POMYSŁ na modyfikację silnika Hub. |
Autor |
Wiadomość |
Nostusek
szef
Pomógł: 18 razy Wiek: 37 Dołączył: 03 Cze 2011 Posty: 1406 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: Czw 12 Lut, 2015
|
|
|
Milion pińcet sto dziewińcet ? Wygrałem rabat na pralkę? |
_________________ Pal gumę - nie benzynę! EV górą!!
Silnik: MY1020 500W/24V, sterownik: YK-40 -tuningowany , akumulator: 2 x Toyama NPC-18
Potrzebujesz akumulatora kwasowego? AGM, VRLA, GEL, trakcja, samochodowe ? Dzwoń: 609-208-808 w godz 9 - 17 |
|
|
|
|
JerzyZ
Zasłużony dla zlotu EV
Pomógł: 7 razy Dołączył: 16 Lip 2010 Posty: 794 Skąd: Warszawa - Ursynów
|
Wysłany: Czw 12 Lut, 2015
|
|
|
Ile kosztuje metr kabla bezprzewodowego?
To zależy, jaką niemoc chcesz przesyłać .
A co do grubości przewodu: wydaje mi się, że częstotliwości u nas są tak małe, że zjawisko naskórkowości nie grozi. Efektywna częstotliwość zboczy impulsów jest co prawda duża, ale jest ich mało w czasie - praktycznie mamy do czynienie z prądem stałym (choć jest przerywany). To, że Chińczycy stosują "licę" wynika z chęci ułatwienia przy nawijaniu. |
|
|
|
|
Mechano
szef młody elektronik
Pomógł: 22 razy Dołączył: 29 Paź 2012 Posty: 1337 Skąd: Poznań
|
Wysłany: Czw 12 Lut, 2015
|
|
|
Jeden drut bedzie gorszy niż skrętka ponieważ występuje zjawisko naskórkowości i efektywny przekrój przewodu się zmniejsza. Właśnie dlatego transformatory impulsowe i dławiki w zasilacz impulsowych czy spawarkach nawija się licą wysokoczęstotliwościową. Niestety jest droga ale da się ją zrobić samemu z jednego długiego drutu. |
|
|
|
|
DeeX
stażysta
Pomógł: 1 raz Dołączył: 16 Lut 2012 Posty: 194 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: Czw 12 Lut, 2015
|
|
|
Będzie sparing między Wami czy rozwiarzecie to polubownie?
Ile ludzi tyle teorii... Ech.
Poczekam na wynik sporu |
|
|
|
|
Adam Wysokiński
szef
Pomógł: 36 razy Dołączył: 30 Mar 2008 Posty: 1658 Skąd: Warszawa (okolice)
|
Wysłany: Czw 12 Lut, 2015
|
|
|
Argument, że jest to stały prąd tylko pulsujący jest nietrafiony. W przetwornicach dc jest lica a prąd teżnie zmienia kierunku. |
|
|
|
|
Freerider
kierownik
Pomógł: 3 razy Wiek: 27 Dołączył: 29 Lis 2014 Posty: 320 Skąd: Królików
|
Wysłany: Czw 12 Lut, 2015
|
|
|
Uzwojenie to jedno a neodymy? Można przecież znaleźć jakieś dużo mocniejsze. |
|
|
|
|
gienek333
szef
Pomógł: 25 razy Wiek: 55 Dołączył: 26 Kwi 2013 Posty: 1338 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Czw 12 Lut, 2015
|
|
|
Jedynym mi znanym silnikiem z prądem jednokierunkowym jest "tarcza Faradaya". Silniki o których mówimy są silnikami trójfazowymi prądu zmiennego (synchroniczne). Zasilane są ze sterowników, które z prądu stałego "robią" prąd zmienny. Sterownik ma 6 tranzystorów (czasem więcej, ale łączonych równolegle), zwanych też kluczami. Dwa na każdą fazę, którą podłączają raz do plusa, raz do minusa.
Zjawisko "naskórkowości" wzmaga się wraz z wzrostem częstotliwości. Przy małych częstotliwościach nie ma ono wpływu. W rowerze mamy niskie częstotliwości. Jeżeli silnik ma
9 par biegunów i 600rpm (10obr/s) to częstotliwość zasilania 90Hz.
