|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITERRowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie
|
Przesunięty przez: tas Sob 07 Gru, 2013 |
Silniki elektryczne z samochodów hybrydowych |
Autor |
Wiadomość |
DeeX
stażysta
Pomógł: 1 raz Dołączył: 16 Lut 2012 Posty: 194 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: Pią 17 Lut, 2012 Silniki elektryczne z samochodów hybrydowych
|
|
|
Witam
Czemu ciężko w internecie napotkać na notatkę dotyczącą zastosowania gotowego silnika elektrycznego z pojazdu o napędzie hybrydowym?
Są przecież na allegro samochody przeznaczone na części, z których bez problemu możemy kupić skrzynie biegów (honda civic, toyota prius, lexus gs450h, nissan altima i na pewno parę innych modeli) bądź tylny most/dyferencjał- lexus rx450.
W owych elementach zastosowane są przez producentów silniki elektryczne co prawda o otwartej budowie (nie da rady ich tak po prostu wyjąć i zamontować do pojazdu) ale można zrobić do nich obudowę i cieszyć się silnikiem za śmieszne pieniądze.
Więc moje pytanie brzmi czemu takich silników nikt nie stosuje do swoich konwersji? Jakie są przeszkody?
Pozdrawiam Damian |
|
|
|
|
nanab
kierownik Elektronik
Pomógł: 5 razy Wiek: 32 Dołączył: 26 Lip 2011 Posty: 351 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: Pią 17 Lut, 2012
|
|
|
Bo nic nie wiadomo o tych silnikach-typ, parametry itd.
Niedawno tez napaliłem się na przeróbkę oparta o most z lexusa, ale nie znalazłem praktycznie żadnych informacji o tym silniku-budowa, jak to sterować, w jakich prędkościach pracuje. Ktoś po prostu musi jako pierwszy zdobyć taką część i sprawdzić co tam siedzi, przetestować w miarę możliwości. Gdyby opracować np. tani sterownik do mostu z lexa można by zrobić z niego uniwersalny, dość mocny i tani zestaw do konwersji większości samochodów. |
|
|
|
|
tomson
prezes TOMSON
Pomógł: 4 razy Wiek: 47 Dołączył: 15 Lut 2009 Posty: 649 Skąd: Otwock_EŁK
|
Wysłany: Pią 17 Lut, 2012
|
|
|
trochę informacji jest o silniku z Hondy IMA ma moc ok 10KW na napięcie 144V i obroty do 4tyś a obroty max momenty to coś koło 2,5 tyś a co do Lexusa to przecież podają w necie moc moment i obroty silników |
_________________ pozdr
Tomek |
|
|
|
|
Szwed
stażysta moturzysta
Wiek: 43 Dołączył: 26 Gru 2010 Posty: 121 Skąd: Opole
|
Wysłany: Nie 19 Lut, 2012
|
|
|
DeeX: nawet na naszym forum były już dyskusje na ten temat. Ale chyba nikt nie odważył się kupić, żeby wypróbować teorie w praktyce i tak jak pewnie wielu innych mam ochotę na taki projekt. |
|
|
|
|
Nostusek
szef
Pomógł: 18 razy Wiek: 37 Dołączył: 03 Cze 2011 Posty: 1406 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: Nie 19 Lut, 2012
|
|
|
nanab napisał/a: | Gdyby opracować np. tani sterownik do mostu z lexa można by zrobić z niego uniwersalny, dość mocny i tani zestaw do konwersji większości samochodów. |
Kolego , ja właśnie próbuję stworzyć oprogramowanie na mikrokontroler które chcę wykorzystać przy budowie falownika do silnika... Tak poza tym - jeżeli ktoś orientuje się w środowisku Bascom i chciałby pomóc - możemy wspólnie stworzyć coś ciekawego.. |
_________________ Pal gumę - nie benzynę! EV górą!!
Silnik: MY1020 500W/24V, sterownik: YK-40 -tuningowany , akumulator: 2 x Toyama NPC-18
Potrzebujesz akumulatora kwasowego? AGM, VRLA, GEL, trakcja, samochodowe ? Dzwoń: 609-208-808 w godz 9 - 17 |
|
|
|
|
tomson
prezes TOMSON
Pomógł: 4 razy Wiek: 47 Dołączył: 15 Lut 2009 Posty: 649 Skąd: Otwock_EŁK
|
Wysłany: Nie 19 Lut, 2012
|
|
|
Największe koszty sterownika to cały stopień mocy i jego sterowanie.
