|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITERRowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie
|
Przesunięty przez: tas Sob 07 Gru, 2013 |
Mój pierwszy E-bike "klasa budżet" |
Autor |
Wiadomość |
andrzejIskierka
stażysta Młody Konstruktor
Pomógł: 1 raz Wiek: 41 Dołączył: 07 Lis 2010 Posty: 184 Skąd: Zagłębie Sosnowiec
|
Wysłany: Pią 07 Gru, 2012
|
|
|
Toś przepodł! |
|
|
|
|
Nostusek
szef
Pomógł: 18 razy Wiek: 37 Dołączył: 03 Cze 2011 Posty: 1406 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: Sob 08 Gru, 2012
|
|
|
Tyle zostało z przewodów w szczotkotrzymaczu po zwarciu.
Gdy rozebrałem silnik uzwojenia wirnika były czarne dosłownie. Chyba jednak nastał moment na całkowite przerobienie konstrukcji.
Dodatkowo chciałbym jeszcze zauważyć jedną rzecz - przewody po rozcięciu izolacji nie miały więcej niż ok 0.5 mm2 - resztę ich grubości stanowi izolacja - dosłownie może ze 20 nitek miedzi naliczyłem w przewodzie. |
_________________ Pal gumę - nie benzynę! EV górą!!
Silnik: MY1020 500W/24V, sterownik: YK-40 -tuningowany , akumulator: 2 x Toyama NPC-18
Potrzebujesz akumulatora kwasowego? AGM, VRLA, GEL, trakcja, samochodowe ? Dzwoń: 609-208-808 w godz 9 - 17 |
|
|
|
|
Pir-serwis
kierownik
Pomógł: 1 raz Dołączył: 10 Sty 2010 Posty: 333 Skąd: Ostrowiec Warszawa
|
Wysłany: Sob 08 Gru, 2012
|
|
|
Duza rezystancja styków konektorów,ale one pod wpływem prądu/temp. popuszczały/rozchartowały sie zapewne.
Jeśli wirnik nie padł to powinien chodzić po renowacji.
W tych silnikach trzeba szczotekk pilnować jak cholera.
Kupiłem taki z przekladnią za 3stówy nawet nie wiem kiedy złom, szczotki się moment skończyły (wedle mnie), działki poodklejały (z powodu szczotek-łuk), dorobiłem nowe szczotki, to teraz z dymem przewód, jedna działka nadpalona, ale szkoda mi kasy na kolejny.
Jeśli ktoś ma szczotkotrzymacz (jedna sprężynka się skleiła) od MY1020 lub szczotki na zbyciu to odkupię.Będe go reanimowal jeszcze.(podnosi mi auto). |
_________________ Paweł-Elektryczny Citroen BX |
|
|
|
|
Nostusek
szef
Pomógł: 18 razy Wiek: 37 Dołączył: 03 Cze 2011 Posty: 1406 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: Sob 08 Gru, 2012
|
|
|
Pir-serwis napisał/a: | Duza rezystancja styków konektorów,ale one pod wpływem prądu/temp. popuszczały/rozchartowały sie zapewne. |
I tu byś się zdziwił - do szczotkotrzymaczy styki kabli były przylutowane. |
_________________ Pal gumę - nie benzynę! EV górą!!
Silnik: MY1020 500W/24V, sterownik: YK-40 -tuningowany , akumulator: 2 x Toyama NPC-18
Potrzebujesz akumulatora kwasowego? AGM, VRLA, GEL, trakcja, samochodowe ? Dzwoń: 609-208-808 w godz 9 - 17 |
|
|
|
|
Pir-serwis
kierownik
Pomógł: 1 raz Dołączył: 10 Sty 2010 Posty: 333 Skąd: Ostrowiec Warszawa
|
Wysłany: Sob 08 Gru, 2012
|
|
|
W 99% to zwykle sa zgrzewane by zapobiec właśnie zimnym lutom poprzez udary pradowe czy rozlutowaniu. Tam są przecież większe moce.W małych agd to są lutowane ale zwykle to co widziałem to zgrzewy. |
_________________ Paweł-Elektryczny Citroen BX |
|
|
|
|
krystian91
kierownik
Dołączył: 25 Lut 2012 Posty: 301 Skąd: pkl
|
Wysłany: Nie 09 Gru, 2012
|
|
|
Witam. Ja powinienem mieć szczotkotrzymacz. Odezwij się na PW. |
|
|
|
|
Nostusek
szef
Pomógł: 18 razy Wiek: 37 Dołączył: 03 Cze 2011 Posty: 1406 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: Nie 09 Gru, 2012
|
|
|
Krystian - dzięki za zaangażowanie ale niestety muszę szukać conajmniej 500Watów silnika. |
