Jaki mały silnik bldc który zniesie termicznie 1kw? |
Autor |
Wiadomość |
toft
szef Pan kierowca
Pomógł: 10 razy Dołączył: 22 Mar 2010 Posty: 1756 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: Nie 16 Lut, 2014 Jaki mały silnik bldc który zniesie termicznie 1kw?
|
|
|
Cześć:). Jak w temacie. Potrzebowałbym rozważyć jakiś silnik bldc w piaście (ewentualnie nie w piaście ale wolnoobrotowy tak do 300rpm) który zniesie około 1kw. Będzie tam dość duż prą ponieważ jest limit napięcia tak do około 30V. Z moich doświadczeń wynika, że małę typowe huby oznaczane jako 250W chyba nie bardzo sprostałyby takiemu zadaniu?
CO polecacie w takich warunkach? Aha, silnik może być też typu DD ale malutki. Mniejszy niż 9c crystality z seri 35xx itd. Idealnie by było aby miał średnicę poniżej 180mm. |
_________________ Moje pojazdy:
Hub middrive - w budowie http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=5394
Cruiser http://forum.arbiter.pl/v...er=asc&start=15 |
|
|
|
|
tas
szef tas
Pomógł: 154 razy Dołączył: 02 Kwi 2012 Posty: 6169 Skąd: Beskidy
|
Wysłany: Nie 16 Lut, 2014
|
|
|
Zalej olejem przekładniowca i ogień
A tak poważnie, to do 250W silników ludzie montują 30A sterowniki, jeżdżą i się nie pali. Może ten 1kw nie będzie ciągle tylko maksymalnie i faktyczna średnia moc będzie sporo mniejsza? |
_________________ Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG |
|
|
|
|
toft
szef Pan kierowca
Pomógł: 10 razy Dołączył: 22 Mar 2010 Posty: 1756 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: Nie 16 Lut, 2014
|
|
|
No chyba właśnie nie bardzo. Tzn byłby to middrive i w momencie np dłuższego podjazdu te 30A by było niestety cały czas. Myślisz ze zalanie olejem poprawi znacząco odprowadzanie ciepła? Ale wymagałoby to pewnie instalacji dodatkowego zewnętrznego wolnobiegu bo po zalaniu pewnie znacząco rosną opory silnika? Przekladaloby sie to niestety na opory przy pedałowaniu...? |
_________________ Moje pojazdy:
Hub middrive - w budowie http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=5394
Cruiser http://forum.arbiter.pl/v...er=asc&start=15 |
|
|
|
|
tas
szef tas
Pomógł: 154 razy Dołączył: 02 Kwi 2012 Posty: 6169 Skąd: Beskidy
|
Wysłany: Nie 16 Lut, 2014
|
|
|
Aaa, mid, to fakt, duże obciążenie by było.
Sugerując się lekturą ESa to olej nie wpływa na opory, za to ogromnie poprawia przewodnictwo ciepła na obudowę. Tylko, że to jest skomplikowana procedura i ludkowie na forum walczyli z tym efektem rozprężania się powietrza wewnątrz silnika i wypychania przez łożysko oleju. Trzeba by zamontować sprytny wentyl na obudowie co rozwiązywało ten jedyny problem.
Jakby to się udało to byłby COŚ |
_________________ Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG |
|
|
|
|
kondzio927
prezes WWW.KONDZIO-BIKE.PL
Pomógł: 7 razy Dołączył: 27 Paź 2011 Posty: 554 Skąd: CZĘSTOCHOWA
|
|
|
|
|
toft
szef Pan kierowca
Pomógł: 10 razy Dołączył: 22 Mar 2010 Posty: 1756 Skąd: Gliwice
|
|
|
|
|
MixhaL
prezes
Pomógł: 3 razy Wiek: 43 Dołączył: 22 Maj 2011 Posty: 909 Skąd: Lubelskie
|
Wysłany: Nie 16 Lut, 2014
|
|
|
Poszukaj silników MAC i BMC. Obie firmy produkują identyczne ale jedna ma trochę lepszej jakośći. Silniki są planetarne i ludzie piszą że do 1.5kW nie ma najmniejszych problemów.
