Przesunięty przez: tas Sob 07 Gru, 2013 |
Budowa bateri z Hobby King |
Autor |
Wiadomość |
toft
szef Pan kierowca
Pomógł: 10 razy Dołączył: 22 Mar 2010 Posty: 1756 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: Śro 28 Lis, 2012
|
|
|
Link który podałes jest do global raczej niz do NL |
|
|
|
|
dagor200
początkujący
Dołączył: 23 Sie 2012 Posty: 48
|
Wysłany: Śro 12 Gru, 2012
|
|
|
Mam zamiar kupić 2 szt. aku 4S http://www.hobbyking.com/...dcase_pack.html Mam silnik 24V i przy połączeniu szeregowym może być o jedno ogniwo za dużo. Może ktoś miał już taki aku i wie czy mogę mieć problem z usunięciem jednego ogniwa i podłączeniem na nowo przewodów. Ze zdjęcia wynika że obudowa to raczej nie folia tylko plastik. |
|
|
|
|
tas
szef tas
Pomógł: 154 razy Dołączył: 02 Kwi 2012 Posty: 6169 Skąd: Beskidy
|
Wysłany: Śro 12 Gru, 2012
|
|
|
Ja bym się nie bawił w wyjmowanie ogniw bo i po co.
Przekraczam napięcie maksymalne sterownika prawie 9V i jakoś to tajemniczo w niczym nie przeszkadza, a wręcz pomaga.
Masz większą ilość Wh w aku więc dalej zajedziesz... |
|
|
|
|
r2d2
prezes Reverse engineer
Pomógł: 4 razy Wiek: 52 Dołączył: 22 Lip 2006 Posty: 679 Skąd: Kielce
|
Wysłany: Śro 12 Gru, 2012
|
|
|
Dokładnie tak jak pisze kolega wyżej, ja też mam sterownik chinola 24V/500W i spokojnie wytrzymuje napięcia do 34V, więc raczej nie będzie potrzeby przerabiania tych baterii.
Pozdro. |
_________________ I choć bym szedł ciemną doliną, ciemności się nie lękam bo robię światło... |
|
|
|
|
Perszing1800
stażysta
Pomógł: 2 razy Dołączył: 24 Cze 2012 Posty: 162 Skąd: Jastrzębie-Zdrój
|
Wysłany: Czw 13 Gru, 2012
|
|
|
Potwierdzam że można zasilać wyższym napięciem,ja mój dedykowany na 48V zasilam pakietem Li-Ion 14S ale ładowane ogniwa do 4,1V czyli 57,4V bo przy wyższym się wyłączał ;)Aha i jest wskazane żeby sterownik był owiewany powietrzem bo może się mocniej grzać. |
_________________ Nie popełnia błędów Ten co nic nie robi;)
http://www.ermail.pl/link...CTYlT7Aj2YTjljX |
|
|
|
|
dagor200
początkujący
Dołączył: 23 Sie 2012 Posty: 48
|
Wysłany: Czw 13 Gru, 2012
|
|
|
Perszing trochę mnie zaniepokoiłeś. Ja mam 24V 8S to 32V czyli różnica podobnie jak u ciebie 8V. ale u mnie procentowo jest dwa razy większa.
Gdybym miał pewność, że ogniwa w środku nie są sklejone na stałe to można kupować, w razie czego lutownica chwila strachu i jest 7S a tak zamiast zaoszczędzić może być spora strata. |
|
|
|
|
dezmol
stażysta
Dołączył: 19 Lip 2012 Posty: 127
|
Wysłany: Czw 13 Gru, 2012
|
|
|
Cytat: | Potwierdzam że można zasilać wyższym napięciem,ja mój dedykowany na 48V zasilam pakietem Li-Ion 14S ale ładowane ogniwa do 4,1V czyli 57,4V bo przy wyższym się wyłączał |
Pewnie sterownik się wyłączał. Silnik spokojnie pociągnie taką różnicę. |
|
|
|
|
Perszing1800
stażysta
Pomógł: 2 razy Dołączył: 24 Cze 2012 Posty: 162 Skąd: Jastrzębie-Zdrój
|
Wysłany: Pią 14 Gru, 2012
|
|
|
Zawsze można ładować pakiet do niższego napięcia tak jak ja,w niczym to nie przeszkadza a niektórzy twierdza że wydłuża życie ogniw a co do postu cytowanego przez kolegę dezmol-to oczywiście chodziło mi o sterownik.