jako stopień sterujący można by było wykorzystać PCB od najnowszych sterowników czujnikowych na bazie PCB EB3XX-AS-1 jest tam nowszy i szybszy procek niz na PCB z rodziny EB2xx.Trzeba by było trochę oszukać procek co do wartości napięcia zasilającego bo sterowniki są tylko do 82V ale to już kwestia zmian w dzielniku napięciowym na procek i zabezpieczeniach reszty sterownika przed wysokim napięciem |
_________________ pozdr
Tomek |
|
|
|
|
DeeX
stażysta
Pomógł: 1 raz Dołączył: 16 Lut 2012 Posty: 194 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: Nie 19 Lut, 2012
|
|
|
Czyli wychodzi na to że jest to wykonalne. Szczególnie z wiedzą naszych kolegów z forum, którzy jak widać znają się na elektronice
Powiedzmy że zakupie któryś z tych siników i u odpowiednich osób dowiem się jakie maja uzwojenie i wymagane rzeczy. Można wtedy zdziałać coś ze sterownikiem i cieszyć się tanim napędem ev? |
|
|
|
|
Nostusek
szef
Pomógł: 18 razy Wiek: 37 Dołączył: 03 Cze 2011 Posty: 1406 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: Nie 19 Lut, 2012
|
|
|
DeeX napisał/a: | u odpowiednich osób dowiem się jakie maja uzwojenie i wymagane rzeczy |
Producenta nie pytaj - nie zdradzi tych sekretów. |
_________________ Pal gumę - nie benzynę! EV górą!!
Silnik: MY1020 500W/24V, sterownik: YK-40 -tuningowany , akumulator: 2 x Toyama NPC-18
Potrzebujesz akumulatora kwasowego? AGM, VRLA, GEL, trakcja, samochodowe ? Dzwoń: 609-208-808 w godz 9 - 17 |
|
|
|
|
DeeX
stażysta
Pomógł: 1 raz Dołączył: 16 Lut 2012 Posty: 194 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: Pon 20 Lut, 2012
|
|
|
Nie chodziło mi o producenta. Bardziej o firmy, które zajmują się przewijaniem silników elektrycznych
To jak? Działamy? Ja kupuje silnik, daje Wam odpowiednie informacje o uzwojeniu silnika i robimy sterownik? |
|
|
|
|
DeeX
stażysta
Pomógł: 1 raz Dołączył: 16 Lut 2012 Posty: 194 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: Wto 21 Lut, 2012
|
|
|
Szperając w necie trafiłem na fajnego bloga: http://voltswagen.blogspo...7&by-date=false na dole strony naciskając "newer posts" ukażą się nam nowsze wpisy. Jak widać bloger chce zastosować dwa silniki elektryczne z hybrydowych hond civic. Szkoda że od dłuższego czasu nie ma już nowych wpisów |
|
|
|
|
Szwed
stażysta moturzysta
Wiek: 43 Dołączył: 26 Gru 2010 Posty: 121 Skąd: Opole
|
Wysłany: Wto 21 Lut, 2012
|
|
|
Nostusek napisał/a: | Kolego , ja właśnie próbuję stworzyć oprogramowanie na mikrokontroler które chcę wykorzystać przy budowie falownika do silnika... Tak poza tym - jeżeli ktoś orientuje się w środowisku Bascom i chciałby pomóc - możemy wspólnie stworzyć coś ciekawego.. |
Nie wiem czy jest sens wynajdować koło od nowa. Firmy produkujące mikrokontrolery chętnie uszczęśliwią nas swoimi rozwiązaniami (całkiem dobrymi tak na marginesie). Można ich bezpłatnie używać nawet w projektach komercyjnych (jest haczyk, ale do łyknięcia )
http://www.st.com/internet/com/segment/413.jsp
http://www.st.com/interne...ication/900.jsp
Miałem przez jakiś czas w łapkach zestaw demonstracyjny z małym trójfazowym silniczkiem i sterowaniem wektorowym. Fajnie to działało.
