ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: tas
Sob 07 Gru, 2013
Dobranie akumulatora do roweru elektrycznego.
Autor Wiadomość
tomeczekokok 
prezes



Pomógł: 8 razy
Wiek: 30
Dołączył: 24 Cze 2012
Posty: 794
Skąd: Rybnik (śląsk)
  Wysłany: Pią 06 Lip, 2012   Dobranie akumulatora do roweru elektrycznego.

Witam wszystkich. Mam problem z dobraniem akumulatora do mojej perełki. Mój budżet wynosi 600 zł i zastanawiam się ciągle jaki akumulator wybrać. Myślałem o litowo jonowych akumulatorach ale z nimi jest dużo problemu jeżeli chodzi o ich ładownie(koszt balansera i ładowarki sprowadzanej z zagranicy) plus do tego dochodzą koszta za ogniwa(7zł za sztukę) więc zrezygnowałem narazie z powodu braku finansów. Myślałem także o akumulatorach żelowych ale boję się o ich wytrzymałość na cykliczną pracę a poza tym nie mam doświadczenia z tymi akumulatorami, z ich obsługą. Mój silnik to silnik DC 48V 1000W z firmy Magmy(http://spawarki.bazarek.pl/opis/3403124/silnik-do-skuter-elektryczny-48v-1000w-skutera.html). Z akumulatorów żelowych znalazłem ten(http://allegro.pl/akumulator-zelowy-vipow-12v-17-0ah-wyprzedaz-i2450886498.html), proporcjonalność ceny do pojemności jest dobra i wiem że pojemność jest podana na prąd rozładowania 20Hr ale nawet jeśli spadnie do 10Ah podczas dużych prądów to mi wystarczy. Mam zamiar połączyć takie 4 szeregowo. Ładowarką do nich będzie impulsówka którą już posiadam o napięciu 48 V i prądzie 2,5A z zabezpieczeniami przed przeładowaniem. Czy ktoś mógł by mi poradzić więcej na temat tych akumulatorów czy będą się nadawały i czy opłaca się w nie inwestować pieniądze lub może ma lepszą alternatywę dla zasilania tego silnika?.
 
 
Pykacz 
szef


Pomógł: 16 razy
Dołączył: 03 Lip 2012
Posty: 1561
Wysłany: Pią 06 Lip, 2012   

Pozwolę sobie na przyłączenie do pytania bo stoję też przed wyborem baterii .
Muszę zasilić silnik 48V (1200W i ponad 30 (N.m) ). Potrzebuję baterii 5Ah .
 
 
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6169
Skąd: Beskidy
Wysłany: Pią 06 Lip, 2012   

Osobiście użytkuję LiPoly, takie modelarskie pakiety, które napędzają zdalnie sterowane samoloty i helikoptery.
Dla potrzeb 48V idealne są 3x 4c czyli 12s1p 5Ah, koszt z transportem i VATem i cłem zamyka się w kwocie ~430zł (albo ~315 jak minie celny, co się często zdarza).
Do tego trzeba ładowarkę klasy Imax albo klona za 60-70zł jeśli się nie ma oraz 3 monitory napięcia sprawdzające poszczególne cele (też takie modelarskie) w cenie 6zł/szt. (BMS na ubogich :twisted: )
I tyle.
Lekkie, małe, wygodne i bardzo wytrzymałe :)
Wszystko kupisz w sprawdzonym i bezpiecznym sklepie hobbyking.com
 
 
r2d2 
prezes
Reverse engineer



Pomógł: 4 razy
Wiek: 52
Dołączył: 22 Lip 2006
Posty: 678
Skąd: Kielce
Wysłany: Pią 06 Lip, 2012   

tas napisał/a:
które napędzają zdalnie sterowane samoloty i helikoptery.
Mam parę takich zabawek i ładuję je z IMaxa B6 i co ładowanie to jest spadek pojemności o kilka mAh, więc te akumulatory o których jest tu mowa to może ze 100 cykli max, a może i już wcześniej spuchną :sad: , mnie tam w zasadzie wszystko jedno bo pakiety do moich zabawek są po 40 zenka i zdążyłem się do tego przywyczaić, ale do roweru to raczej zainwestował bym w coś bardziej trwałego, no chyba że na jeden sezon to ma być.

Pozdro.
_________________
I choć bym szedł ciemną doliną, ciemności się nie lękam bo robię światło...
 
