|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITERRowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie
|
Przesunięty przez: tas Sob 07 Gru, 2013 |
Moja konstrukcja - 1500W "Electra A2" |
Autor |
Wiadomość |
tas
szef tas
Pomógł: 154 razy Dołączył: 02 Kwi 2012 Posty: 6169 Skąd: Beskidy
|
Wysłany: Śro 14 Lis, 2012
|
|
|
Tu nie ma się co czarować. 350W a 2000W raczej nie da się porównać.
Weź pod uwagę, że z silnikiem 350 i 1kw czy więcej masz TAKI SAM ZASIĘG jadąc na obu np 30km/h. Z ta jednak różnicą, że na mocniejszym prędkość zachowasz też po górkę, pod wiatr, a jak ci się spieszy to pojedziesz 2x szybciej. A tego niewiele tańszy (albo w tej samej cenie) 350W już ci nie da.
Bez pedałowania 60km/h to 10km.
Ale jadąc 35km/h to już 20km, może troszkę więcej. A to też jest fajna i zadowalająca prędkość - najczęściej używana.
Mój rekord to 33km przy spokojnej jeździe ~28km/h na 300Wh (60V 5Ah)
Sterownik który posiadam ma przełącznik "low" i "high" trybie powolnym silnik ma ograniczenie do 2kw czyli do napięcia tak jakby był zasilany z aku 48V... ALE nie jest zasilany z 48V tylko z 60V więc z aku o pojemności 300Wh. Rozumiesz. Masz nadal tak samo pojemny aku więc zwiększa się dystans względem 3 pakietów i sterownika bez przełączania.
Ja byłem, jestem i będę zdania, że zasięg głównie zależy od sposobu jazdy, nie od posiadanego silnika czy pojemności aku. |
|
|
|
|
kondzio927
prezes WWW.KONDZIO-BIKE.PL
Pomógł: 7 razy Dołączył: 27 Paź 2011 Posty: 554 Skąd: CZĘSTOCHOWA
|
Wysłany: Śro 14 Lis, 2012
|
|
|
...jaka jest max/h w trybie low |
|
|
|
|
tas
szef tas
Pomógł: 154 razy Dołączył: 02 Kwi 2012 Posty: 6169 Skąd: Beskidy
|
Wysłany: Śro 14 Lis, 2012
|
|
|
50km/h |
_________________ Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG |
|
|
|
|
zablokowany [Usunięty]
|
Wysłany: Śro 21 Lis, 2012
|
|
|
Tas, spodobało mi się Twoje podejście do tematu lipoli. Sam jestem modelarzem i doceniam piękno tego rozwiązania
Mam ładowarkę Accucell-6, bo kupowałem ją z myślą o pakietach 3S. Wydaje się, że wystarczy na początek do ładowania większych 4S, chociaż może to trochę trwać.
1) Chciałbym dojeżdżać w sezonie 2-3 razy w tygodniu do pracy, dystans ok 20-25km w jedną stronę. Przy czym do pracy mam minimalnie z górki prze większość trasy. Tak więc spokojnie prędkość średnia to 20-25km/h bez większego zmęczenia. Za to droga do domu jest bardzo męcząca. Łącznie ok. 250m różnicy wysokości. Planuję wykorzystywać głównie wspomaganie pedałowania.
2) Rower jest solidny i do cięższych zastosowań, chociaż nie do DH/FR, bo to hard-tail. Konwersja ma być odwracalna i zakładam kupno silnika wplecionego w tylne koło.
3) Na początek zacznę z 3-4 szeregowo połączonymi pakietami 4S Turnigy 5000 mAh, co da ok 45-60V. W razie potrzeby dokupię więcej, bo zdaję sobie sprawę, że to mała pojemność. Na razie chcę przetestować rozwiązanie.
Jaką moc polecacie drodzy forumowicze? Łączna waga roweru z bikerem to ok 100kg. Moc może przekroczyć dozwolone 250W, innymi słowy może być równa lub trochę większa
Czy silniki o różnych mocach mocno różnią się wagą? Bo na MAXEV waga jest bardzo zbliżona, cena również.