_________________ Pal gumę - nie benzynę! EV górą!!
Silnik: MY1020 500W/24V, sterownik: YK-40 -tuningowany , akumulator: 2 x Toyama NPC-18
Potrzebujesz akumulatora kwasowego? AGM, VRLA, GEL, trakcja, samochodowe ? Dzwoń: 609-208-808 w godz 9 - 17 |
|
|
|
|
tas
szef tas
Pomógł: 154 razy Dołączył: 02 Kwi 2012 Posty: 6169 Skąd: Beskidy
|
Wysłany: Nie 09 Gru, 2012
|
|
|
A nie lepiej już kupić bldc? Finalnie wyszło by pewnie i taniej i mniej kłopotliwie, mniej awaryjnie no i wygodnie. |
|
|
|
|
Nostusek
szef
Pomógł: 18 razy Wiek: 37 Dołączył: 03 Cze 2011 Posty: 1406 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: Nie 09 Gru, 2012
|
|
|
jeżeli już to tylko w przednie koło - ale o taki ciężko za rozsądne pieniądze |
_________________ Pal gumę - nie benzynę! EV górą!!
Silnik: MY1020 500W/24V, sterownik: YK-40 -tuningowany , akumulator: 2 x Toyama NPC-18
Potrzebujesz akumulatora kwasowego? AGM, VRLA, GEL, trakcja, samochodowe ? Dzwoń: 609-208-808 w godz 9 - 17 |
|
|
|
|
tas
szef tas
Pomógł: 154 razy Dołączył: 02 Kwi 2012 Posty: 6169 Skąd: Beskidy
|
Wysłany: Nie 09 Gru, 2012
|
|
|
Cóż tak wykluczasz tylny napęd?
Zdaje się, że to akurat lepszy wybór. |
|
|
|
|
Nostusek
szef
Pomógł: 18 razy Wiek: 37 Dołączył: 03 Cze 2011 Posty: 1406 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: Nie 09 Gru, 2012
|
|
|
Nie nie wykluczam - tylko w tym momencie byłby to krok wstecz dla mnie..... Nie po to mam specjalnie dobieraną piastę tylną )która miała wypust pod tarczę hamulcową żebym mógł przykręcić zębatkę) i do tego specjalnie kupowałem 8 rzędową kasetę aby to zadziłało dla konwencjonalnego napędu oraz specjalnie szukałem przerzutki obsługującej 8 przełożeń żeby teraz demontować 8-biegową przerzutkę i klamkomanetkę na rzecz 6-ściobiegowej i napędu w piaście... Ponaddto - jakoś nie uwierzę w fakt że plastikowe kółka w chińskim sliniku w piaście w przekładni planetarnej wytrzymają więcej od stali z której mam zrobione aktualne przełożenie (zębatki i łańcuch). W chińskie łożyska też raczej nie uwieżę - misiąc temu robiłem przegląd swoich piast - ile przejechała przednia tego nie wiem ale łożyska w niej są w stanie idealnym - tak samo w tylnej piaście smar był bez grama brudu a tylna przejechała już ok 2 tysięcy kilometrów.
Po prostu ogólnie ujmując - może nie będzie to tyle krok wstecz co marnotrawstwo pieniędzy na kolejną przeróbkę do której bym musiał przebudowywać pół roweru. Wtedy Adapter do piasty z zębatką musiałbym wywalać (wywalenie 150 zł), wyjmować klamkomanetki (ok 100 zł), kasetę z łańcuchem (70 zł). Daje to wywalenie w błoto ok 320 zł. Aby kupić silnik w piaście musiałbym wydać ok. 600 zł , nowe dźwignie przerzutki pod 6-ciorzędowy wolnobieg ( z 60 zł), wolnobieg (50 zł). Zatem inwestycja na start aby przejść na silnik w kole to minimum 700 zł idąc po kosztach... Dorzucając fakt że za 50% ceny sprzedam to co zdemontowałem to odzyskuję tylko 160 zł. Pomniejszając kwotę 700 zł o zarobek ze sprzedanych części mam 540 zł do wydania. A taką gotówką nie dysponuję od razu... |