Neodymy nic nie pomogą, jak jest dziura (duża szczelina). W transformatorach toroidalnych uzyskuje się większą indukcję, bo blacha na rdzeń ma tylko dwa końce, a nie tak dużo przerw jak w rdzeniach z kształtek (nawet kształtki teraz tnie się pod kątem).
Można nawijać srebrnym drutem (ma mniejsza rezystancję). |
_________________ Pojazdy ekologiczne, to takie które stoją w garażu. |
|
|
|
|
DeeX
stażysta
Pomógł: 1 raz Dołączył: 16 Lut 2012 Posty: 194 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: Czw 12 Lut, 2015
|
|
|
Które się szybko usmażą...
Mocniejszy jest podatny na rozmagnesowanie czy coś takie od mniejszych temperatur niż slabszy magnes. Kiedyś gdzieś tabelę widziałem.
Zatem nawijam profilowanym!
http://www.eurodrut.com.p...og&w=&d=6&d1=40 |
|
|
|
|
DeeX
stażysta
Pomógł: 1 raz Dołączył: 16 Lut 2012 Posty: 194 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: Pon 16 Lut, 2015
|
|
|
Drut zamówiony.
Teraz do głowy przyszła mi kolejna myśl.
Jako że oryginalne uzwojenie było nawiniete AaABbBCcC pytanie moje brzmi czy musze nawijac tak samo czy mogę nawinac po prostu ABC ? Wydaje mi się ze żadnych przeciwskazan nie ma a producent nawijal w taki sposób tylko dla tego że tak było mu łatwiej.
Nie pytajcie się czemu chce tak zrobić tylko czy tak można i ewentualnie jakie konsekwencje zasoba to ciagnie? |
|
|
|
|
MARCIN
prezes
Pomógł: 2 razy Dołączył: 15 Mar 2014 Posty: 519 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Pon 16 Lut, 2015
|
|
|
To może jeszcze o drucie litym i o licy...
Jak już zostało zauważone, lica sprawdza się przy częstotliwościach "podwyższonych". Lity drut natomiast najlepiej sprawdzi się przy częstotliwościach bliskich zeru i nieco powyżej.
Warto pamiętać, że niewłaściwie zastosowana lica "zmniejszy" czynny przekrój przewodu. Będzie to spowodowane istnieniem izolacji i przestrzeni powietrznych wokół wielu drutów licy.
Aby wybrać odpowiedni typ przewodu należy przede wszystkim przyjąć częstotliwość pracy i obliczyć głębokość wnikania prądu elektrycznego w przewodnik. Istnieje konkretny wzór, ciekawi elektryczności na pewno znajdą . |
|
|
|
|
DeeX
stażysta
Pomógł: 1 raz Dołączył: 16 Lut 2012 Posty: 194 Skąd: Gdynia
|
|
|
|
|
DeeX
stażysta
Pomógł: 1 raz Dołączył: 16 Lut 2012 Posty: 194 Skąd: Gdynia
|
|
|
|
|
Freerider
kierownik
Pomógł: 3 razy Wiek: 27 Dołączył: 29 Lis 2014 Posty: 320 Skąd: Królików
|
Wysłany: Wto 21 Lip, 2015
|
|
|
To normalne? Reszta jest prosta.
IMG_20150721_193625.jpg
|
Pobierz Plik ściągnięto 375 raz(y) 1,69 MB |
|
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Wto 21 Lip, 2015
|
|
|
Skoro reszta jest prosta, to normalne nie jest |
|
|
|
|
Freerider
kierownik
Pomógł: 3 razy Wiek: 27 Dołączył: 29 Lis 2014 Posty: 320 Skąd: Królików
|
Wysłany: Wto 21 Lip, 2015
|
|
|
Z zewnątrz jest wszystko ok, reszta jest prosta, była tam miedź więc nie było nawet jak tego skrzywić, nawet żadnych śladów nie ma. Silnik będzie poprawnie pracował? To dośc DUŻY stojan, żal mi go. |
|
|
|
|
|