ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: tas
Sob 07 Gru, 2013
Reaktywacja "Green EV 1" by Nostusek
Autor Wiadomość
Nostusek 
szef



Pomógł: 18 razy
Wiek: 37
Dołączył: 03 Cze 2011
Posty: 1406
Skąd: Pruszków
Wysłany: Śro 22 Maj, 2013   Reaktywacja "Green EV 1" by Nostusek

brak postu
_________________
Pal gumę - nie benzynę! EV górą!!
Silnik: MY1020 500W/24V, sterownik: YK-40 -tuningowany , akumulator: 2 x Toyama NPC-18

Potrzebujesz akumulatora kwasowego? AGM, VRLA, GEL, trakcja, samochodowe ? Dzwoń: 609-208-808 w godz 9 - 17
Ostatnio zmieniony przez Nostusek Pon 08 Lip, 2013, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Nostusek 
szef



Pomógł: 18 razy
Wiek: 37
Dołączył: 03 Cze 2011
Posty: 1406
Skąd: Pruszków
Wysłany: Czw 23 Maj, 2013   

brak postu
_________________
Pal gumę - nie benzynę! EV górą!!
Silnik: MY1020 500W/24V, sterownik: YK-40 -tuningowany , akumulator: 2 x Toyama NPC-18

Potrzebujesz akumulatora kwasowego? AGM, VRLA, GEL, trakcja, samochodowe ? Dzwoń: 609-208-808 w godz 9 - 17
Ostatnio zmieniony przez Nostusek Pon 08 Lip, 2013, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
mmoto 
prezes
mmoto


Pomógł: 3 razy
Dołączył: 13 Sty 2010
Posty: 801
Skąd: Szczecin
Wysłany: Pią 24 Maj, 2013   

Wydaje mi się, że bez reduktora projekt nie wyjdzie.
 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Sob 25 Maj, 2013   

Grzeją się, bo silnik pracuje pod zbyt dużym obciążeniem. Mam taki sam silnik w przerabianym skuterze i miałem ten sam objaw. Silnik nie wchodzi na nominalne obroty i grzały sie kabelki silnika, sam silnik i kontroler. Koniecznie trzeba zmienić przełożenia. Ja już kupiłem mniejsze kółko pasowe i czekam na przetoczenie dziury do osi. Silnik się grzał, bo pracował cały czas, jakby na rozruchu i szarpał potężne prądy.
 
 
kori
[Usunięty]

Wysłany: Sob 25 Maj, 2013   

zebatke na silnik 9z i na koło 110z i przestanie sie grzać... złe przełożenia i silnik nie rozwinie swoich obrotow przez co bierze wieksze prady.. kalbe beda sie grzać
 
 
Nostusek 
szef



Pomógł: 18 razy
Wiek: 37
Dołączył: 03 Cze 2011
Posty: 1406
Skąd: Pruszków
Wysłany: Śro 14 Sie, 2013   

rozwinięcie mojej konstrukcji o zmianę napinacza łańcucha na łożyskowaną rolkę poliamidową - całość gotowa do jazdy. Osiąga do 40 km/h . Zdjęcia spakowane w rar.

Rozważam ostatnio możliwość przewoltowania go na 36V i zastosowanie innych akumulatorów celem poprawy zasięgu i wydajności prądowej...

Na nowym napinaczu jeszcze nie testowałem ale pierwsze próby wypadły bardzo obiecująco - przekładnia nie hałasuje tak bardzo i ma mniejsze opory z racji zastosowanej poliamidowej ułożyskowanej rolki jako napinacza.

Obecny silnik na poprzednim napinaczu był poprostu ciepły po ok. 5 km jazdy "pełnym ogniem" ok 35 - 38 km/h

rower EV.rar
Pobierz Plik ściągnięto 405 raz(y) 4,16 MB

_________________
Pal gumę - nie benzynę! EV górą!!
Silnik: MY1020 500W/24V, sterownik: YK-40 -tuningowany , akumulator: 2 x Toyama NPC-18

Potrzebujesz akumulatora kwasowego? AGM, VRLA, GEL, trakcja, samochodowe ? Dzwoń: 609-208-808 w godz 9 - 17
 
 
Ybiz 
początkujący


Wiek: 40
Dołączył: 09 Wrz 2013
Posty: 19
Skąd: lubelskie
Wysłany: Śro 11 Wrz, 2013   

Nostusek, mam takie pytanie - czy ten silnik standardowo obraca się w lewą stronę czy musiałeś coś modyfikować? Druga rzecz, bo nie mogę dojrzeć na fotkach, czy napędzane koło zębate jest na wolnobiegu czy na sztywno przymocowane w miejscu tarczy?
 
 
Nostusek 
szef



Pomógł: 18 razy
Wiek: 37
Dołączył: 03 Cze 2011
Posty: 1406
Skąd: Pruszków
Wysłany: Śro 11 Wrz, 2013   

Ybiz napisał/a:
czy ten silnik standardowo obraca się w lewą stronę czy musiałeś coś modyfikować?