Tak więc sterowanie to nie problem.
Problem to jak tomson zauważył stopień mocy. Trudna sprawa.
Można wybrać jeszcze 2 inne rozwiązania:
- wykorzystać oryginalny falownik z auta i rozpracować komunikację z nim. Moim zdaniem łatwiejsze niż projektować swój.
- kupić falownik (tylko czy da się coś dobrać?), najłatwiejsze rozwiązanie, a przecież nie chodzi o to, żeby się męczyć, tylko żeby jeździć |
|
|
|
|
rudzik6 [Usunięty]
|
Wysłany: Pią 24 Lut, 2012
|
|
|
Ja chętnie wypróbuję silnik i sterownik od priusa, ale szukam taki zestaw do mojego modelu, aby mieć tez jako części zapasowe. Jednak jak można znaleźć komplet za już od 1000zł do modelu nowszego, to do mojego wciaz nie mogę znaleźć. A projekt motorka w stylu leżącego z wałem kardana czeka na realizację. Tak więc wydaje mi sie, że jedynie mozna powalczyć ale z kompletem silnik falownik oryginalny.
Wiesiek |
|
|
|
|
Profess
młodzik
Dołączył: 27 Maj 2011 Posty: 94 Skąd: Katowice
|
Wysłany: Wto 28 Lut, 2012
|
|
|
Witam,
właśnie od pewnego czasu drążę temat, rozmawiałem z kolegą rs232, który jest specjalista elektronikiem od osprzętu silników EV, w kwestii wykorzystania silnika z pełnej hybrydy (Silnik elektryczny pracuje sam lub wspomaga silnik spalinowy podczas gwałtownego przyspieszania) do klasycznego samochodu elektrycznego (100% EV). Powiedział, że to silniki o zupełnie innej konstrukcji, inne będzie uzwojenie obliczone na inne napięcia i inne parametry, które przy długotrwałej pracy silnika w typowym napędzie elektrycznym nie zdają egzaminu.
Jednak taki silnik elektryczny działający w trybie ciągłym tylko do niskich prędkości ok. 45 km/h i przy nagłych przyspieszeniach, jest chłodzony wodą, ma dwustopniową skrzynię CVT o zakresie prędkości do kilkunastu tysięcy obrotów i zasilanie rzędu 600 V, a w szczycie osiąga moc dobrze ponad 100 KW.
Czy do takich małych prędkości i możliwości wspomagania silnika głównego przy przyspieszaniu, jest potrzebny taki dobry siklnik, o takich parametrach...??
Przestudiowałem doświadczenia kolegi rudzik6 i chciałem właśnie zapytać czy uważa, że przy wyższych obciążeniach silnik Priusa da radę jako napęd dla wersji EV ??
Pozdrowienia |
_________________ Z prądem ale pod prąd |
|
|
|
|
Robsonik20
kierownik
Pomógł: 1 raz Dołączył: 06 Mar 2011 Posty: 363 Skąd: LBN
|
Wysłany: Wto 28 Lut, 2012
|
|
|
Rudzik kiedy jakieś filmiki z jazdy twoim priusem? |
|
|
|
|
Szwed
stażysta moturzysta
Wiek: 43 Dołączył: 26 Gru 2010 Posty: 121 Skąd: Opole
|
Wysłany: Czw 01 Mar, 2012
|
|
|
Gdzieś tam obiło mi się o uszy, że wystarczy w Priusie wyjąć jakiś tam bezpiecznik i silnik spalinowy się nie włącza, można jeździć tylko na prądzie. I wtedy się sprawdzi, czy silnik daje radę jako jedyny napęd pojazdu. |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
|