Budowa TasMobila - pytania początkującego |
Autor |
Wiadomość |
johnny
młodzik
Dołączył: 08 Kwi 2014 Posty: 50 Skąd: Lubelskie
|
Wysłany: Wto 01 Lip, 2014
|
|
|
SILNIK ZAKRĘCIŁ
Ale żeby nie było tak pięknie to kręci się na chyba max obrotach.
Początkowo zmieniałem przewody fazowe bo albo nie kręcił albo szarpał.
Czy manetka odłączona czy podłączona to i tak silnik się kręci jak zwariowany i nawet robi się ciepły. Silnik zaczyna się kręcić jak tylko przełączę przełącznikiem od 3-prędkości i tylko w jednej pozycji a na dwóch pozostałych stoi. Coś mi się wydaje że ten kontroler może działać bez halli więc może zmieniać przewody od halli? |
|
|
|
|
johnny
młodzik
Dołączył: 08 Kwi 2014 Posty: 50 Skąd: Lubelskie
|
Wysłany: Wto 01 Lip, 2014
|
|
|
Jak podłącze inny kontroler to manetka działa a silnik nawet się kręci ale w zależności jak podłącze przewody fazowe to albo działa przełącznik od trzech biegów albo nie. W pierwszej sytuacji silnik nabiera obroty wydaje mi się że normalne ale nigdy nie widziałem takiego silnika w akcji więc trudno stwierdzić. W drugiej sytuacji (gdy nie działa przełącznik 3-biegowy) silnik nabiera bardzo duże obroty i przewody oraz silnik są bardzo ciepłe (kontroler 50A) aż się zdygałałem że silnik mi wyskoczy z ramy. No i nie wiem czy taki silnik może mieć obroty "za wysokie" tzn. coś źle podłączone np. przewody fazowe czy halle i silnik się rozkręca za bardzo ale ma np. mały moment? Jakie złączki wykorzystać do łączenia silnika xt60, hxt 4mm czy lutować? |
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Wto 01 Lip, 2014
|
|
|
Nie kombinuj. Zrób sterowanie tylko manetką i będziesz miał wszystkie problemy rozwiązane |
|
|
|
|
johnny
młodzik
Dołączył: 08 Kwi 2014 Posty: 50 Skąd: Lubelskie
|
Wysłany: Śro 02 Lip, 2014
|
|
|
3!*3! czy jakoś tak. Zamieniałem fazowe przewody z tymi od halli i przy jakiejś tam kombinacji zaczęło się kręcić w dobrym kierunku i z chyba dobrymi obrotami no i silnik ani przewody się nie grzały a przyciski od prędkości działały . Dzisiaj jak założę oponkę i się przejadę to się okaże co i jak.
Ale te przewody fazowe są za cienkie te od zasilania zimne a do silnika gorące przeróbka według patentu Tasa pewnie będzie niezbędna. |
|
|
|
|
MARCIN
prezes
Pomógł: 2 razy Dołączył: 15 Mar 2014 Posty: 519 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Śro 02 Lip, 2014
|
|
|
johnny napisał/a: | Ale te przewody fazowe są za cienkie te od zasilania zimne a do silnika gorące przeróbka według patentu Tasa pewnie będzie niezbędna. |
Przeróbka pewnie się przyda, ale jak to możliwe, że na biegu jałowym masz gorące przewody?
Rozumiem, że przy obciążeniu silnika 50A czy nawet 30A nos stop mogą być ciepłe czy nawet gorące, ale bez obciążenia to niemożliwe. |
|
|
|
|
johnny
młodzik
Dołączył: 08 Kwi 2014 Posty: 50 Skąd: Lubelskie
|
Wysłany: Śro 02 Lip, 2014
|
|
|
Gorące przewody miałem jak silnik miał "kosmiczne" obroty oraz przy niektórych kombinacjach przewodów ale wtedy to jakieś dziwne odgłosy były z silnika. Po prostu przewody wydały mi się "cienkim gardłem" w całej instalacji choć przy prawidłowej kombinacji przewodów nie powinny się już tak grzać ale to już muszę sprawdzić w praktyce. |
|
|
|
|
MARCIN
prezes
Pomógł: 2 razy Dołączył: 15 Mar 2014 Posty: 519 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Śro 02 Lip, 2014
|
|
|
To już więcej wyjaśnia.
Ja przewodów trójfazowych nie ruszałem i pewnie nie będę ruszał aż się uszkodzą; ew. w zimie będę grzebał. Tylko, że ja mam sterownik o stosunkowo małej mocy i pomagam nogami. |
|
|
|
|
johnny
młodzik
Dołączył: 08 Kwi 2014 Posty: 50 Skąd: Lubelskie
|
Wysłany: Czw 03 Lip, 2014
|
|
|
Dzisiaj pierwszy raz jechałem na złożonym rowerku i muszę przyznać że śmiga się na nim rewelacyjnie. Przewody zimne nawet te fazowe tak samo kontroler a silnik letni.