_________________ Pal gumę - nie benzynę! EV górą!!
Silnik: MY1020 500W/24V, sterownik: YK-40 -tuningowany , akumulator: 2 x Toyama NPC-18
Potrzebujesz akumulatora kwasowego? AGM, VRLA, GEL, trakcja, samochodowe ? Dzwoń: 609-208-808 w godz 9 - 17 |
Ostatnio zmieniony przez Nostusek Nie 09 Gru, 2012, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
tas
szef tas
Pomógł: 154 razy Dołączył: 02 Kwi 2012 Posty: 6169 Skąd: Beskidy
|
Wysłany: Nie 09 Gru, 2012
|
|
|
Akurat jeśli chodzi o wolnobieg to mogę dodać, że ja w tylnym silniku miałem kasetę 8 rzędową. Teraz mam 9 rzędową też nakręcaną na silnik. Nie trzeba nic w rowerze wymieniać - trzeba po prostu kupić taką by działała z klamko-manetkami i kłopot rozwiązuje się jakoś. |
|
|
|
|
Nostusek
szef
Pomógł: 18 razy Wiek: 37 Dołączył: 03 Cze 2011 Posty: 1406 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: Nie 09 Gru, 2012
|
|
|
tas napisał/a: | Akurat jeśli chodzi o wolnobieg to mogę dodać, że ja w tylnym silniku miałem kasetę 8 rzędową. Teraz mam 9 rzędową też nakręcaną na silnik. Nie trzeba nic w rowerze wymieniać - trzeba po prostu kupić taką by działała z klamko-manetkami i kłopot rozwiązuje się jakoś |
Raczej musiałbym wymienić bo ja kasetę mam nakładaną na bębenek a nie nakręcaną na gwint w piaście.
A znaleźć 8 rzędową nakręcaną to nie takie proste już zwłaszcza że ja nie lubię prowizorek... Już raz miałem chiński wolobieg - nie wytrzymał jazdy w zimie i po roku jazdy był do wymiany... |
_________________ Pal gumę - nie benzynę! EV górą!!
Silnik: MY1020 500W/24V, sterownik: YK-40 -tuningowany , akumulator: 2 x Toyama NPC-18
Potrzebujesz akumulatora kwasowego? AGM, VRLA, GEL, trakcja, samochodowe ? Dzwoń: 609-208-808 w godz 9 - 17 |
|
|
|
|
Nostusek
szef
Pomógł: 18 razy Wiek: 37 Dołączył: 03 Cze 2011 Posty: 1406 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: Nie 09 Gru, 2012
|
|
|
Do tego trzeba doliczyć koszt nowego kontrolera do BLDC a te tanie nie są.... |
_________________ Pal gumę - nie benzynę! EV górą!!
Silnik: MY1020 500W/24V, sterownik: YK-40 -tuningowany , akumulator: 2 x Toyama NPC-18
Potrzebujesz akumulatora kwasowego? AGM, VRLA, GEL, trakcja, samochodowe ? Dzwoń: 609-208-808 w godz 9 - 17 |
|
|
|
|
mar56
dyrektor
Pomógł: 4 razy Wiek: 67 Dołączył: 15 Lut 2011 Posty: 443 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Nie 09 Gru, 2012
|
|
|
Nostusek i tu się mylisz
" Ponaddto - jakoś nie uwierzę w fakt że plastikowe kółka w chińskim sliniku w piaście w przekładni planetarnej wytrzymają więcej od stali z której mam zrobione aktualne przełożenie (zębatki i łańcuch).
Już jeżdżę 2 lata z przekładnią i jakoś wszystko w porządku z nią jest (nawet w zimie),a nie krytykując w twoich konstrukcjach wiecznie coś się psuje.Radę o zmianę na bezproblemowy silnik nazywasz krokiem wstecz,Twoja sprawa,tylko nie osądzaj czegoś jak nie spróbowaleś. Widzisz w pewnych sytuacjach plastik (nylon) jest bardziej wytrzymały i nie przypadkowo się go tam stosuje,tylko musi mieć odpowiedni smar i nie wolno go przewoltowywać.Oczywiście,nie zniechęcam Cię ,bo wiem na pewno że w końcu Ci się znudzi dłubanie przy tych awaryjnych szczotkowych silniczkach na łańcuch. |
_________________ zrób sobie ebikea,źycie to nie bajka
Ukradł rower, jemu ukradziono - co za różnica: jest zamieszany... |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
|