Silnikowi to nie przeszkadza a wręcz pomaga,jest trochę szybszy i mocniejszy ale po jakiś 15km już nie bo napięcie trochę spada i różnica przestaje być zauważalna |
_________________ Nie popełnia błędów Ten co nic nie robi;)
http://www.ermail.pl/link...CTYlT7Aj2YTjljX |
|
|
|
|
tomson
prezes TOMSON
Pomógł: 4 razy Wiek: 47 Dołączył: 15 Lut 2009 Posty: 649 Skąd: Otwock_EŁK
|
Wysłany: Pon 17 Gru, 2012
|
|
|
Przy jednej celi więcej masz niższe napięcie końcowe na ogniwie bo sterownik ma stałe napięcie odcięcia zasilania dla silnika |
_________________ pozdr
Tomek |
|
|
|
|
Perszing1800
stażysta
Pomógł: 2 razy Dołączył: 24 Cze 2012 Posty: 162 Skąd: Jastrzębie-Zdrój
|
Wysłany: Pon 17 Gru, 2012
|
|
|
Tak tak oczywiście ale w moim przypadku nie spada ono poniżej 3V na ogniwo czyli jest jak najbardziej ok a wyłączał się przy świeżo naładowanym aku do 4.2 na cele. |
_________________ Nie popełnia błędów Ten co nic nie robi;)
http://www.ermail.pl/link...CTYlT7Aj2YTjljX |
|
|
|
|
MixhaL
prezes
Pomógł: 3 razy Wiek: 43 Dołączył: 22 Maj 2011 Posty: 909 Skąd: Lubelskie
|
|
|
|
|
tas
szef tas
Pomógł: 154 razy Dołączył: 02 Kwi 2012 Posty: 6169 Skąd: Beskidy
|
Wysłany: Śro 03 Kwi, 2013
|
|
|
Być może temu:
- All products sold within Germany are CE Certified and comply fully with European/German environmental regulations!
Takie papierki kosztują |
|
|
|
|
kondzio927
prezes WWW.KONDZIO-BIKE.PL
Pomógł: 7 razy Dołączył: 27 Paź 2011 Posty: 554 Skąd: CZĘSTOCHOWA
|
Wysłany: Czw 04 Kwi, 2013
|
|
|
...dodatkowo przesyłka z Holand-i jest tańsza !! |
|
|
|
|
dezmol
stażysta
Dołączył: 19 Lip 2012 Posty: 127
|
Wysłany: Czw 04 Kwi, 2013
|
|
|
Te zippy baterie podobne nie są zbytnio dore. |
|
|
|
|
tas
szef tas
Pomógł: 154 razy Dołączył: 02 Kwi 2012 Posty: 6169 Skąd: Beskidy
|
Wysłany: Czw 04 Kwi, 2013
|
|
|
MixhaL chyba sobie z tego zdaje sprawe, że to jest najgorszy typ baterii
Gorsze są tylko B-Grade.
Wyjaśnienie z HK:
TURNIGY® Batteries explained
Zippy: Great value for money. Average Cycle Life* (100+) and minimal voltage sag under load.
TURNIGY Standard: Excellent value, Longer Cycle life* (160+) and very low voltage sag under load.
TUNIGY nano-tech: Unbeatable performance, Longest Cycle Life* (250+) and almost 0 voltage sag under load.
*Cycle Life results from discharging at full C rate to 3v. End of life when battery has 80% capacity. |
|
|
|
|
|