ruszać zaczęło? Czyżby sterownik był uszkodzony? |
_________________ Pal gumę - nie benzynę! EV górą!!
Silnik: MY1020 500W/24V, sterownik: YK-40 -tuningowany , akumulator: 2 x Toyama NPC-18
Potrzebujesz akumulatora kwasowego? AGM, VRLA, GEL, trakcja, samochodowe ? Dzwoń: 609-208-808 w godz 9 - 17 |
|
|
|
|
nanab
kierownik Elektronik
Pomógł: 6 razy Wiek: 32 Dołączył: 26 Lip 2011 Posty: 354 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: Nie 11 Wrz, 2011
|
|
|
Zamiast manetki daj zworę między niebieski a czarny, silnik odłącz od koła albo oderwij koło od ziemii. Jak będzie kręcił to masz zepsuty sterownik albo jakieś błędy w instalacji. Jak nie to może być zepsuta manetka(np. zerwane i zwarte kable-miałem tak) |
|
|
|
|
Nostusek
szef
Pomógł: 18 razy Wiek: 37 Dołączył: 03 Cze 2011 Posty: 1406 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: Nie 11 Wrz, 2011
|
|
|
Oki to tak zaraz sprawdzę tak jak mówisz. Mam nadzieję że jednak sterownik będzie oki. |
_________________ Pal gumę - nie benzynę! EV górą!!
Silnik: MY1020 500W/24V, sterownik: YK-40 -tuningowany , akumulator: 2 x Toyama NPC-18
Potrzebujesz akumulatora kwasowego? AGM, VRLA, GEL, trakcja, samochodowe ? Dzwoń: 609-208-808 w godz 9 - 17 |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
|