|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITERRowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie
|
Przesunięty przez: tas Nie 08 Gru, 2013 |
Zwiększenie zasięgu |
Autor |
Wiadomość |
Adam Wysokiński
szef
Pomógł: 36 razy Dołączył: 30 Mar 2008 Posty: 1658 Skąd: Warszawa (okolice)
|
Wysłany: Nie 18 Sie, 2013
|
|
|
O 9:43 się otwierało. Elegancka maszyna choć raczej tylko 1 osobowy. |
|
|
|
|
Pir-serwis
kierownik
Pomógł: 1 raz Dołączył: 10 Sty 2010 Posty: 333 Skąd: Ostrowiec Warszawa
|
Wysłany: Nie 18 Sie, 2013
|
|
|
Tak to coś takiego.
Mój bez kufra i srebrny. |
_________________ Paweł-Elektryczny Citroen BX |
|
|
|
|
Szymek
brygadzista
Pomógł: 1 raz Dołączył: 09 Cze 2013 Posty: 296 Skąd: Klb
|
Wysłany: Nie 18 Sie, 2013
|
|
|
Teraz mi się otworzyło.
Dlaczego tylko jednoosobowy? |
Ostatnio zmieniony przez Szymek Wto 20 Sie, 2013, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
Pir-serwis
kierownik
Pomógł: 1 raz Dołączył: 10 Sty 2010 Posty: 333 Skąd: Ostrowiec Warszawa
|
Wysłany: Nie 18 Sie, 2013
|
|
|
Tak przewidziała fabryka,i tyle.
Ale ja chce odpowiedź co z jazdą tym bez rejestracji,kto ma ev malej mocy niech sie odezwie. |
_________________ Paweł-Elektryczny Citroen BX |
|
|
|
|
Szymek
brygadzista
Pomógł: 1 raz Dołączył: 09 Cze 2013 Posty: 296 Skąd: Klb
|
Wysłany: Nie 18 Sie, 2013
|
|
|
Ja tam chyba widzę z tyłu nóżki dla pasażera.
Skoro w papierach widnieje skuter, to lepiej zarejestrować, bo niby co powiesz podczas kontroli Władzom? Że to hulajnoga?
Można oczywiście kombinować, bo w Kodeksie, co nazywamy jakim pojazdem jest nieprecyzyjnie określone, a w ostatnim czasie mamy na rynku zasyp wszelkiego rodzaju pojazdów. |
|
|
|
|
Pir-serwis
kierownik
Pomógł: 1 raz Dołączył: 10 Sty 2010 Posty: 333 Skąd: Ostrowiec Warszawa
|
Wysłany: Sob 05 Paź, 2013
|
|
|
Nie ma nóżek.
1-osobowy i to waga do 85kg.
Po prostu nie chce rejestracji bo po co mi to skoro ludzie jeżdżą jako wolnobieżny.
Ciekaw jestem ile przejadę,mam już baterie takie jak były wymiarowo ale lepsze pojemnościowo.
Wychodzi na to że 50km zamiast 30 powinno się przejechać.
ALe to okaże się po testach-a pogoda nie sprzyja. |
_________________ Paweł-Elektryczny Citroen BX |
|
|
|
|
adamcebo [Usunięty]
|
Wysłany: Nie 06 Paź, 2013
|
|
|
r2d2 napisał/a: | Moc jakkolwiek ważna i tak nie da sie zmierzyć podczas jazdy, chyba że ktoś biegle włada tabliczką mnożenia do 24
|
Jak jadę liczyć mi się nie chce, bo od tego są mikroprocesory.
Jak nie masz czym mierzyć no to nie zmierzysz nic, ale generalnie wystarczy znać masę pojazdu, przebytą drogę w czasie i kąt pochylenia do poziomu i najlepiej jeszcze pomiar prędkości wiatru, żeby oszacować zużycie energii, a jej zmiana w czasie to moc.
O pomiarze prądu pobranego z baterii nie wspominam bo to standard.
Więc oczywiście że się da i w przyszłym tygodniu taki system będę testował z wykresami na bieżąco na dużym graficznym LCD.
Brakuje mi tylko jakiegoś czujnika ciśnienia, żeby prędkość wiatru oszacować sensownie, bo pomiar przyspieszeń i nachylenie do poziomu czujnikiem przyspieszeń i zyroskopem 3y osiowymi jest robiony z fuzją sygnałów
Notabene: Z tej stronie zrobionej na szybko z namiarami na ten pojazd z wątku, nie ma podstawowej informacji o... masie tych pojazdów i zasięg 20km (marketingowy oczywiście większy), to nawet nie chciałoby mi się ładować bateri |
|
|
|
|
WojtekErnest
szef
Pomógł: 78 razy Dołączył: 18 Sie 2012 Posty: 3453 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Nie 06 Paź, 2013
|
|
|
Pir-serwis napisał/a: |
?.. 50km zamiast 30 powinno się przejechać.
ALe to okaże się po testach-a pogoda nie sprzyja. |
W Warszawie 15 stopni, pełne słońce. Testuj teraz bo lepiej nie bedzie |
_________________ Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555 |
|
|
|
|
Adam Wysokiński
szef
Pomógł: 36 razy Dołączył: 30 Mar 2008 Posty: 1658 Skąd: Warszawa (okolice)
|
Wysłany: Nie 06 Paź, 2013
|
|
|
Pir-serwis napisał/a: | pogoda nie sprzyja |
To gdzie ty jesteś?
Piękne słońce i ciepło. Ognia mu! |
|
|
|
|
Pir-serwis
kierownik
Pomógł: 1 raz Dołączył: 10 Sty 2010 Posty: 333 Skąd: Ostrowiec Warszawa
|
Wysłany: Nie 06 Paź, 2013
|
|
|
Dzisiaj było przepięknie.
