ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
MidDrive VS Hub ogólna dyskusja
Autor Wiadomość
toft 
szef
Pan kierowca


Pomógł: 10 razy
Dołączył: 22 Mar 2010
Posty: 1756
Skąd: Gliwice
Wysłany: Pią 15 Lis, 2013   

Panowie, łapiemy się za słówka...
WIadomo że od zera bezwględnego to oba stoją. COhdzi o sytuację przy małej prędkości. Kieddy dd jeszcze pracuje w kiepskim zakresie obrotów natomiast mid może (nie musi) dzięki przełożeniu kręcić się już w optymalnym zakresie obrotów. Tyle.


mid 30 stopni
_________________
Moje pojazdy:
Hub middrive - w budowie http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=5394
Cruiser http://forum.arbiter.pl/v...er=asc&start=15
 
 
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6169
Skąd: Beskidy
Wysłany: Pią 15 Lis, 2013   

zeeltom, to działa inaczej. Dla przykładu:
Ja mam silnik i pcham w niego 60A. I kurna jestem w stanie wjechać pod KAŻDĄ pochyłość pod którą da się fizycznie wjechać rowerem. Moment jet taki, że szarpie kamienie i podrywa koło szukając przyczepności. Więc jadę te 10km/h pod największe górki ale... ale jest problem. Bo przy małym RPM silnik ma tylko np 30% sprawności i z tych moich 4kw zostaje mi 1.2, a reszta idzie na grzanie. Szkoda prądu na takie coś. A mając przekładnie i jadąc 10km/h silnik MIDa ma wyższy RPM i wyższą sprawność i wystarczy mu włożyć 1.7kw by uzyskać 1.2kw na kole. 1.7kw jest lepsze niż 4...
Co innego, że przy normalnej codziennej eksploatacji takie górki trafiają się na tyle rzadko, że zwyczajnie 95% ludzi nie myśli nawet o MIDzie. Tak to widzę :)
_________________
Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG
Ostatnio zmieniony przez tas Pią 15 Lis, 2013, w całości zmieniany 3 razy  
 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Pią 15 Lis, 2013   

Podstawowa sprawa, przynajmniej dla mnie, to jak najprostsze rozwiązania. Im mniej mechaniki, tym bardziej niezawodne urządzenie. Łańcuchy, przekładnie itp, to dla mnie niepotrzebne komplikowanie spraw. Dlatego ja wolę DD, kwestia gustu ;)
Ale jak ktoś buduje monstra do wjazdów pod strome góry, to wiadomo, że trzeba stosować przełożenia. Bez tego się nie da w rozsądny sposób zrobić napędu o dużej mocy bezpośredniego.
Samochodem tez na 4 biegu nie wjedziemy pod stromą górkę.
Ale większość rowerów budowanych na tym forum, ma się przemieszczać po raczej równych drogach, bez podjazdów alpinistycznych i wtedy DD ma przewagę kolosalną.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group