ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Oś silnika "nie wchodzi" w otwory - tylny widelec
Autor Wiadomość
Nostusek 
szef



Pomógł: 18 razy
Wiek: 37
Dołączył: 03 Cze 2011
Posty: 1406
Skąd: Pruszków
Wysłany: Sob 04 Sty, 2014   

Tu macie wyjaśnienie szczegółowe - z tą różnicą iż silnik posiada dodatkowe sprzęgło pomiędzy przekładnią planetarną a korpusem by moment mógł być przekazywany tylko od silnika ( lub łańcucha) do obręczy koła - w drugą stronę będzie rozsprzęgany.

http://www.youtube.com/watch?v=u8LlcQWoihE

A tutaj bez sprzęgła jednokierunkowego
http://www.youtube.com/watch?v=lxo2N5DsKNA
_________________
Pal gumę - nie benzynę! EV górą!!
Silnik: MY1020 500W/24V, sterownik: YK-40 -tuningowany , akumulator: 2 x Toyama NPC-18

Potrzebujesz akumulatora kwasowego? AGM, VRLA, GEL, trakcja, samochodowe ? Dzwoń: 609-208-808 w godz 9 - 17
Ostatnio zmieniony przez Nostusek Sob 04 Sty, 2014, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
toft 
szef
Pan kierowca


Pomógł: 10 razy
Dołączył: 22 Mar 2010
Posty: 1756
Skąd: Gliwice
Wysłany: Sob 04 Sty, 2014   

Heh. W takiej piaście (mówię o piaście rowerowej wielobiegowej np nexus8) aby jej kołnierz (tam gdzie doczepiamy szprychy) mógł się kręcić w wyniku ruchu trybika napędzanego łańcuchem trzeb zablokować możliwość ruchu osi. Jeśli weźmiesz piastę za kołnierz do ręki i pokręcisz trybem to oś zacznie się obracać. Trudno to chyba prościej opisać.
_________________
Moje pojazdy:
Hub middrive - w budowie http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=5394
Cruiser http://forum.arbiter.pl/v...er=asc&start=15
 
 
delaa
młodzik
Lama-Rama


Dołączył: 10 Wrz 2013
Posty: 83
Skąd: Poznań
Wysłany: Sob 04 Sty, 2014   

Sprowadzając do relacji os kołnierz, kołnierz odpycha się jakoby po okręgu od osi, tak samo jak w HUBIE ? Tylko ze mechanicznie a nie magnetycznie. Tak to rozumiem.
 
 
toft 
szef
Pan kierowca


Pomógł: 10 razy
Dołączył: 22 Mar 2010
Posty: 1756
Skąd: Gliwice
Wysłany: Sob 04 Sty, 2014   

No mniej więcej przy czym tu dodatkowo występuje jakieś przełożenie lub kilka. Stąd. np jeden obrót trybik odpowiadać może 3 obrotom kołnierza (jeśli oś zablokowana). I stąd bierze się tam moment na tej osi.
_________________
Moje pojazdy:
Hub middrive - w budowie http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=5394
Cruiser http://forum.arbiter.pl/v...er=asc&start=15
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group