|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITERRowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie
|
problem a akumulatorem li-ion |
Autor |
Wiadomość |
WojtekErnest
szef
Pomógł: 78 razy Dołączył: 18 Sie 2012 Posty: 3453 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Sob 27 Gru, 2014
|
|
|
Oczywiscie nie tylko można ale nawet się powinno taką próbę wykonać PRZED montażem pakietu na rowerze i wyjazdem na ulicę.
Ale kolega glebor dysponuje ograniczonym instrumentarium, więc dostepne mu są uproszczone metody ładowania i rozładowania. |
_________________ Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555 |
|
|
|
|
Pykacz
szef
Pomógł: 16 razy Dołączył: 03 Lip 2012 Posty: 1561
|
Wysłany: Sob 27 Gru, 2014
|
|
|
Prawi wszyscy borykamy się się z niedoborem sprzętu (zwłaszcza na początku naszej przygody) ale kolega może np zastosować ze kilka żarówek jako sztuczne obciążenie i stoper , jakiś multimetr (woltomierz) i tez będzie w miarę wiedział co w trawie piszczy .Małymi kroczkami do przodu a dodatkowa zaleta takiego kombinowania to to że bardziej kumaty w temacie będzie i z prawie każdym problemem z czasem da sobie radę . Bo jak to mówią nauka nie idzie w las ino w nas . |
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Sob 27 Gru, 2014
|
|
|
Pykacz napisał/a: | ... kolega może np zastosować ze kilka żarówek jako sztuczne obciążenie i stoper , jakiś multimetr (woltomierz)... |
Skąd ja to znam? |
|
|
|
|
Pykacz
szef
Pomógł: 16 razy Dołączył: 03 Lip 2012 Posty: 1561
|
Wysłany: Sob 27 Gru, 2014
|
|
|
zeeltom napisał/a: | Pykacz napisał/a: | ... kolega może np zastosować ze kilka żarówek jako sztuczne obciążenie i stoper , jakiś multimetr (woltomierz)... |
Skąd ja to znam? |
Ale działa . I nawet jak jest coś do pisania to i ładny wykresik rozładowania powstanie . |
|
|
|
|
WojtekErnest
szef
Pomógł: 78 razy Dołączył: 18 Sie 2012 Posty: 3453 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Sob 27 Gru, 2014
|
|
|
Oczywiście za zarowka, opornik jest OK, Byle świadomie stosowac,, zapisywac pomiary i wyciagac wnioski. |
_________________ Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555 |
|
|
|
|
glebor
Zasłużony dla zlotu EV
Pomógł: 6 razy Dołączył: 10 Lis 2014 Posty: 1335 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Sob 27 Gru, 2014
|
|
|
Generalnie chciałbym przed testami baterii zamontować BMS, żeby zobaczyć, czy się to potem da naładować, bo nie chciałbym znów jechać pakietów na jednej ładowarce 5V 0.75a.
W najbliższym czasie będę zamawiał ładowarkę na tp4056 na pewno się przyda.
znalazłem drugą ładowarkę i na 2 ładowanie idzie znacznie szybciej
Tak myślę, że jak przyjdzie BMS, to go zamontuje, znajdę odpowiedni tranzystor mosfet, dam na bramkę potencjometr 50Kohm i radiator od procesora z chłodzeniem, ew. 2 tranzystory równolegle, lepiej się rozłoży ciepło, będzie regulacja prądu rozładowania 0-10A, stoper i jazda
Będę robić pomiary czasu i prądu rozładowania, z doświadczenia wiem, że tranzystor jak się nagrzeje znacznie zwiększa przewodność prądu powyżej jakieś temperatury, więc najpierw będzie trzeba do radiatora zastosować termistor i ściągnąć wykres rezystacji od temperatury, będę wiedział dokładnie jaki maksymalny prąd będę mógł przepuścić przez tranzystor.
Najbardziej interesują mnie spadki napięć na segmentach podczas właśnie większego poboru prądu, jak i napięcia w końcowej fazie rozładowania co wykaże czy segmenty mają równą pojemność.