Pozdrawiam! |
|
|
|
|
tas
szef tas
Pomógł: 154 razy Dołączył: 02 Kwi 2012 Posty: 6169 Skąd: Beskidy
|
Wysłany: Śro 21 Lis, 2012
|
|
|
Weź załóż osobny wątek bo te pytania tu się zgubią i za 2 posty nikt ich nie znajdzie.
A i wtedy fajnie, bo będzie można dyskutować o tym twoim projekcie, same zalety |
|
|
|
|
mar56
dyrektor
Pomógł: 4 razy Wiek: 67 Dołączył: 15 Lut 2011 Posty: 443 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Śro 21 Lis, 2012
|
|
|
Trochę się rozpędziłeś Tas pisząc"Ja byłem, jestem i będę zdania, że zasięg głównie zależy od sposobu jazdy, nie od posiadanego silnika czy pojemności aku."
Zasięg zależy od tych czynników, jak masz większe aku to dalej zajedziesz to oczywiste.Sposób jazdy ma znaczenie ale nie przesadzajmy że aż tak bardzo możesz zaoszczędzisz ,no chyba ze będziesz pedałował,fizyki nie oszukasz. |
_________________ zrób sobie ebikea,źycie to nie bajka
Ukradł rower, jemu ukradziono - co za różnica: jest zamieszany... |
|
|
|
|
tas
szef tas
Pomógł: 154 razy Dołączył: 02 Kwi 2012 Posty: 6169 Skąd: Beskidy
|
Wysłany: Śro 21 Lis, 2012
|
|
|
Musze się nie zgodzić, a przynajmniej przedstawić jak ja to widzę:
Na 10Ah zajadę dalej niż na 20Ah wyłącznie przy pomocy siły umysłu .
Stanie obok siebie 2 rajderów - jeden ma 10Ah, drugi 20Ah.
Z tym, że pierwszy zadecyduje (użyje sposobu jazdy) i nie będzie przekraczał 30km/h, płynnie przyśpieszał, omijał dziury jadąc po prostym. A drugi rajder zadecyduje, że nie będzie się ograniczał i pojedzie tyle, na ile pozwala jego pojazd.
I co wtedy? ten z 10Ah zajedzie tyle samo albo i dalej.
Moim zdaniem sposób jazdy jest kluczowy i gra 1rzedną rolę. A ile się ma Ah do dyspozycji to już kwestia mniej ważna. |
|
|
|
|
MixhaL
prezes
Pomógł: 3 razy Wiek: 43 Dołączył: 22 Maj 2011 Posty: 909 Skąd: Lubelskie
|
Wysłany: Śro 21 Lis, 2012
|
|
|
Dokładnie, dzięki ekonomicznej jezdzie można zasięg wydłużyć blisko 3x. |
_________________ Cyklon
BOMBER V1, V2, V3
RAIDEN |
|
|
|
|
mar56
dyrektor
Pomógł: 4 razy Wiek: 67 Dołączył: 15 Lut 2011 Posty: 443 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Śro 21 Lis, 2012
|
|
|
Niestety muszę się z wami nie zgodzić bo falandyzujecie ,ujmę to w ten sposób im więcej piję to mniej piję (bo więcej mi się rozlewa,trzęsą się ręce).
W poprzednim poście napisałem że sposób jazdy ma wpływ na zużycie,ale to nie argument że zasięg nie zależy od pojemności baterii.Porównujmy dwa pojazdy z różnymi bateriami,przy podobnych warunkach jazdy, a nie że ten z mniejszą baterią i pedałując to dalej zajedzie od tego z większą jak będzie odkręcał na maxa pod górkę.
Ta sama zasada obowiązuje samochody spalinowe,skoda tdi 1,9 też ponoć spalić może 2,99l/100km,ale czy tak mamy jeździć,nie przesadzajmy z ekodrivingiem bo to niebezpieczne.
Żeby się nauczyć jeździć oszczędnie nie trzeba zgłębiać tajemnej wiedzy,wystarcza 2,3 jazdy z amperomierzem i tyle,później można go spokojnie zdemontować.
