ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: tas
Sob 07 Gru, 2013
Łączenie dwuch akumulatorów Li-ion
Autor Wiadomość
bartek 
prezes
Łebmajster


Pomógł: 5 razy
Wiek: 41
Dołączył: 13 Kwi 2011
Posty: 508
Skąd: Włoszczowa
Wysłany: Wto 27 Mar, 2012   Łączenie dwuch akumulatorów Li-ion

Witam

Odpowiedź wydaje mi się oczywista, ale wolę się upewnić :)
Pytanie: Czy można połączyć równolegle dwa akumulatory Li-ion które maja własne systemy bms dla zwiększenia pojemności całego układu. Napięcie w obu jednakowe, mogą się różnić jedynie pojemnością. Ładowanie każdego z osobna.

PZDR
_________________
-
Szprychy dorabiane na wymiar
Grubości: 2,0mm; 2,3mm; 2,6mm; 3,4mm CZARNE

Sklep MaxEV
Silniki MXUS, Zestawy EcoBike, MagicPie, SmartPie
-
 
 
Nostusek 
szef



Pomógł: 18 razy
Wiek: 37
Dołączył: 03 Cze 2011
Posty: 1406
Skąd: Pruszków
Wysłany: Wto 27 Mar, 2012   

To po co pytasz skoro wiesz? Dodam Ci ze jeżeli to będą dwa pojedyńcze ogniwa to nie stanie się nic bo będą się ładowały równo i jeden BMS stanie się zbędny ale jeżeli będą to dwa pakiety z kilku, kilkunastu ogniw to zastanów się co się może stać... Popłynąć mogą prądy wyrównawcze - i to nawet dość spore! Zwłaszcza jeżeli pomiędzy pakietami będą znaczne dysproporcje a ogniwa potężne i dość sztywne napięciowo... Widziałem już pakiety po kilkaset woltów i kilkaset amperogodzin pracujące równolegle ale były ładowane i rozładowywane po równo i wygrodzone diodami do ładowania a podczas załączania ich równolegle było tyle obostrzeń i układów wyrównoważających napięcia że szok... Nie pytajcie do czego były - tajemnica służbowa...
_________________
Pal gumę - nie benzynę! EV górą!!
Silnik: MY1020 500W/24V, sterownik: YK-40 -tuningowany , akumulator: 2 x Toyama NPC-18

Potrzebujesz akumulatora kwasowego? AGM, VRLA, GEL, trakcja, samochodowe ? Dzwoń: 609-208-808 w godz 9 - 17
 
 
Zbyszek Kopeć 
szef


Pomógł: 4 razy
Dołączył: 15 Paź 2006
Posty: 3284
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Wto 27 Mar, 2012   

Trochę prawdy w tym jest, najtrudniejsze jest łączenie równoległe ogniw lub całych baterii akumulatorów. Bardzo ważne są długości, przekroje i oporności poszczególnych mostków. Też ważny jest punkt przyłączenie do nich następnego szeregowego ogniwa lub baterii albo końcowych przewodów.
_________________
EKOLOGICZNY BO ELEKTRYCZNY WIĘC ŚLICZNY CZYLI NOWOCZESNY !
http://www.samochodyelektryczne.pl
 
 
Gość

Wysłany: Wto 27 Mar, 2012   

Na tej stronie są schematy

http://endless-sphere.com...php?f=2&t=35600
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group