|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITERRowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie
|
Przesunięty przez: tas Sob 07 Gru, 2013 |
Łączenie dwuch akumulatorów Li-ion |
Autor |
Wiadomość |
bartek
prezes Łebmajster
Pomógł: 5 razy Wiek: 41 Dołączył: 13 Kwi 2011 Posty: 508 Skąd: Włoszczowa
|
Wysłany: Wto 27 Mar, 2012 Łączenie dwuch akumulatorów Li-ion
|
|
|
Witam
Odpowiedź wydaje mi się oczywista, ale wolę się upewnić
Pytanie: Czy można połączyć równolegle dwa akumulatory Li-ion które maja własne systemy bms dla zwiększenia pojemności całego układu. Napięcie w obu jednakowe, mogą się różnić jedynie pojemnością. Ładowanie każdego z osobna.
PZDR |
_________________ -
Szprychy dorabiane na wymiar
Grubości: 2,0mm; 2,3mm; 2,6mm; 3,4mm CZARNE
Sklep MaxEV
Silniki MXUS, Zestawy EcoBike, MagicPie, SmartPie
- |
|
|
|
|
Nostusek
szef
Pomógł: 18 razy Wiek: 37 Dołączył: 03 Cze 2011 Posty: 1406 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: Wto 27 Mar, 2012
|
|
|
To po co pytasz skoro wiesz? Dodam Ci ze jeżeli to będą dwa pojedyńcze ogniwa to nie stanie się nic bo będą się ładowały równo i jeden BMS stanie się zbędny ale jeżeli będą to dwa pakiety z kilku, kilkunastu ogniw to zastanów się co się może stać... Popłynąć mogą prądy wyrównawcze - i to nawet dość spore! Zwłaszcza jeżeli pomiędzy pakietami będą znaczne dysproporcje a ogniwa potężne i dość sztywne napięciowo... Widziałem już pakiety po kilkaset woltów i kilkaset amperogodzin pracujące równolegle ale były ładowane i rozładowywane po równo i wygrodzone diodami do ładowania a podczas załączania ich równolegle było tyle obostrzeń i układów wyrównoważających napięcia że szok... Nie pytajcie do czego były - tajemnica służbowa... |
_________________ Pal gumę - nie benzynę! EV górą!!
Silnik: MY1020 500W/24V, sterownik: YK-40 -tuningowany , akumulator: 2 x Toyama NPC-18
Potrzebujesz akumulatora kwasowego? AGM, VRLA, GEL, trakcja, samochodowe ? Dzwoń: 609-208-808 w godz 9 - 17 |
|
|
|
|
Zbyszek Kopeć
szef
Pomógł: 4 razy Dołączył: 15 Paź 2006 Posty: 3284 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Wto 27 Mar, 2012
|
|
|
Trochę prawdy w tym jest, najtrudniejsze jest łączenie równoległe ogniw lub całych baterii akumulatorów. Bardzo ważne są długości, przekroje i oporności poszczególnych mostków. Też ważny jest punkt przyłączenie do nich następnego szeregowego ogniwa lub baterii albo końcowych przewodów. |
_________________ EKOLOGICZNY BO ELEKTRYCZNY WIĘC ŚLICZNY CZYLI NOWOCZESNY !
http://www.samochodyelektryczne.pl |
|
|
|
|
Gość
|
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
|