Przesunięty przez: tas Sob 07 Gru, 2013 |
Dobranie akumulatora do roweru elektrycznego. |
Autor |
Wiadomość |
tomeczekokok
prezes
Pomógł: 8 razy Wiek: 30 Dołączył: 24 Cze 2012 Posty: 794 Skąd: Rybnik (śląsk)
|
Wysłany: Pią 06 Lip, 2012 Dobranie akumulatora do roweru elektrycznego.
|
|
|
Witam wszystkich. Mam problem z dobraniem akumulatora do mojej perełki. Mój budżet wynosi 600 zł i zastanawiam się ciągle jaki akumulator wybrać. Myślałem o litowo jonowych akumulatorach ale z nimi jest dużo problemu jeżeli chodzi o ich ładownie(koszt balansera i ładowarki sprowadzanej z zagranicy) plus do tego dochodzą koszta za ogniwa(7zł za sztukę) więc zrezygnowałem narazie z powodu braku finansów. Myślałem także o akumulatorach żelowych ale boję się o ich wytrzymałość na cykliczną pracę a poza tym nie mam doświadczenia z tymi akumulatorami, z ich obsługą. Mój silnik to silnik DC 48V 1000W z firmy Magmy(http://spawarki.bazarek.pl/opis/3403124/silnik-do-skuter-elektryczny-48v-1000w-skutera.html). Z akumulatorów żelowych znalazłem ten(http://allegro.pl/akumulator-zelowy-vipow-12v-17-0ah-wyprzedaz-i2450886498.html), proporcjonalność ceny do pojemności jest dobra i wiem że pojemność jest podana na prąd rozładowania 20Hr ale nawet jeśli spadnie do 10Ah podczas dużych prądów to mi wystarczy. Mam zamiar połączyć takie 4 szeregowo. Ładowarką do nich będzie impulsówka którą już posiadam o napięciu 48 V i prądzie 2,5A z zabezpieczeniami przed przeładowaniem. Czy ktoś mógł by mi poradzić więcej na temat tych akumulatorów czy będą się nadawały i czy opłaca się w nie inwestować pieniądze lub może ma lepszą alternatywę dla zasilania tego silnika?. |
|
|
|
|
Pykacz
szef
Pomógł: 16 razy Dołączył: 03 Lip 2012 Posty: 1561
|
Wysłany: Pią 06 Lip, 2012
|
|
|
Pozwolę sobie na przyłączenie do pytania bo stoję też przed wyborem baterii .
Muszę zasilić silnik 48V (1200W i ponad 30 (N.m) ). Potrzebuję baterii 5Ah . |
|
|
|
|
tas
szef tas
Pomógł: 154 razy Dołączył: 02 Kwi 2012 Posty: 6169 Skąd: Beskidy
|
Wysłany: Pią 06 Lip, 2012
|
|
|
Osobiście użytkuję LiPoly, takie modelarskie pakiety, które napędzają zdalnie sterowane samoloty i helikoptery.
Dla potrzeb 48V idealne są 3x 4c czyli 12s1p 5Ah, koszt z transportem i VATem i cłem zamyka się w kwocie ~430zł (albo ~315 jak minie celny, co się często zdarza).
Do tego trzeba ładowarkę klasy Imax albo klona za 60-70zł jeśli się nie ma oraz 3 monitory napięcia sprawdzające poszczególne cele (też takie modelarskie) w cenie 6zł/szt. (BMS na ubogich )
I tyle.
Lekkie, małe, wygodne i bardzo wytrzymałe
Wszystko kupisz w sprawdzonym i bezpiecznym sklepie hobbyking.com |
|
|
|
|
r2d2
prezes Reverse engineer
Pomógł: 4 razy Wiek: 52 Dołączył: 22 Lip 2006 Posty: 678 Skąd: Kielce
|
Wysłany: Pią 06 Lip, 2012
|
|
|
tas napisał/a: | które napędzają zdalnie sterowane samoloty i helikoptery. | Mam parę takich zabawek i ładuję je z IMaxa B6 i co ładowanie to jest spadek pojemności o kilka mAh, więc te akumulatory o których jest tu mowa to może ze 100 cykli max, a może i już wcześniej spuchną , mnie tam w zasadzie wszystko jedno bo pakiety do moich zabawek są po 40 zenka i zdążyłem się do tego przywyczaić, ale do roweru to raczej zainwestował bym w coś bardziej trwałego, no chyba że na jeden sezon to ma być.