 
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6169
Skąd: Beskidy
Wysłany: Pią 06 Lip, 2012   

No wiadomo, że nie są to akusy za 1000zł, choć te moje po około 60-70 pełnych cyklach nie wskazują żadnego spadku pojemności ani oznak puchnięcia.
A w takim tempie powinny się dawno zamortyzować zanim padną. Czas pokaże.
 
 
tomeczekokok 
prezes



Pomógł: 8 razy
Wiek: 30
Dołączył: 24 Cze 2012
Posty: 794
Skąd: Rybnik (śląsk)
Wysłany: Pią 06 Lip, 2012   

Kolego R2d2, masz rację, właściwie będę jeździł tylko w wakacje a to już tylko 56 dni :grin: ,. Później szkoła i nie będę miał czasu a i będą pieniądze także w roku szkolnym aby uzbierać na jakieś Li-iony. Chodzi mi tylko o to czy te żelówki prądowo i pojemnościowe nawet przez te 100 cykli wytrzymają bo jeżeli nawet z tym mają problem to rzeczywiście nie ma sensu ich kupować.
 
 
r2d2 
prezes
Reverse engineer



Pomógł: 4 razy
Wiek: 52
Dołączył: 22 Lip 2006
Posty: 678
Skąd: Kielce
Wysłany: Pią 06 Lip, 2012   

Akumulatory o których pisałem to Litowo-Polimerowe są, jeśli chodzi wydajność prądową to z żelówkami bez porównania, tylko trwałość....
_________________
I choć bym szedł ciemną doliną, ciemności się nie lękam bo robię światło...
 
 
tomeczekokok 
prezes



Pomógł: 8 razy
Wiek: 30
Dołączył: 24 Cze 2012
Posty: 794
Skąd: Rybnik (śląsk)
Wysłany: Pią 06 Lip, 2012   

Rozumiem R2d2. Dziękuję za wypowiedz. Teraz dopiero zobaczyłem na aukcji że akumulator który podałem w linku jest na aukcji jako jedna sztuka a mi jest potrzebnych 4. :cry: Inne są już powyżej 100 zł :neutral:
 
 
rymi
początkujący


Dołączył: 20 Maj 2012
Posty: 43
Wysłany: Pią 06 Lip, 2012   

Pykacz napisał/a:
Pozwolę sobie na przyłączenie do pytania bo stoję też przed wyborem baterii .
Muszę zasilić silnik 48V (1200W i ponad 30 (N.m) ). Potrzebuję baterii 5Ah .


5Ah? To przy 1200W wystarczy ci chyba na 15 min jazdy ;-) Fakt ja mam zwykle zelowki, ale moje 15Ah wystarcza na 45-50min jazdy z predkoscia max 33km/h [zasieg 22-25km] przy silniku 500W
 
 
r2d2 
prezes
Reverse engineer



Pomógł: 4 razy
Wiek: 52
Dołączył: 22 Lip 2006
Posty: 678
Skąd: Kielce
Wysłany: Sob 07 Lip, 2012   

W zasadzie osobiście mogę polecić baterię od Toyoty Priusa, 10V 6,5Ah, segment 1,5 kg, dadzą radę z rowerem skoro radzą sobie ze sporym samochodem i można wyhaczyć je już w dobrym stanie i niezłej cenie, a w przyszłości będzie ich coraz więcej na rynku wtórnym.

Pozdro.
_________________
I choć bym szedł ciemną doliną, ciemności się nie lękam bo robię światło...
 
 
Pykacz 
szef


Pomógł: 16 razy
Dołączył: 03 Lip 2012
Posty: 1561
Wysłany: Sob 07 Lip, 2012   

rymi napisał/a:
Pykacz napisał/a:
Pozwolę sobie na przyłączenie do pytania bo stoję też przed wyborem baterii .
Muszę zasilić silnik 48V (1200W i ponad 30 (N.m) ). Potrzebuję baterii 5Ah .


5Ah? To przy 1200W wystarczy ci chyba na 15 min jazdy ;-) Fakt ja mam zwykle zelowki, ale moje 15Ah wystarcza na 45-50min jazdy z predkoscia max 33km/h [zasieg 22-25km] przy silniku 500W

W max pewnie trybie tak ale to i tak wystarczy bo nie będę rezygnował z normalnego użytkowania roweru .Ma mnie tylko wspomagać . Na przyszły sezon planuję większą baterię .
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group