Przesunięty przez: Nostusek Sob 07 Gru, 2013 |
Ogniwo LiFePO4 - zielony nalot przy ujemnej elektrodzie |
Autor |
Wiadomość |
legend
brygadzista
Dołączył: 09 Kwi 2013 Posty: 240 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Nie 28 Lip, 2013 Ogniwo LiFePO4 - zielony nalot przy ujemnej elektrodzie
|
|
|
Rozebrałem ostatnio (celem rozbudowy) swoją baterię. Na dwóch ogniwach (ogniwa pryzmatyczne) zaobserwowałem zielony nalot (trochę jakby coś wyciekło z obudowy, ale nie jestem na 100% pewien - możliwe, że to jakiś nalot).
Ogniwa wydają się być sprawne, ale jeśli to jakiś sygnał ostrzegawczy (że wkrótce "padną") to akurat mogę spróbować je wymienić...
Spotkaliście się z czymś takim?
Pozdrawiam,
Kamil |
|
|
|
|
Pawiel
brygadzista Pawieł
Dołączył: 15 Mar 2011 Posty: 281 Skąd: Legionowo
|
Wysłany: Nie 28 Lip, 2013
|
|
|
Ciekawa sprawa.
Od razu mówię - nie miałem z takimi rzeczami do czynienia.
Może to wpływ wilgoci - jakieś utlenianie? |
_________________ Jeżdżę Kellys Toxic full susp., 22,5Ah LiIon, 9C (od Nexun) - http://forum.arbiter.pl/v...p?p=58902#58902 |
|
|
|
|
highend
stażysta Leaf Driver
Wiek: 47 Dołączył: 04 Cze 2012 Posty: 187 Skąd: BIELSKO-BIAŁA/TYCHY
|
Wysłany: Nie 28 Lip, 2013
|
|
|
w Berlingach Electrique 12 letnie pakiety są, a złączki też są pokryte zielonym nalotem. Wyczyść i zapomnij o tym |
_________________ electrique.pl - www.electrique.pl |
|
|
|
|
legend
brygadzista
Dołączył: 09 Kwi 2013 Posty: 240 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Nie 28 Lip, 2013
|
|
|
Zastanawiam się czy to nie:
(1) Przegrzanie połączenia podczas lutowania (moja lutownica ma na skali niewiele ponad 350st. C i słabo sobie radzi z cyną, która jest użyta do łączenia ogniw)
(2) Jakiś efekt uboczny stosowania topika (RMA7) |
|
|
|
|
Nostusek
szef
Pomógł: 18 razy Wiek: 37 Dołączył: 03 Cze 2011 Posty: 1406 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: Pon 29 Lip, 2013
|
|
|
Albo zwykła patyna na miedzianej elektrodzie... |
_________________ Pal gumę - nie benzynę! EV górą!!
Silnik: MY1020 500W/24V, sterownik: YK-40 -tuningowany , akumulator: 2 x Toyama NPC-18
Potrzebujesz akumulatora kwasowego? AGM, VRLA, GEL, trakcja, samochodowe ? Dzwoń: 609-208-808 w godz 9 - 17 |
|
|
|
|
legend
brygadzista
Dołączył: 09 Kwi 2013 Posty: 240 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Pon 29 Lip, 2013
|
|
|
Raczej nie patyna - to głównie zalega na foliowej powłoce ogniwa. Spróbuję wieczorem zrobić zdjęcie. |
|
|
|
|
r2d2
prezes Reverse engineer
Pomógł: 4 razy Wiek: 52 Dołączył: 22 Lip 2006 Posty: 680 Skąd: Kielce
|
Wysłany: Pon 29 Lip, 2013
|
|
|
legend napisał/a: | Raczej nie patyna...Spróbuję wieczorem zrobić zdjęcie |
Spróbuj trochę językiem, jak nie będzie szczypać - to na 100% patyna
Pozdro. |
_________________ I choć bym szedł ciemną doliną, ciemności się nie lękam bo robię światło... |
|
|
|
|
legend
brygadzista
Dołączył: 09 Kwi 2013 Posty: 240 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Wto 30 Lip, 2013
|
|
|
Załączam zdjęcie.
elektroda-wyciek.jpg elektroda niebieski/zielony nalot/wyciek |
Pobierz Plik ściągnięto 493 raz(y) 92,9 KB |
|
|
|
|
|
Nostusek
szef
Pomógł: 18 razy Wiek: 37 Dołączył: 03 Cze 2011 Posty: 1406 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: Wto 30 Lip, 2013
|
|
|
zdębiałem co to może być... Jak by się z ogniwa lało to by był charakterystyczny zapach rozpuszczalnika nitro chyba że się mylę... Jedno co mi w tej chwili wpada do główki to smar ŁT-43 - czysty ma identyczny kolorek. Ale po co on by tam był ? Możliwe że to z ogniwa - ale rozszczelnione ogniwo cuhnie okrutnie rozpuszczalnikiem.. |
_________________ Pal gumę - nie benzynę! EV górą!!
Silnik: MY1020 500W/24V, sterownik: YK-40 -tuningowany , akumulator: 2 x Toyama NPC-18
Potrzebujesz akumulatora kwasowego? AGM, VRLA, GEL, trakcja, samochodowe ? Dzwoń: 609-208-808 w godz 9 - 17 |
|
|
|
|
legend
brygadzista
Dołączył: 09 Kwi 2013 Posty: 240 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Wto 30 Lip, 2013
|
|
|
To może być jakaś chemia, która się wytopiła z chińskiej cyny... |
|
|
|
|
JerzyZ
Zasłużony dla zlotu EV
Pomógł: 7 razy Dołączył: 16 Lip 2010 Posty: 794 Skąd: Warszawa - Ursynów
|
Wysłany: Wto 30 Lip, 2013
|
|
|
Moim zdaniem ma to związek z topnikiem. Na stronie A&D Serwis ostrzegają przed korozją topnikiem RM - ale w baterii bywa czasem ciepło, i być może RMA też reaguje z jakimiś śladami chemicznymi na folii ogniw. |
|
|
|
|
legend
brygadzista
Dołączył: 09 Kwi 2013 Posty: 240 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Wto 30 Lip, 2013
|
|
|
Nic nie śmierdziało, więc się trochę uspokoiłem. Napiszę jeśli będę miał kiedyś jakieś problemy z tym ogniwem... |
|
|
|
|
|