ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Nostusek
Sob 07 Gru, 2013
Ogniwo LiFePO4 - zielony nalot przy ujemnej elektrodzie
Autor Wiadomość
legend 
brygadzista


Dołączył: 09 Kwi 2013
Posty: 240
Skąd: Warszawa
Wysłany: Nie 28 Lip, 2013   Ogniwo LiFePO4 - zielony nalot przy ujemnej elektrodzie

Rozebrałem ostatnio (celem rozbudowy) swoją baterię. Na dwóch ogniwach (ogniwa pryzmatyczne) zaobserwowałem zielony nalot (trochę jakby coś wyciekło z obudowy, ale nie jestem na 100% pewien - możliwe, że to jakiś nalot).

Ogniwa wydają się być sprawne, ale jeśli to jakiś sygnał ostrzegawczy (że wkrótce "padną") to akurat mogę spróbować je wymienić...

Spotkaliście się z czymś takim?

Pozdrawiam,
Kamil
 
 
Pawiel 
brygadzista
Pawieł


Dołączył: 15 Mar 2011
Posty: 281
Skąd: Legionowo
Wysłany: Nie 28 Lip, 2013   

Ciekawa sprawa.
Od razu mówię - nie miałem z takimi rzeczami do czynienia.
Może to wpływ wilgoci - jakieś utlenianie?
_________________
Jeżdżę Kellys Toxic full susp., 22,5Ah LiIon, 9C (od Nexun) - http://forum.arbiter.pl/v...p?p=58902#58902
 
 
highend 
stażysta
Leaf Driver



Wiek: 47
Dołączył: 04 Cze 2012
Posty: 187
Skąd: BIELSKO-BIAŁA/TYCHY
Wysłany: Nie 28 Lip, 2013   

w Berlingach Electrique 12 letnie pakiety są, a złączki też są pokryte zielonym nalotem. Wyczyść i zapomnij o tym ;)
_________________
electrique.pl - www.electrique.pl
 
 
legend 
brygadzista


Dołączył: 09 Kwi 2013
Posty: 240
Skąd: Warszawa
Wysłany: Nie 28 Lip, 2013   

Zastanawiam się czy to nie:
(1) Przegrzanie połączenia podczas lutowania (moja lutownica ma na skali niewiele ponad 350st. C i słabo sobie radzi z cyną, która jest użyta do łączenia ogniw)
(2) Jakiś efekt uboczny stosowania topika (RMA7)
 
 
Nostusek 
szef



Pomógł: 18 razy
Wiek: 37
Dołączył: 03 Cze 2011
Posty: 1406
Skąd: Pruszków
Wysłany: Pon 29 Lip, 2013   

Albo zwykła patyna na miedzianej elektrodzie...
_________________
Pal gumę - nie benzynę! EV górą!!
Silnik: MY1020 500W/24V, sterownik: YK-40 -tuningowany , akumulator: 2 x Toyama NPC-18

Potrzebujesz akumulatora kwasowego? AGM, VRLA, GEL, trakcja, samochodowe ? Dzwoń: 609-208-808 w godz 9 - 17
 
 
legend 
brygadzista


Dołączył: 09 Kwi 2013
Posty: 240
Skąd: Warszawa
Wysłany: Pon 29 Lip, 2013   

Raczej nie patyna - to głównie zalega na foliowej powłoce ogniwa. Spróbuję wieczorem zrobić zdjęcie.
 
 
r2d2 
prezes
Reverse engineer



Pomógł: 4 razy
Wiek: 52
Dołączył: 22 Lip 2006
Posty: 669
Skąd: Kielce
Wysłany: Pon 29 Lip, 2013   

legend napisał/a:
Raczej nie patyna...Spróbuję wieczorem zrobić zdjęcie

Spróbuj trochę językiem, jak nie będzie szczypać - to na 100% patyna ;)

Pozdro.
_________________
I choć bym szedł ciemną doliną, ciemności się nie lękam bo robię światło...
 
 
legend 
brygadzista


Dołączył: 09 Kwi 2013
Posty: 240
Skąd: Warszawa
Wysłany: Wto 30 Lip, 2013   

Załączam zdjęcie.



elektroda-wyciek.jpg
elektroda niebieski/zielony nalot/wyciek
Pobierz Plik ściągnięto 499 raz(y) 92,9 KB

 
 
Nostusek 
szef



Pomógł: 18 razy
Wiek: 37
Dołączył: 03 Cze 2011
Posty: 1406
Skąd: Pruszków
Wysłany: Wto 30 Lip, 2013   

zdębiałem co to może być... Jak by się z ogniwa lało to by był charakterystyczny zapach rozpuszczalnika nitro chyba że się mylę... Jedno co mi w tej chwili wpada do główki to smar ŁT-43 - czysty ma identyczny kolorek. Ale po co on by tam był ? Możliwe że to z ogniwa - ale rozszczelnione ogniwo cuhnie okrutnie rozpuszczalnikiem..
_________________
Pal gumę - nie benzynę! EV górą!!
Silnik: MY1020 500W/24V, sterownik: YK-40 -tuningowany , akumulator: 2 x Toyama NPC-18

Potrzebujesz akumulatora kwasowego? AGM, VRLA, GEL, trakcja, samochodowe ? Dzwoń: 609-208-808 w godz 9 - 17
 
 
legend 
brygadzista


Dołączył: 09 Kwi 2013
Posty: 240
Skąd: Warszawa
Wysłany: Wto 30 Lip, 2013   

To może być jakaś chemia, która się wytopiła z chińskiej cyny...
 
 
JerzyZ 
Zasłużony dla zlotu EV



Pomógł: 7 razy
Dołączył: 16 Lip 2010
Posty: 794
Skąd: Warszawa - Ursynów
Wysłany: Wto 30 Lip, 2013   

Moim zdaniem ma to związek z topnikiem. Na stronie A&D Serwis ostrzegają przed korozją topnikiem RM - ale w baterii bywa czasem ciepło, i być może RMA też reaguje z jakimiś śladami chemicznymi na folii ogniw.
 
 
legend 
brygadzista


Dołączył: 09 Kwi 2013
Posty: 240
Skąd: Warszawa
Wysłany: Wto 30 Lip, 2013   

Nic nie śmierdziało, więc się trochę uspokoiłem. Napiszę jeśli będę miał kiedyś jakieś problemy z tym ogniwem...
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group