ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Alarm/monitor do pakietu 10s
Autor Wiadomość
Pawiel 
brygadzista
Pawieł


Dołączył: 15 Mar 2011
Posty: 281
Skąd: Legionowo
Wysłany: Śro 12 Mar, 2014   Alarm/monitor do pakietu 10s

Witam Kolegów

poszukuję monitora napięcia do pakietu 10S LiPo LiIon podobnego do tych, które sa dostępne w HobbyKing, np.

http://www.hobbyking.com/..._System_6S.html

http://www.hobbyking.com/..._in_1_2_6S.html

http://www.hobbyking.com/...ter_2S_6S_.html

Wiem, że to co powyżej nie ma możliwości monitorowania 10S, ale może coś kiedyś kupiliście co mogłoby spełniać tę funkcję, nie chcę też kombinować ze składaniem do kupy dwóch urządzeń (np. 6S + 6S, dwa wejscia niewykorzystane).

pozdrawiam
Paweł
 
 
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6169
Skąd: Beskidy
Wysłany: Śro 12 Mar, 2014   

Alarm 6s + alarm 4s i wszystkie wejścia obsadzone :)
To jest najrozsądniejsze (i jedyne) wyjście - 2 alarmy.
_________________
Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG
 
 
Pawiel 
brygadzista
Pawieł


Dołączył: 15 Mar 2011
Posty: 281
Skąd: Legionowo
Wysłany: Śro 12 Mar, 2014   

a może Tas linka byś wkleił czegoś co jest sprawdzone i (może też) dostepne w PL?
jeśli oczywiście znasz takowe źródła u nas w kraju.
pozdro
 
 
JerzyZ 
Zasłużony dla zlotu EV



Pomógł: 7 razy
Dołączył: 16 Lip 2010
Posty: 794
Skąd: Warszawa - Ursynów
Wysłany: Śro 12 Mar, 2014   

Jest pewne rozwiązanie, może niezbyt eleganckie:
Przegrupowujesz "paczki" ogniw w szeregu tak, aby uszeregowanie było zgodne z rosnącą ich pojemnością.
Następnie zakładasz, że najlepsze cztery Cię nie interesują - i obserwujesz najgorszą szóstkę.
Od czasu do czasu przełączasz na "najlepszą szóstkę", aby się upewnić czy coś się nie zmieniło - i ewentualnie poprawić kolejność "paczek".
 
 
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6169
Skąd: Beskidy
Wysłany: Śro 12 Mar, 2014   

A tak z czystej ciekawości, bo trudno mi jest to zrozumieć:
Do czego w ogóle są potrzebne akurat takie monitory napięcia w rowerze (prócz oczywistego lansu)?
Czemu nie wystarczają zwyczajne alarmy, jakich używa większość ludków?
_________________
Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG
 
 
Mechano 
szef
młody elektronik


Pomógł: 22 razy
Dołączył: 29 Paź 2012
Posty: 1337
Skąd: Poznań
Wysłany: Śro 12 Mar, 2014   

Zeby cele sie nie rozladowaly i nie rozjezdzaly napieciowo.
 
 
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6169
Skąd: Beskidy
Wysłany: Śro 12 Mar, 2014   

A wytłumacz mi jeszcze jak te monitorki mają temu przeciwdziałać podczas jazdy? :)
Ma to to jakikolwiek alarm ostrzegający przed rozjazdem/wyładowaniem?
_________________
Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG
 
 
Pawiel 
brygadzista
Pawieł


Dołączył: 15 Mar 2011
Posty: 281
Skąd: Legionowo
Wysłany: Śro 12 Mar, 2014   

Tas:

miałem pakiet 12s i tak mi sie rozjechał, że musiałem 1/3 ogniw wymienić, 4 sztuki odstawały pojemnością, napięciem podczas rozładowania i ładowania od reszty. kapnąłem się dosyć późno, podejrzewam że proces ładowania tak przechrzcił mi te 4 cele (przykładowo, ich pojemnosć 6Ah, U (przy obc. 0.5C) 2,65V ciągle, prąd ładowania 0,15C (gdy ładowałem je osobno po rozkręceniu pakietu)),
itd., że rozsądne było juz tylko pozbycie się ogniw.

pakiet po 700 ładowaniach, LiFePO

reszta ogniw w miarę ok.

gdybym wiedział, że rozjeżdżają mi się ogniwa, to bym rozkrecił pakiet i solidnym sprzetem go wyrównał, chociaz spróbował. A tak - po prostu były wydatki.
 