Pozdro. |
_________________ I choć bym szedł ciemną doliną, ciemności się nie lękam bo robię światło... |
|
|
|
|
tas
szef tas
Pomógł: 154 razy Dołączył: 02 Kwi 2012 Posty: 6169 Skąd: Beskidy
|
Wysłany: Pią 06 Lip, 2012
|
|
|
No wiadomo, że nie są to akusy za 1000zł, choć te moje po około 60-70 pełnych cyklach nie wskazują żadnego spadku pojemności ani oznak puchnięcia.
A w takim tempie powinny się dawno zamortyzować zanim padną. Czas pokaże. |
|
|
|
|
tomeczekokok
prezes
Pomógł: 8 razy Wiek: 30 Dołączył: 24 Cze 2012 Posty: 794 Skąd: Rybnik (śląsk)
|
Wysłany: Pią 06 Lip, 2012
|
|
|
Kolego R2d2, masz rację, właściwie będę jeździł tylko w wakacje a to już tylko 56 dni ,. Później szkoła i nie będę miał czasu a i będą pieniądze także w roku szkolnym aby uzbierać na jakieś Li-iony. Chodzi mi tylko o to czy te żelówki prądowo i pojemnościowe nawet przez te 100 cykli wytrzymają bo jeżeli nawet z tym mają problem to rzeczywiście nie ma sensu ich kupować. |
|
|
|
|
r2d2
prezes Reverse engineer
Pomógł: 4 razy Wiek: 52 Dołączył: 22 Lip 2006 Posty: 678 Skąd: Kielce
|
Wysłany: Pią 06 Lip, 2012
|
|
|
Akumulatory o których pisałem to Litowo-Polimerowe są, jeśli chodzi wydajność prądową to z żelówkami bez porównania, tylko trwałość.... |
_________________ I choć bym szedł ciemną doliną, ciemności się nie lękam bo robię światło... |
|
|
|
|
tomeczekokok
prezes
Pomógł: 8 razy Wiek: 30 Dołączył: 24 Cze 2012 Posty: 794 Skąd: Rybnik (śląsk)
|
Wysłany: Pią 06 Lip, 2012
|
|
|
Rozumiem R2d2. Dziękuję za wypowiedz. Teraz dopiero zobaczyłem na aukcji że akumulator który podałem w linku jest na aukcji jako jedna sztuka a mi jest potrzebnych 4. Inne są już powyżej 100 zł |
|
|
|
|
rymi
początkujący
Dołączył: 20 Maj 2012 Posty: 43
|
Wysłany: Pią 06 Lip, 2012
|
|
|
Pykacz napisał/a: | Pozwolę sobie na przyłączenie do pytania bo stoję też przed wyborem baterii .
Muszę zasilić silnik 48V (1200W i ponad 30 (N.m) ). Potrzebuję baterii 5Ah . |
5Ah? To przy 1200W wystarczy ci chyba na 15 min jazdy Fakt ja mam zwykle zelowki, ale moje 15Ah wystarcza na 45-50min jazdy z predkoscia max 33km/h [zasieg 22-25km] przy silniku 500W |
|
|
|
|
r2d2
prezes Reverse engineer
Pomógł: 4 razy Wiek: 52 Dołączył: 22 Lip 2006 Posty: 678 Skąd: Kielce
|
Wysłany: Sob 07 Lip, 2012
|
|
|
W zasadzie osobiście mogę polecić baterię od Toyoty Priusa, 10V 6,5Ah, segment 1,5 kg, dadzą radę z rowerem skoro radzą sobie ze sporym samochodem i można wyhaczyć je już w dobrym stanie i niezłej cenie, a w przyszłości będzie ich coraz więcej na rynku wtórnym.
Pozdro. |
_________________ I choć bym szedł ciemną doliną, ciemności się nie lękam bo robię światło... |
|
|
|
|
Pykacz
szef
Pomógł: 16 razy Dołączył: 03 Lip 2012 Posty: 1561
|
Wysłany: Sob 07 Lip, 2012
|
|
|
rymi napisał/a: | Pykacz napisał/a: | Pozwolę sobie na przyłączenie do pytania bo stoję też przed wyborem baterii .
Muszę zasilić silnik 48V (1200W i ponad 30 (N.m) ). Potrzebuję baterii 5Ah . |
5Ah? To przy 1200W wystarczy ci chyba na 15 min jazdy Fakt ja mam zwykle zelowki, ale moje 15Ah wystarcza na 45-50min jazdy z predkoscia max 33km/h [zasieg 22-25km] przy silniku 500W |
W max pewnie trybie tak ale to i tak wystarczy bo nie będę rezygnował z normalnego użytkowania roweru .Ma mnie tylko wspomagać . Na przyszły sezon planuję większą baterię . |
|
|
|
|
|