|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITERRowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie
|
Alarm/monitor do pakietu 10s |
Autor |
Wiadomość |
Pawiel
brygadzista Pawieł
Dołączył: 15 Mar 2011 Posty: 281 Skąd: Legionowo
|
|
|
|
|
tas
szef tas
Pomógł: 154 razy Dołączył: 02 Kwi 2012 Posty: 6169 Skąd: Beskidy
|
Wysłany: Śro 12 Mar, 2014
|
|
|
Alarm 6s + alarm 4s i wszystkie wejścia obsadzone
To jest najrozsądniejsze (i jedyne) wyjście - 2 alarmy. |
_________________ Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG |
|
|
|
|
Pawiel
brygadzista Pawieł
Dołączył: 15 Mar 2011 Posty: 281 Skąd: Legionowo
|
Wysłany: Śro 12 Mar, 2014
|
|
|
a może Tas linka byś wkleił czegoś co jest sprawdzone i (może też) dostepne w PL?
jeśli oczywiście znasz takowe źródła u nas w kraju.
pozdro |
|
|
|
|
JerzyZ
Zasłużony dla zlotu EV
Pomógł: 7 razy Dołączył: 16 Lip 2010 Posty: 794 Skąd: Warszawa - Ursynów
|
Wysłany: Śro 12 Mar, 2014
|
|
|
Jest pewne rozwiązanie, może niezbyt eleganckie:
Przegrupowujesz "paczki" ogniw w szeregu tak, aby uszeregowanie było zgodne z rosnącą ich pojemnością.
Następnie zakładasz, że najlepsze cztery Cię nie interesują - i obserwujesz najgorszą szóstkę.
Od czasu do czasu przełączasz na "najlepszą szóstkę", aby się upewnić czy coś się nie zmieniło - i ewentualnie poprawić kolejność "paczek". |
|
|
|
|
tas
szef tas
Pomógł: 154 razy Dołączył: 02 Kwi 2012 Posty: 6169 Skąd: Beskidy
|
Wysłany: Śro 12 Mar, 2014
|
|
|
A tak z czystej ciekawości, bo trudno mi jest to zrozumieć:
Do czego w ogóle są potrzebne akurat takie monitory napięcia w rowerze (prócz oczywistego lansu)?
Czemu nie wystarczają zwyczajne alarmy, jakich używa większość ludków? |
_________________ Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG |
|
|
|
|
Mechano
szef młody elektronik
Pomógł: 22 razy Dołączył: 29 Paź 2012 Posty: 1337 Skąd: Poznań
|
Wysłany: Śro 12 Mar, 2014
|
|
|
Zeby cele sie nie rozladowaly i nie rozjezdzaly napieciowo. |
|
|
|
|
tas
szef tas
Pomógł: 154 razy Dołączył: 02 Kwi 2012 Posty: 6169 Skąd: Beskidy
|
Wysłany: Śro 12 Mar, 2014
|
|
|
A wytłumacz mi jeszcze jak te monitorki mają temu przeciwdziałać podczas jazdy?
Ma to to jakikolwiek alarm ostrzegający przed rozjazdem/wyładowaniem? |
_________________ Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG |
|
|
|
|
Pawiel
brygadzista Pawieł
Dołączył: 15 Mar 2011 Posty: 281 Skąd: Legionowo
|
Wysłany: Śro 12 Mar, 2014
|
|
|
Tas:
miałem pakiet 12s i tak mi sie rozjechał, że musiałem 1/3 ogniw wymienić, 4 sztuki odstawały pojemnością, napięciem podczas rozładowania i ładowania od reszty. kapnąłem się dosyć późno, podejrzewam że proces ładowania tak przechrzcił mi te 4 cele (przykładowo, ich pojemnosć 6Ah, U (przy obc. 0.5C) 2,65V ciągle, prąd ładowania 0,15C (gdy ładowałem je osobno po rozkręceniu pakietu)),
itd., że rozsądne było juz tylko pozbycie się ogniw.
pakiet po 700 ładowaniach, LiFePO
reszta ogniw w miarę ok.
gdybym wiedział, że rozjeżdżają mi się ogniwa, to bym rozkrecił pakiet i solidnym sprzetem go wyrównał, chociaz spróbował. A tak - po prostu były wydatki. |
|
|
|
|
tas
szef tas
Pomógł: 154 razy Dołączył: 02 Kwi 2012 Posty: 6169 Skąd: Beskidy
|
Wysłany: Śro 12 Mar, 2014
|
|
|
Oj, lipa, litowce bez nadzoru użytkowane to masakra
Wiesz co, Ty na prawdę nie potrzebujesz monitorów napięcia tylko alarmu, który pełni tą samą funkcję ale dodatkowo ostrzeże cię, jeśli akumulatory zbliżają się do niebezpiecznych napięć. Serio tego potrzeba. Buzzer i jeszcze raz Buzzer. A nie jakieś głupie wyświetlacze ekraniki co trzeba na cyferki co chwile patrzeć, raz patrzysz raz nie a licho nie śpi.