 
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6169
Skąd: Beskidy
Wysłany: Śro 12 Mar, 2014   

Oj, lipa, litowce bez nadzoru użytkowane to masakra :(

Wiesz co, Ty na prawdę nie potrzebujesz monitorów napięcia tylko alarmu, który pełni tą samą funkcję ale dodatkowo ostrzeże cię, jeśli akumulatory zbliżają się do niebezpiecznych napięć. Serio tego potrzeba. Buzzer i jeszcze raz Buzzer. A nie jakieś głupie wyświetlacze ekraniki co trzeba na cyferki co chwile patrzeć, raz patrzysz raz nie a licho nie śpi.

Mam jakieś wolne zwyczajne diodowe sprawdzone alarmy 6s i 4s, tanio dam, będziesz zadowolony i przynajmniej w 100% chroniony. Monitorek dobry, ale do okresowej kontroli aku, a nie do ich codziennego nadzoru.
_________________
Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG
Ostatnio zmieniony przez tas Śro 12 Mar, 2014, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Pawiel 
brygadzista
Pawieł


Dołączył: 15 Mar 2011
Posty: 281
Skąd: Legionowo
Wysłany: Śro 12 Mar, 2014   

Jakby co to się odezwę.

Pożegnałem się z LiFePO4 na zawsze.

Headway'e to jakas masakra.
 
 
Mechano 
szef
młody elektronik


Pomógł: 22 razy
Dołączył: 29 Paź 2012
Posty: 1337
Skąd: Poznań
Wysłany: Śro 12 Mar, 2014   

Chodzilo mi oczywiscie o ostrzezenie przed nadmiernym rozladowaniem.
 
 
WojtekErnest 
szef


Pomógł: 78 razy
Dołączył: 18 Sie 2012
Posty: 3453
Skąd: Warszawa
Wysłany: Śro 12 Mar, 2014   

Jak sie zajmujesz lipo to monitorki sa NAPRAWDE potrzebne a nie tylko buzerry...
Monitory sa przydatne do obserwacji PROCESU LADOWANIA. Jesli ladujesz bez balansowania, wyzszym pradem caly pakiet to możesz obserwować (z alarmem) jakie są napiecia na celach. To pozwala na wychwycenie tej części która jest słabsza bo szybko rosnie na niej napięcie. Rowniez odwrotnie, cela która po naladowaniu ma mniejsze od innych napiecie wymaga czasem podladowania (pojedynczo) i sprawia ze pakiet jest rownomiernie napaldowany i bezpieczniej , symetryczniej rozładowany.
A buzzerek przydaje się podczas jazdy ale tak naprawdę użycie monitorka który oprócz wizualizacji napiec ma zapis logu , pozwala spokojnie po jezdzie sprawdzic kiedy który element pakietu 'zadolował' bo być może w tym samym czasie inne cele zachowywaly sie inaczej.
Taki sposób obchodzenia sie z pakietem LiPO czy Liion sprawia że nie będzie niespodzianek ze w sposób niezauwazony zostana uszkodzone jakies cele.
I to nie wymaga BMS...
_________________
Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555
 
 
Pawiel 
brygadzista
Pawieł


Dołączył: 15 Mar 2011
Posty: 281
Skąd: Legionowo
Wysłany: Czw 13 Mar, 2014   

WojtekErnest - podoba mi się Twoja odpowiedź. Tak samo myślę i ja.
Własnie dlatego chciałbym monitorować pakiet 10s.
Tyle że nie mam czym bez kombinowania.
 
 
WojtekErnest 
szef


Pomógł: 78 razy
Dołączył: 18 Sie 2012
Posty: 3453
Skąd: Warszawa
Wysłany: Czw 13 Mar, 2014   

Uzywam takiego monitora
http://www.hobbyking.com/...dproduct=36288.
Mimo ze ma 8 cel to nie ma ryzyka jesli masz wzglednie rowne cele. Dwa ze nawet gdy jest któraś z cel slabsza to po takim świadomym ladowaniu, wiesz która należy wyrażniej obserwować.
"Półautomatyczne" ale praktyczne i bezpieczne...
A tak naprawdę ważniejsze jest solidne pomierzenie ogniw przed ich łaczeniem równolegle aby były jak najbardziej równe . To sie pozniej opłaci i będzie zestaw prawie bezobsługowy.
_________________
Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group