Jak zamienisz kable w kostce silnika miejscami to się kręci również w drugą stronę bez trudu tak samo. To DC i akurat temu silnikowi jest zupełnie bez różnicy czy się kręci w prawo czy w lewo. Jedyną moją modyfikacją była wymiana przewodów silnika na grubsze o przekroju 6 mm2, zmiana dotknęła również przewody w szczotkotrzymaczu - tam też są przewody 6 mm2.

Ybiz napisał/a:
Druga rzecz, bo nie mogę dojrzeć na fotkach, czy napędzane koło zębate jest na wolnobiegu czy na sztywno przymocowane w miejscu tarczy?


Zębatka zamiast tarczy hamulcowej jest zamocowana na sztywno z piastą bez wolnobiegu za pomocą wykonanego przeze mnie specjalnego aluminiowego adaptera. Adapter pasuje do standartowego rozstawu śrub tarczy na 6 śrub i ma centrowanie zrobione poprzez podtoczenie na kołnierz centrujący piasty. Zębatka jest również przykręcona do adaptera na 6 śrub na tzw. mijankę czyli każda ze śrub zębatki jest przesunięta o 30 stopni względem śruby adaptera. Druga sprawa - Zębatka jest modyfikowana tzn ma roztoczony otwór wewnętrzny na większą średnicę i nie każda zębatka jest podatna na roztaczanie bo Niektóe handlowo mają powycinane otwory . Jak byś chciał mam na mailu rysunek techniczny tego adaptera do piasty jak też rysunek jak należy roztoczyć zębatkę. Mogę podesłać.
_________________
Pal gumę - nie benzynę! EV górą!!
Silnik: MY1020 500W/24V, sterownik: YK-40 -tuningowany , akumulator: 2 x Toyama NPC-18

Potrzebujesz akumulatora kwasowego? AGM, VRLA, GEL, trakcja, samochodowe ? Dzwoń: 609-208-808 w godz 9 - 17
 
 
Ybiz 
początkujący


Wiek: 40
Dołączył: 09 Wrz 2013
Posty: 19
Skąd: lubelskie
Wysłany: Wto 17 Wrz, 2013   

Jeszcze zastanawiam się nad sposobem przeniesienia napędu, ale jak będę potrzebował adaptera to się odezwę, dzięki.
Ciekawi mnie jeszcze kwestia przełożenia - Magma podaje obroty nominalne na poziomie 2500obr. co przy kole 26" dla prędkości 40-paru km/h wymagałoby zastosowania największej dostępnej "zębatki" 80z o gabarytach raczej tartacznej piły - u Ciebie widzę mniejszą (chyba). Z kolei kolega s_ice (Mój pierwszy e-bike 500W 36V) sporo się naredukował, co prawda nie do obrotów koła a suportu. Jaką zębatkę zastosowałeś? I czy nie powoduje to, że silnik kręci się na "pół gwizdka"?
 
 
Nostusek 
szef



Pomógł: 18 razy
Wiek: 37
Dołączył: 03 Cze 2011
Posty: 1406
Skąd: Pruszków
Wysłany: Wto 17 Wrz, 2013   

Ja mam właśnie z tyłu na kole zębatkę o 80-ciu zębach - średnica żebym się nie pomylił - coś ok. 180 mm.. Zębatka jest pod łańcuch 1/4 cala czyli taka jak do łańcuchów od Pocket-Bike i taki też łańcuszek pracuje u mnie. Jeszcze ani razu go nie zerwałem - nawet przy 500Watowym silniku.

Jeśli chcesz wiedzieć dokładnie - prędkość mojego rozwiązania do 42 km/h - i tyle też prawie jechałem - 41,1 km/h i myślę że pojechałby te 42 km/h. Silnik o mocy 500W jest leciutko ciepły po najcięższym traktowaniu i ciągłym ruszaniu gdzie obrywa prądami do 70A przy ok 6-7V podczas rozruchu z miejsca bez wspomagania się pedałami. Z akumulatorów na moim sterowniku pobieram wtedy prądy do ok. 30A i napięcie siada do ok. 24V przy pełnym naładowaniu. 250W silnika nawet nie montuj - zajeździłem takie dwa - jeden zrobił pod 1000 km - drugi niecałą połowę tego - tyle że był używany..

Gdzieś mam kalkulator do obliczania przekładni w rowerkach.
Ybiz napisał/a:
co prawda nie do obrotów koła a suportu


Zauważ że standardowa przekładnia w każdym rowerze jest przekładnią zwiększającą obroty - tzn. ilość obrotów koła jest większa niż ilość obrotów pedałów - tylko dla Twojej wygody byś nie musiał szybko pedałować. Momentu obrotowego masz tu zresztą aż naddto - długość korby pedału (dźwigni) to przeważnie ok 175 mm - jeśli ważysz np. 75kg to oblicz sobie jaką siłą zadziałasz na osi pedałów i jaki moment obrotowy uzyskasz jedynie stając na pedałach. Żeby Tobie było łatwiej - 75kg na dźwigni o długości 1m da 75Nm momentu - twoja dźwignia to 0,175m więc 75 x 0,175 = 13,125 Nm jedynie stając na pedałach - jak zaczniesz je naciskać siłą mięśni - moment wzrośnie. Mój silnik ma maksymalnie 1.91 Nm i po przełożeniu na osi koła mam 13,8857 Nm maksymalnie. Tyle wystarcza aby ruszyć z miejsca i rozpędzić się do dużych prędkości - do 25 km/h idzie gładko - potem już opór powietrza zaczyna działać mocniej.

