|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITERRowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie
|
Silnik i sterownik - pomocy. |
Autor |
Wiadomość |
maran_hand
dyrektor
Pomógł: 5 razy Dołączył: 01 Lut 2015 Posty: 459 Skąd: Warszawa-Sadyba
|
|
|
|
|
przenikanie
Zasłużony dla zlotu EV
Pomógł: 2 razy Dołączył: 23 Gru 2013 Posty: 392 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Śro 18 Lut, 2015
|
|
|
Kontroler powinien się zjarać jeśli jest tylko na 36. Pisałem, że jeśli chcemy zasilać wszystko większym napięciem, silnik to na 90 procent wytrzyma, a kontroler należy wymienić na taki, który jest na wyższe napięcie. Są kontrolery uniwersalne na szeroki zakres napięć (od 24 do 72V, jak te z Gdańska), na zakres 36-48, na konkretne napięcia... Różnie... Jaki jest w tym - trudno powiedzieć. Stawiam 50/50 że się usmaży. |
_________________ Hase Kettwiesel 60V/2kW
Hase Lepus 48V/0.5kW |
|
|
|
|
maran_hand
dyrektor
Pomógł: 5 razy Dołączył: 01 Lut 2015 Posty: 459 Skąd: Warszawa-Sadyba
|
|
|
|
|
przenikanie
Zasłużony dla zlotu EV
Pomógł: 2 razy Dołączył: 23 Gru 2013 Posty: 392 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Śro 18 Lut, 2015
|
|
|
Nie za późno na taki wniosek? A koszty już poniesione? Kontroler na 36-48 to ok. 200 zł |
_________________ Hase Kettwiesel 60V/2kW
Hase Lepus 48V/0.5kW |
|
|
|
|
maran_hand
dyrektor
Pomógł: 5 razy Dołączył: 01 Lut 2015 Posty: 459 Skąd: Warszawa-Sadyba
|
Wysłany: Śro 18 Lut, 2015
|
|
|
koszty poniesione ale nie mam wątpliwości, że na wiosnę się zwrócą. nie sądzę bym miał problem ze sprzedażą tego roweru po cenie za jaką go kupiłem. pomijając fakt, że jego nieudana przeróbka ... mnie okropnie, to sam rower przyciąga oko
tak sobie myślę, że nie muszę kupować innego kontrolera bo posiadam ten:
Kontroler (sterownik) DFHBM-PT48
- Napięcie nominalne 48V,
- Moc nominalna 800W,
- Prąd max. 25A ± 0,5A,
- Tranzystory mocy: 12,
- Kąty fazowe: 120,
- Odcięcie silnika przy: 41V ± 0,5V,
został zakupiony w zestawie z silnikiem który miał posłużyć do przeróbki.
nie wiem tylko czy jest sens ryzykować podłączenie bo gdy spalę to będzie doopa i wtedy faktycznie narażę się na niepotrzebne koszty. tak naprawdę to nawet nie wiem jaki to rodzaj silnika więc ryzyko wzrasta. |
_________________ 🔋 3,5 sztuki 🔌 - https://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=6828
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=3860 http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=5181 |
|
|
|
|
przenikanie
Zasłużony dla zlotu EV
Pomógł: 2 razy Dołączył: 23 Gru 2013 Posty: 392 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Śro 18 Lut, 2015
|
|
|
Kontroler aż za dobry do tego silnika. Pasuje z duuuuużym zapasem. Można na nim sprawdzać bez obaw. A jak niepotrzebny to mogę go przygarnąć |
_________________ Hase Kettwiesel 60V/2kW
Hase Lepus 48V/0.5kW |
|
|
|
|
maran_hand
dyrektor
Pomógł: 5 razy Dołączył: 01 Lut 2015 Posty: 459 Skąd: Warszawa-Sadyba
|
|
|
|
|
przenikanie
Zasłużony dla zlotu EV
Pomógł: 2 razy Dołączył: 23 Gru 2013 Posty: 392 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Śro 18 Lut, 2015
|
|
|
Dopiero jak się przegrzeje. Dlatego trzeba co jakiś czas kontrolować temperaturę. Ale nie obudowy, tylko wału. Między obudową a elementami które mogą się rozgrzać jest dużo powietrza, które jest izolatorem cieplnym. Dla silnika 36V podwyższenie do 48 to nie tak wielki procent.
Silnik jaki jest? Jak ma 3 grube kable i wiązkę 5 cienkich to bldc z czujnikami halla. Jak dwa przewody grube, więcej niż 3 albo 3 grube bez cienkich to może być problem. Znaczy DC, albo z wbudowanym sterownikiem. Wtedy to kaplica.
Ale takie to porady na odległość... |
_________________ Hase Kettwiesel 60V/2kW
Hase Lepus 48V/0.5kW |
|
|
|
|
przenikanie
Zasłużony dla zlotu EV
Pomógł: 2 razy Dołączył: 23 Gru 2013 Posty: 392 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Śro 18 Lut, 2015
|
|
|
Opcja że są 3 grube i nic więcej też dobrze nie wróży. Może być z wbudowanym sterownikiem jak Sparta, albo bez czujników Halla, a nie wiadomo, czy sterownik takie obsługuje. Więc też kaplica. |
_________________ Hase Kettwiesel 60V/2kW
Hase Lepus 48V/0.5kW |
|
|
|
|
maran_hand
dyrektor
Pomógł: 5 razy Dołączył: 01 Lut 2015 Posty: 459 Skąd: Warszawa-Sadyba
|
|
|
|
|
przenikanie
Zasłużony dla zlotu EV
Pomógł: 2 razy Dołączył: 23 Gru 2013 Posty: 392 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Śro 18 Lut, 2015
|
|
|
Słabo widać, ale faktycznie jakby dwa. No to zapomnij o wszystkim, o czym żeśmy gadali Wygląda na DC, czyli szczotkowy. |
_________________ Hase Kettwiesel 60V/2kW
Hase Lepus 48V/0.5kW |
|
|
|
|
maran_hand
dyrektor
Pomógł: 5 razy Dołączył: 01 Lut 2015 Posty: 459 Skąd: Warszawa-Sadyba
|
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
|