Ktoś na forum taki ma. |
_________________ Cyklon
BOMBER V1, V2, V3
RAIDEN |
|
|
|
|
gienek333
szef
Pomógł: 25 razy Wiek: 55 Dołączył: 26 Kwi 2013 Posty: 1338 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Nie 16 Lut, 2014
|
|
|
Myślę że olej mógłby być silikonowy (dobrze odbiera ciepło, izoluje i jest odporny na temperaturę), nie trzeba zalewać całego silnika, moim zdaniem wystarczy tyle, aby przykryć uzwojenia na samym dole. Powietrze powinno wychodzić przez ośkę obok przewodów zasilających. |
_________________ Pojazdy ekologiczne, to takie które stoją w garażu. |
|
|
|
|
toft
szef Pan kierowca
Pomógł: 10 razy Dołączył: 22 Mar 2010 Posty: 1756 Skąd: Gliwice
|
|
|
|
|
Adam Wysokiński
szef
Pomógł: 36 razy Dołączył: 30 Mar 2008 Posty: 1658 Skąd: Warszawa (okolice)
|
Wysłany: Nie 16 Lut, 2014
|
|
|
Silnik MAK ma kolega barteq. 350W a sterownik pcha 1000, przekładnowy. W chiński dc 350W u mnie sterownik daje 1200W ale to za dużo, silnik parzy jak jest temp powietrza 10stopni. |
|
|
|
|
tomson
prezes TOMSON
Pomógł: 4 razy Wiek: 47 Dołączył: 15 Lut 2009 Posty: 649 Skąd: Otwock_EŁK
|
Wysłany: Wto 18 Lut, 2014
|
|
|
Przy 300 obr i małym gabarycie i mocy 1KW to tylko układy silników z przekładnią.
bo silniki DD przy tej mocy są większe i cięższe niestety fizyki nie da się oszukać tylko silnik o wyższych obrotach z przekładnią i dobrymi magnesami na wyższą temperaturę.
Mam silnik zrobiony na stojanie od pompy danfosa dekle i wirnik robiony od podstaw.
Ośka ma 15mm a dlugość pakietu stojana 80mm średnica wirnika 46mm.
Na obciążeniu ma ok 1100W przy zasilaniu z 41V silnik ma 1240obr
24N_10P.jpg
|
Pobierz Plik ściągnięto 461 raz(y) 84,76 KB |
|
_________________ pozdr
Tomek |
|
|
|
|
gienek333
szef
Pomógł: 25 razy Wiek: 55 Dołączył: 26 Kwi 2013 Posty: 1338 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Wto 18 Lut, 2014
|
|
|
Nie lepiej było zostawić klatkę i wykręcić go na 3000 rpm? |
_________________ Pojazdy ekologiczne, to takie które stoją w garażu. |
|
|
|
|
tomson
prezes TOMSON
Pomógł: 4 razy Wiek: 47 Dołączył: 15 Lut 2009 Posty: 649 Skąd: Otwock_EŁK
|
Wysłany: Wto 18 Lut, 2014
|
|
|
Wirnik był robiony od nowa pod magnesy segmentowe.
Materiał magnesów N30EH do 200*C.
Na biegu jałowym pobiera 1.28A połączony w gwiazdę. |
_________________ pozdr
Tomek |
|
|
|
|
gienek333
szef
Pomógł: 25 razy Wiek: 55 Dołączył: 26 Kwi 2013 Posty: 1338 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Wto 18 Lut, 2014
|
|
|
Moje pytanie po co wirnik do bldc, moim zdaniem indukcyjny przy zmiennym obciążeniu ma lepsze parametry, to że bldc ma lepszą sprawność (przy prędkości nominalnej) nie świadczy o całym zakresie. |
_________________ Pojazdy ekologiczne, to takie które stoją w garażu. |
|
|
|
|
tomson
prezes TOMSON
Pomógł: 4 razy Wiek: 47 Dołączył: 15 Lut 2009 Posty: 649 Skąd: Otwock_EŁK
|
Wysłany: Czw 27 Lut, 2014
|
|
|
oryginalny wirnik się nie nadawał bo po pierwsze miał ośkę przystosowaną do pompy a po drugie staczanie klatki i naklejanie magnesów to średnio dobre rozwiązanie.
Dekle były tez od nowa robione także cały wirnik tez musiał być nowy.W stosunku do indukcyjnego moc wyszła lekko dwa razy większa.A zdecydowałem się na ten stojan bo był spakietowany z cienkich blach i miałem do niego akurat magnesy segmentowe |
_________________ pozdr
Tomek |
|
|
|
|
|