Tranzystorów mam całe wiadro z zasilaczy komputerowych, więc coś się znajdzie
tak swoją drogą, jeżeli mam zabezpieczenie na sterowniku 12A i licznik napięcia całej baterii, to potrzebny jest BMS przy li-ionach NCR, bo mam koncepcję jak zrobić ładowarkę koszt całkowity około 80zł
każdy segment ładowany byłby oddzielnie właśnie na tp 4056 i ładowarce
10 kanałowej, bo tp4056 ma chyba wspólne masy, z BMSem już wiem, że bywają problemy i ogniwa muszą być równe, bo są kłopoty w ładowaniu... na tej mojej łądowarce doładowywało by się każde oddzielnie |
_________________ Posiadam nowe zestawy napędowe 250-1700w 36-48v akumulatory w bidonie sanyo ga 48v 17.5Ah
Robię aku na zamówienie w prostopadłościanie i trójkącie
Pełna oferta:
epojazdy.blogspot.com
TEL: 796782663
Przy odbiorze osobistym - 10% |
|
|
|
|
WojtekErnest
szef
Pomógł: 78 razy Dołączył: 18 Sie 2012 Posty: 3453 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Sob 27 Gru, 2014
|
|
|
glebor napisał/a: | ..
Tak myślę, że jak przyjdzie BMS, to go zamontuje, znajdę odpowiedni tranzystor mosfet, dam na bramkę potencjometr 50Kohm i radiator od procesora z chłodzeniem,...
...., bo są kłopoty w ładowaniu... na tej mojej łądowarce doładowywało by się każde oddzielnie |
Coś się rozpędzasz..
Aby sprawdzić ogniwa BMS jest zbędny.
Jesli masz działający zasilacz 42 V to przeciez mozesz podładować ogniwa do 4,15 -4,20 i potem rozpocząc próby obciązeniowe. To najwazniejsze.
Twój drugi pomysł z ładowarką na tp 4056 srednio mi sie podoba. Przy tak niskich opornosciach wewnetrznych (ogniwa 4 x 18650) prąd max to ok 300 mA na 4 ogniwa.
Ten zasilaczyk jest dostosowany do ogniw li-ion małej pojemności od np. telefonów komórkowych. A to duzo mniej niż łądowanie zasilaczem firmowycm który daje ok 2 A. |
_________________ Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555 |
|
|
|
|
glebor
Zasłużony dla zlotu EV
Pomógł: 6 razy Dołączył: 10 Lis 2014 Posty: 1335 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Sob 27 Gru, 2014
|
|
|
Docelowo zamierzam kupić imax b6, myślę, że warto mieć w domu i od czasu do czasu wyrównać taką, czy inną baterię (ładując na 2x po 5S, żeby wszystkie ogniwa się ładnie naładowały)
ładowarki na 42V mam na razie 2szt.
Początkowo myślałem, że do tego nada się moduł tp4056, ale chyba faktycznie nie jest to najlepszy pomysł, i nie wyjdzie jakoś znacząco taniej...
Ponadto chciałbym złożyć jakiegoś li-iona do drugiego roweru, a z czasem chyba będzie jakaś inwestycja w li-pole i nine continent, jak będzie trochę wolnej gotówki... |
_________________ Posiadam nowe zestawy napędowe 250-1700w 36-48v akumulatory w bidonie sanyo ga 48v 17.5Ah
Robię aku na zamówienie w prostopadłościanie i trójkącie
Pełna oferta:
epojazdy.blogspot.com
TEL: 796782663
Przy odbiorze osobistym - 10% |
|
|
|
|
glebor
Zasłużony dla zlotu EV
Pomógł: 6 razy Dołączył: 10 Lis 2014 Posty: 1335 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Nie 04 Sty, 2015
|
|
|
Mam jeszcze pytanie trochę nie związane z tematem, ale może ktoś mi odpowie, a nie chce zakładać nowego wątku:
Mam sterownik na wejściu manetki jest 4.8V manetka podaje sygnał zwrotny w granicach 0.76-4.23 Silnik jest podpięty zgodnie z kolorami tak samo hallotrony, silnik ani drgnie. (zakładam, że sterownik jest dobrze podłączony i stacyjka też jeżeli na manetce jest napięcie).
Mój sterownik ma jeszcze wyjście pod PAS, albo czujnik prądu/przyspieszenia ale wydaje mi się, że jeżeli manetka jest podpięta nie to tego dniazda chyba niema konieczności zasilać?
Manetkę również podpinałem w tą drugą kostkę, na 2 sposoby zamieniając sygnałowy z czerwonym i odwrotnie i nic, tak samo w gnieździe manetki, czy możliwe, zeby sterownik był uwalony? |
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Nie 04 Sty, 2015
|
|
|
Możliwe, że do uruchomienia manetki potrzebujesz na wejściu pas impulsy. Zrób impulsator, podłącz i wtedy sprawdź. |
|
|
|
|
atomek1000
szef
Pomógł: 48 razy Dołączył: 08 Lis 2014 Posty: 1902 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Nie 04 Sty, 2015
|
|
|
sprawdz tez podlaczenie faz |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
|