Moja vectra 170KM,też na autostradzie spali 6,5l/100km jak będę jechał 80-90km/h.Ale średnio spala11l-12l/100km,i niestety dużo więcej niż corsa,to odnośnie większych silników co tyle samo palą co mniejsze. |
_________________ zrób sobie ebikea,źycie to nie bajka
Ukradł rower, jemu ukradziono - co za różnica: jest zamieszany... |
|
|
|
|
tas
szef tas
Pomógł: 154 razy Dołączył: 02 Kwi 2012 Posty: 6169 Skąd: Beskidy
|
Wysłany: Śro 21 Lis, 2012
|
|
|
Zauważ, że podałeś jako kontr argument wyjątkowo laboratoryjny przykład. Sterylny nieomal, a przez to nie rzeczywisty.
Jadąc do pracy nie jadę równolegle z innym rajderem.
Czytam na forum: "Na 5Ah przejechałem 25km" i myślę, kuf..a jakim cudem ten koleś jedzie na 5Ah taki dystans, jak ja na 10Ah jadę tylko 20...
A tu się okazuje, że nie sprzęt był powodem małego zasięgu tylko sposób jazdy i twarda stopa/kciuk.
Ja też użyję kontrargumentu na kontrargument.
Wsiadasz do auta i potrafisz przejechać 100km
A inny wsiądzie i na tej samej trasie przejedzie 70.. i co, przydałoby się ze 30% Ah więcej?
Nie, bo to to samo auto, tylko inny styl jazdy
Przynajmniej ja to tak widzę.
Uznajmy, że styl jazdy oraz większa pojemność aku są na równi, jeśli poszukujemy sposobu na zwiększenie zasięgu. To chyba najbliższe prawdy
No i to pierwsze jest zdecydowanie tańsze |
|
|
|
|
zablokowany [Usunięty]
|
Wysłany: Śro 21 Lis, 2012
|
|
|
Ok, tak też zrobię. Nie chciałem zakładać kolejnego nowego wątku z pytaniem o silnik Ale faktycznie może wynikną z tego jakieś korzyści i nowe pomysły. |
|
|
|
|
dezmol
stażysta
Dołączył: 19 Lip 2012 Posty: 127
|
|
|
|
|
tas
szef tas
Pomógł: 154 razy Dołączył: 02 Kwi 2012 Posty: 6169 Skąd: Beskidy
|
Wysłany: Śro 21 Lis, 2012
|
|
|
Dokładnie jest to 64km/h w pozycji klasycznej bez kombinowania po prostej drodze bez wiatru. Mój całkowity rekord to 72km/h za autobusem PKS (tunel powietrzny)
Ograniczenie nie wynika z braku mocy, tylko z napięcia i RPM silnika - rozwinięcie prędkości maksymalnej zajmuje hmmm 5-7sek może (ile dokładnie - nigdy nie mierzyłem - ale bardzo szybko). Pobiera wtedy 3600-3800W. Ta wartość skacze wiec to tak mniej więcej w tych granicach się zamyka.
To 72V... musisz je mieć?
60V działa super - do tego idealnie pasuje na 4 pakiety LiPoli 16s
72V to już ryzyko nieprzewidzianych komplikacji i trudniej wpasować się napięciem bo trzeba jakieś dziwne 18s montować.
Ja mam 60V 1500W, ma 18 tranzystorów. Normalnie się nie grzeje nic. Raz tylko udało mi się go przygrzać do 80st po naprawdę trudnym górskim terenie.
Dziwna rzecz, jak się jedzie pod maksymalnym obciążeniem - to ten klocek (sterownik) się nie grzeje (jazda taka szosowa), ale jeśli jedzie się w trudnym terenie, ale powoli bo wertepy - wtedy dopiero da się wyczuć odkładaną moc. Nie wiem jeszcze czemu się tak dzieje |
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Śro 21 Lis, 2012
|
|
|
Mniejsze chłodzenie? |
|
|
|
|
tas
szef tas
Pomógł: 154 razy Dołączył: 02 Kwi 2012 Posty: 6169 Skąd: Beskidy
|
Wysłany: Śro 21 Lis, 2012
|
|
|
No właśnie nie bo sterownik i aku są zamknięte w torbie i nie ma tam żadnego przepływu powietrza
Ponoć mosfety grzeją się najmniej wtedy, jak są całkiem zamknięte lub całkiem otwarte. A wszelakie cięcie przebiegu pomiędzy powoduje wzrost temperatury. Ile w tym prawdy, nie mam pojęcia. |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
|