|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITERRowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie
|
Cenzura na forum |
Autor |
Wiadomość |
gienek333
szef
Pomógł: 25 razy Wiek: 55 Dołączył: 26 Kwi 2013 Posty: 1338 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Pon 26 Sty, 2015
|
|
|
Tak celem wyjaśnienia to za bezpieczne dla DC uznaje się 60V, a dla zmiennego to 24V, ponieważ bierze się pod uwagę napięcie tzw. międzyszczytowe, które wynosi 2×√2×24V (np. dwa trafa w przeciwfazie, kondensatory itd). Moim celem było to, aby ludzie mieli świadomość na co się narażają (bardziej chodziło mi o skutki prawne). Nie wspomnę o sprzedawcach, niektórzy producenci piszą na paście do butów, że nie nadaje się do jedzenia, aby uniknąć dziwnych procesów. Ktoś kto sprzedaje "silnik do roweru", to powinno być napisane że np. na 12V, bo przy 36V to on już ma 800W, a jak ktoś sobie da 72V to jego problem. Naprawiam maszyny przemysłowe i czasami zdarza się że uszkodzi się jakieś zabezpieczenie, oczywiście maszyna jest w stanie bez niego pracować i pojawia się pytanie "można to wyłączyć", tak, ale na pisemne polecenie kierownika (moja odpowiedź). Jeszcze mi się nie zdarzyło , abym takie polecenie dostał. |
_________________ Pojazdy ekologiczne, to takie które stoją w garażu. |
|
|
|
|
Nostusek
szef
Pomógł: 18 razy Wiek: 37 Dołączył: 03 Cze 2011 Posty: 1406 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: Wto 27 Sty, 2015
|
|
|
gienek333 napisał/a: | Naprawiam maszyny przemysłowe i czasami zdarza się że uszkodzi się jakieś zabezpieczenie, oczywiście maszyna jest w stanie bez niego pracować i pojawia się pytanie "można to wyłączyć", tak, ale na pisemne polecenie kierownika (moja odpowiedź). Jeszcze mi się nie zdarzyło , abym takie polecenie dostał. |
Ja kilka lat temu usuwałem usterkę w instalacji w jednym z lokali gastronomicznych. "Tłukło różnicówkę" co chwilę że się tak brzydko wyrażę. Usterkę znalazłem i okazała się nią krańcówka ramie drzwi w chłodni tegoż lokalu która po otwarciu drzwi włączała oświetlenie. Ktoś na tyle mądry wyłożył ściany i sufit oraz wszystko inne w chłodni blachą a blachę prawidłowo doziemił. Żeby było śmieszniej - podał na układ zasilania normalnie 230V a obwód krańcówki puścił przez przewód neutralny a fazę podał bezpośrednio na żarówkę... W dodatku instalacja była pod blachą a nie na wierzchu! W krańcówce wyrosiła się woda i co trzaśnięcie drzwiami to na lokalu ciemno. I menager lokalu się pytał czy mogę mu "na jakiś czas" obejść różnicówkę żeby nie wywalała... Odparłem mu prosto: " Mogę obejść różnicówkę ale prokurator Pana już nie obejdzie jak kogoś prąd zabije w chłodni... " Decyzja była wiadoma - naprawiamy i modyfikujemy instalację - przede wszystkim w instalacji pojawił się transformator bezpieczeństwa i zasilanie oświetlenia w chłodni stało się 24V a nie 230V - w dodatku całość puszczona jeszcze przez mostek prostowniczy żeby było bezpieczniej i druga sprawa - całą instalację przerzuciłem na wierzch blachy w rurkach a krańcówka znalazła się na wierzchu i włączała jedynie przekaźnik który zapala żarówkę... |
_________________ Pal gumę - nie benzynę! EV górą!!
Silnik: MY1020 500W/24V, sterownik: YK-40 -tuningowany , akumulator: 2 x Toyama NPC-18
Potrzebujesz akumulatora kwasowego? AGM, VRLA, GEL, trakcja, samochodowe ? Dzwoń: 609-208-808 w godz 9 - 17 |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
|