|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITERRowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie
|
Przesunięty przez: tas Sob 07 Gru, 2013 |
Silnik i sterownik made in China |
Autor |
Wiadomość |
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Nie 27 Lis, 2011
|
|
|
Wylutuj i sprawdź lupą pod światło, czy nie ma na nich oznaczeń. Może są na innych. Te 12 sztuk powinno być takie same. |
|
|
|
|
ripit [Usunięty]
|
Wysłany: Wto 29 Lis, 2011
|
|
|
zeeltom napisał/a: | Wylutuj i sprawdź lupą pod światło, czy nie ma na nich oznaczeń. Może są na innych. Te 12 sztuk powinno być takie same. |
Nie ma żadnych oznaczeń. Wszystkie pieczołowicie wytarte. Czy jest możliwość z bilansu mocy oszacować jakiego typu tranzystory to mogły być? Na elektroda.pl jakiś gość miał identyczny sterownik o mocy 350W i zastosowano tam tranzystory IRF 3205. Może z tej firmy tylko na wyższe moce? |
|
|
|
|
Nostusek
szef
Pomógł: 18 razy Wiek: 37 Dołączył: 03 Cze 2011 Posty: 1406 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: Wto 29 Lis, 2011
|
|
|
Te IRF3205 wytrzymają maksymalnie 110A (390A w peak'u) i 55V i 200W oraz mają rezystancję 8 miliohmów więc czego chcieć więcej? Jeżeli chodzi o koszty to kosztują ok. 5 zł/sztuka. Są też zdecydowanie mocniejsze do zastosowania i lepsze i noszą oznaczenie IRFBA1404P i wytrzymają 206A (650A w peak'u) przy 40V i 300 watów oraz mają rezystancję przejścia ok.3,7 miliohma. Ale cena jest już wyższa (w TME ok 9 zł/sztuka). Te drugie zniosą nawet brutalne traktowanie oczywiście oprócz zwarcia. Oba są typu N-Mosfet...
A jeżeli chcesz zrobić potwora który wytrzyma atak nuklearny i masz miejsce w obudowie to możesz dać IRFP4368PBF tylko to juz ma inny rozkład nóżek. Nic mocniejszego nie znam osobiście - prądy i moce chyba najwyższe z dostępnych - takich tranzystorów używają po 2-3 na fazę w falownikach o mocach rzędu do 5kW. |
_________________ Pal gumę - nie benzynę! EV górą!!
Silnik: MY1020 500W/24V, sterownik: YK-40 -tuningowany , akumulator: 2 x Toyama NPC-18
Potrzebujesz akumulatora kwasowego? AGM, VRLA, GEL, trakcja, samochodowe ? Dzwoń: 609-208-808 w godz 9 - 17 |
|
|
|
|
tomson
prezes TOMSON
Pomógł: 4 razy Wiek: 47 Dołączył: 15 Lut 2009 Posty: 649 Skąd: Otwock_EŁK
|
Wysłany: Śro 30 Lis, 2011
|
|
|
proponowałbym popularne w aplikacjach sterowników rowerowych tuningowanych tranzystory IRFB4110PBF mają napięcie pracy 100V także zapas napięciowy bardziej odporne na udary napięciowe.
Rezystancja w stanie przewodzenia 4,5mΩ prąd nominalny 180A i jeszcze nie mają za dużej pojemności bramkowej.
Są dostępne w TME cena przy zakupie powyżej 10szt 11.07zł brutto. |
_________________ pozdr
Tomek |
|
|
|
|
ripit [Usunięty]
|
Wysłany: Śro 30 Lis, 2011
|
|
|
Dzięki za podpowiedzi. Skuterek jest na 60V więc raczej będę szedł w rozwiązanie tomson'a. Założę i zobaczę co z tego będzie dalej. |
|
|
|
|
tomson
prezes TOMSON
Pomógł: 4 razy Wiek: 47 Dołączył: 15 Lut 2009 Posty: 649 Skąd: Otwock_EŁK
|
Wysłany: Pią 02 Gru, 2011
|
|
|
Trochę tańsze są IRFB4310 też są w TME tez na 100V proponowałbym najlepiej wymienić wszystkie tranzystory bo wtedy masz pewność że zaraz nie padnie któryś z jeszcze działających ale przeciażonych |
_________________ pozdr
Tomek |
|
|
|
|
ripit [Usunięty]
|
Wysłany: Sob 10 Gru, 2011
|
|
|
Niewiarygodne ale silnik naprawiłem . Działa super tylko jak go na innym sterowniku testowałem to się okazało że zabudowę wtyczki zrobili w tej serii inną i czujniki były nie po kolei. Sterownik po wymianie tranzystorów zachowuje się dziwnie. tzn rusza tylko na chwilę i po chwili konie. Dostaje napięcia tylko w niektórych położeniach kątowych co by znaczyło, że nie działają wszystkie 3 "układy". Jutro to jeszcze sprawdzę i rozwinę temat.
Póki co dzięki za pomoc wszystkim. |
|
|
|
|
Nostusek
szef
Pomógł: 18 razy Wiek: 37 Dołączył: 03 Cze 2011 Posty: 1406 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: Nie 11 Gru, 2011
|
|
|
Pomiar prądu się pewnie wysypał albo halle fiksują... |
_________________ Pal gumę - nie benzynę! EV górą!!
Silnik: MY1020 500W/24V, sterownik: YK-40 -tuningowany , akumulator: 2 x Toyama NPC-18
Potrzebujesz akumulatora kwasowego? AGM, VRLA, GEL, trakcja, samochodowe ? Dzwoń: 609-208-808 w godz 9 - 17 |
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Pon 12 Gru, 2011
|
|
|
Stawiam na hallotrony. Sprawdź, czy wsunąłeś je do końca wyżłobień w stojanie.
Walczyłem z podobym problemem i to było przyczyną. |
|
|
|
|
ripit [Usunięty]
|
Wysłany: Czw 22 Gru, 2011
|
|
|
zeeltom napisał/a: | Stawiam na hallotrony. Sprawdź, czy wsunąłeś je do końca wyżłobień w stojanie.
Walczyłem z podobym problemem i to było przyczyną. |
Silnik działa na identycznym sterowniku w porządku. Padły tranzystory w sterowniku ostatnie w kanale B. Są inaczej łączone niż cała reszta i podejrzewam że są jakieś inne. Czy wszystkie są takie jakie sugerowaliście to znaczy N? |
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Pią 23 Gru, 2011
|
|
|
Powinny być jednakowe. To są 3 identyczne tory, chyba, że ktoś wymyślił jakieś cudo.
Tam powinny być też diody przepięciowe, na tym samym radiatorze zazwyczaj je montują. |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
|