Właśnie z rana włożyłem baterie w swoje obudowy,ze względu na to ,że są pod sam wierzch ciężko było to zamknąć,normalne żelowe są mniejsze o tą górę-1-2cm.
Producent podawał 40km z bateriami 20Ah przy C20.
JA mam 24Ah a 20Ah to mają przy C2.
Stąd wywnioskowałem o wyższości o około 1/3.
Kumpla nie było i nie mogłem wsadzić-skuter u niego w garażu,jestem uzależniony.. |
_________________ Paweł-Elektryczny Citroen BX |
|
|
|
|
r2d2
prezes Reverse engineer
Pomógł: 4 razy Wiek: 52 Dołączył: 22 Lip 2006 Posty: 679 Skąd: Kielce
|
Wysłany: Pon 07 Paź, 2013
|
|
|
adamcebo napisał/a: | Brakuje mi tylko jakiegoś czujnika ciśnienia, żeby prędkość wiatru oszacować sensownie | Jeśli nie musi być to rurka pitota to proponuję wiatromierz sobie zrobić, jest to dosyć proste, sygnał przez kontaktron zamiast trafiać do licznika można bezpośrednio do procesora wysyłać Oczywiście trzeba będzie taki wiatromierz najpierw skalibrować
Pozdro. |
_________________ I choć bym szedł ciemną doliną, ciemności się nie lękam bo robię światło... |
|
|
|
|
r2d2
prezes Reverse engineer
Pomógł: 4 razy Wiek: 52 Dołączył: 22 Lip 2006 Posty: 679 Skąd: Kielce
|
Wysłany: Śro 09 Paź, 2013
|
|
|
Pojeździłem sobie dzisiaj na swojej elektro-moto-desce i doszedłem do wniosku że _KLUCZOWYM_ czynnikiem odpowiadającym z zasięg w każdym niezbyt szybkim EV (do 40km/h) jest ciśnienie w oponach, dwa dni temu nabiłem sobie kółka do 2 barów i posmigałem, natomiast już dzisiaj zauważyłem znaczną róznicę w jeździe (bo trochę powietrza zeszło - jak to w chińskich dentkach i wentylach bywa).
Zastanawiam się czy nie pomogła by Nam trochę technologia 'pełnych kółek' tzn. 'pełnych' w sensie wypełnionych gumową pianką o parametrach dobrze napompowanej opony, spotkałem sie kiedyś z takim rozwiązaniem - otóż kiedyś dostałem od kumpla który był wtedy przedstawicielem włoskiej firmy produkującej wózki inwalidzkie dwa takie 'pełne' kółka, ponieważ felgi mi sie spodobały więc postanowiłem je zdemontować i o ile opony były normalne, to w środku zamiast dentki była sobie taka własnie gumowa pianka, oczywiście kółka tego typu będą trochę cięższe od klasycznych pneumatyków, jednak ich kluczowym 'plusem dodatnim' jest fakt że zawsze trzymaja parametry w pełni napompowanej opony (2BAR, ~28PSI) , a przy prędkościach podróżnych nie przekraczających 40km/h opory toczenia są dla silnika główna przeszkodą.
Ciekawe czy udało by się wyprodukować takie wypełniacze które można by aplikować bezpośrednio do opony robiąc w środku taka piankę.
Nie powiem, gdyby udało się coś takiego byłby to milowy krok w stronę popularyzacji EV (tych niskich prędkości), pojemność baterii i moc silnika traci na znaczeniu gdy w kółkach z 2 barów zrobi się 1, na pierwszy rzut oka silnik ma wtedy ze 4x wiecej pracy do wykonania
Pozdro. |
_________________ I choć bym szedł ciemną doliną, ciemności się nie lękam bo robię światło... |
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Śro 09 Paź, 2013
|
|
|
O ciśnieniu w oponach pisałem już nie raz. Teraz dopiero to odkryłeś? |
|
|
|
|
gienek333
szef
Pomógł: 25 razy Wiek: 55 Dołączył: 26 Kwi 2013 Posty: 1338 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Śro 09 Paź, 2013
|
|
|
Kiedyś była taka metoda, że do dętki wlewało się trochę mleka (przed wyjazdem). |
_________________ Pojazdy ekologiczne, to takie które stoją w garażu. |
|
|
|
|
r2d2
prezes Reverse engineer
Pomógł: 4 razy Wiek: 52 Dołączył: 22 Lip 2006 Posty: 679 Skąd: Kielce
|
Wysłany: Śro 09 Paź, 2013
|
|
|
zeeltom napisał/a: | Teraz dopiero to odkryłeś? | Niczego nie odkryłem (od odkryć to Ty tu jesteś miszczu ), po prostu zdumiała mnie skala tego zjawiska (wcześniej dętki dobrze trzymały) dlatego zastanawiam się czy nie warto poświęcic te dodatkowe 1kg wagi na pełne kólka (u mnie to x4) i mieć problem z głowy, bo to lepsze wyjście niż przeciążanie silników lub dopompowywanie opon przed każdym wyjazdem. Taka sytuacja
Grzebałem w necie w poszukiwaniu takiej pianki jaka była w tamtych kółkach ale na razie lipa, mogę się mylić ale wydaje mi się że musiała być tam 'wtryśnięta' bo kółko miało 'wentyl', a rant wewnątrz opony był zabezpieczony stalową obręczą, ciężko to było rozebrać (stąd wniosek).
Pozdro. |
_________________ I choć bym szedł ciemną doliną, ciemności się nie lękam bo robię światło... |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
|