Ale jazda jest przyjemna - tylko wpakować lepsze akumulatory, zapewnić lepsze chłodzenie sterownikowi i można ganiać i ganiać...
_________________
Pal gumę - nie benzynę! EV górą!!
Silnik: MY1020 500W/24V, sterownik: YK-40 -tuningowany , akumulator: 2 x Toyama NPC-18

Potrzebujesz akumulatora kwasowego? AGM, VRLA, GEL, trakcja, samochodowe ? Dzwoń: 609-208-808 w godz 9 - 17
 
 
tomek701 
prezes


Pomógł: 4 razy
Dołączył: 23 Lip 2013
Posty: 545
Skąd: Chełm
Wysłany: Wto 17 Wrz, 2013   

Nostusku a jaką masz małą zębatkę czyli jakie przełożenie? Bo moja rolka obraca się 10,3 obrotu na jeden obrót koła 26"
_________________
https://photos.app.goo.gl/pK7oCAa4oXAxfxds8
 
 
Nostusek 
szef



Pomógł: 18 razy
Wiek: 37
Dołączył: 03 Cze 2011
Posty: 1406
Skąd: Pruszków
Wysłany: Wto 17 Wrz, 2013   

przełożenie 7,27 czyli mała zębatka ma 11 zębów a duża 80 - u Ciebie przełożenie wychodzi zatem 10,3 - troszkę więcej. U mnie silnik musi zrobić 7,27 obrotu by koło wykonało 1 pełny obrót.
_________________
Pal gumę - nie benzynę! EV górą!!
Silnik: MY1020 500W/24V, sterownik: YK-40 -tuningowany , akumulator: 2 x Toyama NPC-18

Potrzebujesz akumulatora kwasowego? AGM, VRLA, GEL, trakcja, samochodowe ? Dzwoń: 609-208-808 w godz 9 - 17
 
 
tomek701 
prezes


Pomógł: 4 razy
Dołączył: 23 Lip 2013
Posty: 545
Skąd: Chełm
Wysłany: Wto 17 Wrz, 2013   

Faktyczne moje przełożenie jest jeszcze większe bo mam cienkie opony i takie zostanie bo u nas górek sporo.
_________________
https://photos.app.goo.gl/pK7oCAa4oXAxfxds8
 
 
Ybiz 
początkujący


Wiek: 40
Dołączył: 09 Wrz 2013
Posty: 19
Skąd: lubelskie
Wysłany: Śro 18 Wrz, 2013   

Cytat:
Ja mam właśnie z tyłu na kole zębatkę o 80-ciu zębach - średnica żebym się nie pomylił - coś ok. 180 mm
mając w rękach 44-zębową zębatkę sądziłem, że 80-ka będzie znaczne większa, czyli już wiem jaką zastosuję :) ,
Cytat:
Zauważ że standardowa przekładnia w każdym rowerze jest przekładnią zwiększającą obroty
Zgadza się - o ile korby-koło multiplikują, o tyle silnik-koło redukuje - chodziło mi o to, iż napędzjąc suport silnikiem trzeba mocno zredukować obroty, a następnie znów podbić je do obrotów koła - plus taki, że do koła jeden łańcuch idzie i można wykorzystać przerzutki, minus z kolei to pewnie zwiększone opory.
Cytat:
250W silnika nawet nie montuj
Myślałem nawet o 1kW, ale jest większy od 500-ki (która i tak nie jest mała), no i trzeba go mieć czym "nakarmić".
Dzięki za odpowiedzi, sporo wątpliwości mi rozwiały.
 
 
Nostusek 
szef



Pomógł: 18 razy
Wiek: 37
Dołączył: 03 Cze 2011
Posty: 1406
Skąd: Pruszków
Wysłany: Śro 18 Wrz, 2013   

Ybiz napisał/a:
Myślałem nawet o 1kW, ale jest większy od 500-ki (która i tak nie jest mała), no i trzeba go mieć czym "nakarmić".


1 kW / 48V ma z tego co kojażę takie same gabaryty to 500W /24V jeśli chodzi o silniki DC z magmy na przykład... Ja swoją 500W "karmię" bez trudu z dwóch Toyam 18Ah - ale tu aż się prosi dać litówki do napędu... Jak w końcu zrobię do nich pojemnik to zamontuję swoje. W każdym razie - litowe aku dadzą nieporównywalnie większy zasięg...
_________________
Pal gumę - nie benzynę! EV górą!!
Silnik: MY1020 500W/24V, sterownik: YK-40 -tuningowany , akumulator: 2 x Toyama NPC-18

Potrzebujesz akumulatora kwasowego? AGM, VRLA, GEL, trakcja, samochodowe ? Dzwoń: 609-208-808 w godz 9 - 17
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group