Mam jakieś wolne zwyczajne diodowe sprawdzone alarmy 6s i 4s, tanio dam, będziesz zadowolony i przynajmniej w 100% chroniony. Monitorek dobry, ale do okresowej kontroli aku, a nie do ich codziennego nadzoru. |
_________________ Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG |
Ostatnio zmieniony przez tas Śro 12 Mar, 2014, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
Pawiel
brygadzista Pawieł
Dołączył: 15 Mar 2011 Posty: 281 Skąd: Legionowo
|
Wysłany: Śro 12 Mar, 2014
|
|
|
Jakby co to się odezwę.
Pożegnałem się z LiFePO4 na zawsze.
Headway'e to jakas masakra. |
|
|
|
|
Mechano
szef młody elektronik
Pomógł: 22 razy Dołączył: 29 Paź 2012 Posty: 1337 Skąd: Poznań
|
Wysłany: Śro 12 Mar, 2014
|
|
|
Chodzilo mi oczywiscie o ostrzezenie przed nadmiernym rozladowaniem. |
|
|
|
|
WojtekErnest
szef
Pomógł: 78 razy Dołączył: 18 Sie 2012 Posty: 3453 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Śro 12 Mar, 2014
|
|
|
Jak sie zajmujesz lipo to monitorki sa NAPRAWDE potrzebne a nie tylko buzerry...
Monitory sa przydatne do obserwacji PROCESU LADOWANIA. Jesli ladujesz bez balansowania, wyzszym pradem caly pakiet to możesz obserwować (z alarmem) jakie są napiecia na celach. To pozwala na wychwycenie tej części która jest słabsza bo szybko rosnie na niej napięcie. Rowniez odwrotnie, cela która po naladowaniu ma mniejsze od innych napiecie wymaga czasem podladowania (pojedynczo) i sprawia ze pakiet jest rownomiernie napaldowany i bezpieczniej , symetryczniej rozładowany.
A buzzerek przydaje się podczas jazdy ale tak naprawdę użycie monitorka który oprócz wizualizacji napiec ma zapis logu , pozwala spokojnie po jezdzie sprawdzic kiedy który element pakietu 'zadolował' bo być może w tym samym czasie inne cele zachowywaly sie inaczej.
Taki sposób obchodzenia sie z pakietem LiPO czy Liion sprawia że nie będzie niespodzianek ze w sposób niezauwazony zostana uszkodzone jakies cele.
I to nie wymaga BMS... |
_________________ Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555 |
|
|
|
|
Pawiel
brygadzista Pawieł
Dołączył: 15 Mar 2011 Posty: 281 Skąd: Legionowo
|
Wysłany: Czw 13 Mar, 2014
|
|
|
WojtekErnest - podoba mi się Twoja odpowiedź. Tak samo myślę i ja.
Własnie dlatego chciałbym monitorować pakiet 10s.
Tyle że nie mam czym bez kombinowania. |
|
|
|
|
WojtekErnest
szef
Pomógł: 78 razy Dołączył: 18 Sie 2012 Posty: 3453 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Czw 13 Mar, 2014
|
|
|
Uzywam takiego monitora
http://www.hobbyking.com/...dproduct=36288.
Mimo ze ma 8 cel to nie ma ryzyka jesli masz wzglednie rowne cele. Dwa ze nawet gdy jest któraś z cel slabsza to po takim świadomym ladowaniu, wiesz która należy wyrażniej obserwować.
"Półautomatyczne" ale praktyczne i bezpieczne...
A tak naprawdę ważniejsze jest solidne pomierzenie ogniw przed ich łaczeniem równolegle aby były jak najbardziej równe . To sie pozniej opłaci i będzie zestaw prawie bezobsługowy. |
_________________ Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555 |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
|