 |
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITERRowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie
|
innowacja w uzwojeniach |
Autor |
Wiadomość |
tomek701
prezes

Pomógł: 4 razy Dołączył: 23 Lip 2013 Posty: 545 Skąd: Chełm
|
|
|
|
 |
leoxxx
stażysta leoxxx

Dołączył: 01 Cze 2014 Posty: 118 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: Sob 11 Paź, 2014 Re: innowacja w uzwojeniach
|
|
|
Daleka przyszłość.Te nanorurki to wszędzie chcą być, ale gdzie się pojawią pierwsze na masową skale?
Jaka jest sprawność silników stosowanych pośród użytkowników forum? |
|
|
|
 |
MixhaL
prezes

Pomógł: 3 razy Wiek: 42 Dołączył: 22 Maj 2011 Posty: 909 Skąd: Lubelskie
|
Wysłany: Sob 11 Paź, 2014
|
|
|
Ludzkość to odczuje ale zwykły użytkownik raczej nie. Zakładając że będą 2x wydajniejsze od obecnych to da nam jakieś 90% skuteczności zamiast 80% czyli rzeczywiście wychodzi 10% większego zasięgu. Przy powiedzmy obecnym zasięgu roweru 50km da nam dodatkowe 5km.
Ja to tak rozumuję. Co o tym myślicie? |
_________________ Cyklon
BOMBER V1, V2, V3
RAIDEN |
|
|
|
 |
Yin
prezes

Pomógł: 9 razy Dołączył: 24 Lut 2014 Posty: 805 Skąd: Katowice
|
Wysłany: Sob 11 Paź, 2014
|
|
|
Uzwojenie z nanorurek pewnie będzie też lżejsze od miedzianego - więc na sam rozruch silnika powinno iść mniej energii co przy częstych startach i zatrzymaniach ( jazda miejska) powinno być odczuwalne. Do tego same silniki pewnie będą mniejsze bo samo uzwojenie będzie zajmować mniej miejsca. Dobrze kombinuję? |
|
|
|
 |
sietaz
prezes

Pomógł: 12 razy Dołączył: 20 Maj 2014 Posty: 919 Skąd: warszawa
|
Wysłany: Sob 11 Paź, 2014
|
|
|
Zysk zasięgu z wagi np w moim przypadku byłby mikry. Bo jak duże ma znaczenie zmniejszenie wagi całkowitej z 130kg do 126 kg (zakładając kolosalną redukcję wagi silnika z 6,5 kg do 2,5 kg). Zwiększenie efektywności silników ma dużo wpływ dla konstrukcji o dużej mocy np 4 kw bo znacznie zmniejsza to ilość ciepła idącego w silnik wpływając na jego trwałość i możliwość szaleństwa
Z kolei dla samochódów to już zysk jest znaczący
Podobno kontroler FOC dają sprawność powyżej 90%. Jak by połączyć to z nanorurkami to już silniki elektryczne stały by się poezją |
_________________ Jeżdżę na: Voyager I
Niech moc będzie z wami |
|
|
|
 |
JerzyZ
Zasłużony dla zlotu EV


Pomógł: 7 razy Dołączył: 16 Lip 2010 Posty: 794 Skąd: Warszawa - Ursynów
|
Wysłany: Sob 11 Paź, 2014
|
|
|
W następnym kroku należy nanorurki wypełnić ciekłym azotem - i mamy nanonadprzewodnictwo |
|
|
|
 |
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
|