Obręcz zaplotłem tak że szprychy nie są jedna pod drugą na krzyżu bo robiłem to pierwszy raz i serwisant który mi to centrował zalecał żeby to jednak poprawić, jak myślicie dużo koło straciło na wytrzymałości ? |
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Czw 03 Lip, 2014
|
|
|
Daj fotkę, bo nie bardzo rozumiem.
Powinno być tak, jak na zdjęciach. Wszelkie odwrotne układy, gdzie szprycha trze o szprychę, są dla mnie nie do przyjęcia.
|
|
|
|
|
Adam Wysokiński
szef
Pomógł: 36 razy Dołączył: 30 Mar 2008 Posty: 1658 Skąd: Warszawa (okolice)
|
Wysłany: Czw 03 Lip, 2014
|
|
|
johnny napisał/a: | Obręcz zaplotłem tak że szprychy nie są jedna pod drugą na krzyżu bo robiłem to pierwszy raz i serwisant który mi to centrował zalecał żeby to jednak poprawić, jak myślicie dużo koło straciło na wytrzymałości ? |
Taki zaplot ( to właśnie co proponuje zeeltom) jest stosowany w motocyklach. Mam rozumieć, że koła motocyklowe są źle zaplatane od lat i są słabsze od rowerowych?
Właśnie tak zaplotłem koło i też wydaje mi się to właściwym sposobem. |
|
|
|
|
tas
szef tas
Pomógł: 154 razy Dołączył: 02 Kwi 2012 Posty: 6169 Skąd: Beskidy
|
Wysłany: Pią 04 Lip, 2014
|
|
|
Ależ tu są przytaczane beznadziejne argumenty. Jak można porównywać koło motocyklowe z rowerowym...
Koła motocyklowe są tak zaplatane od lat, bo kurde, nie mogą być inaczej
Po prostu nie da się zapleść na szprysze 3.5mm czy więcej z przeplotem.
Więc akurat w kwestii rowerowego zaplotu - można to zrobić standardowo "po motocyklowemu", ale można i zrobić lepiej, skoro jest taka możliwość... |
_________________ Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG |
|
|
|
|
johnny
młodzik
Dołączył: 08 Kwi 2014 Posty: 50 Skąd: Lubelskie
|
Wysłany: Pią 04 Lip, 2014
|
|
|
Zeeltom jak by było z przeplotem to właśnie szprychy by ocierały a teraz jest niewielki odstęp między szprychami. Ale w związku z tym że szprychy mają 3,2mm to zostawiam tak jak jest. Dzięki za wyjaśnienia
Ale mam jeszcze inny problem - rozładowałem akumulatory do 3,7V i chciałem je podładować (4,5A) po podłączeniu ładowarki do pierwszego 8s2p napięcie na 1 i 2 celi zaczęło mi nagle spadać do 3,3 i ładowarka się wyłączyła podmieniłem ładowarkę i zasilacz i to samo. Sprawdzę kabelkologie i pojedynczo każdą baterię może coś się wyjaśni? |
|
|
|
|
Pykacz
szef
Pomógł: 16 razy Dołączył: 03 Lip 2012 Posty: 1561
|
Wysłany: Pią 04 Lip, 2014
|
|
|
Jeśli kupowałeś ładowarkę niedawno to może być to już opisywany problem na forum czyli "skopany" soft ładowarki . Ładowarki iMAX B8+ i 8150 .
Co do zaplotu z przeplotem lub bez to jest dokładnie tak jak tas pisze . Czyli nie zaplata się w motocyklach z przeplotem bo zwyczajnie nie jest to fizycznie możliwe . Koła w motocyklach są z reguły dużo mniejsze niż w rowerach do tego standardem są piasty o średnicach " silnikowych " co daje bardzo krótkie szprychy do tego grube a to już zwyczajnie nie daje możliwości zaplotu na przeplot . Osobiście mam koło tylne z silnikiem 28xx zaplecione w obręcz komarkową 19cali bez przeplotu . Ale tylko dlatego że z przeplotem się nie dało .
Z ciekawości zaplotłem też silnik 28xx do koła 28cali bez przeplotu i aktualnie się testuje (na razie nic się nie dzieje co wskazuje że do normalnej jazdy i taki sposób się sprawdza ) . |
|
|
|
|
johnny
młodzik
Dołączył: 08 Kwi 2014 Posty: 50 Skąd: Lubelskie
|
Wysłany: Pią 04 Lip, 2014
|
|
|
Faktycznie coś nie tak jest z ładowarką. W wątku z tym skopanym softem tas radził zmianę trybu ładowania na LiIon. Mam Accucell8 i znalazłem Pb, LiPo, NiMH, NiCd a LiIon jakoś nie umiem znaleźć, ta ładowarka ma taki tryb? |
|
|
|
|
tas
szef tas
Pomógł: 154 razy Dołączył: 02 Kwi 2012 Posty: 6169 Skąd: Beskidy
|
Wysłany: Pią 04 Lip, 2014
|
|
|
Teraz masz LiPo, ale w opcjach ładowarki zmień na 3.6V ładowanie to LiPo zmieni się na LiIon |
_________________ Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG |
|
|
|
|
|