|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITERRowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie
|
Controller FOC |
Autor |
Wiadomość |
Pykacz
szef
Pomógł: 16 razy Dołączył: 03 Lip 2012 Posty: 1561
|
Wysłany: Śro 21 Sty, 2015
|
|
|
Moim zdaniem Sabvoton to jednak jest jakość . Konfiguracja sterownika z silnikiem dzieje się automatycznie co dla mnie jest jednak ułatwieniem no i mam pewność że wszystko jest wtedy dobrze ustawione i nie muszę liczyć na moją wiedzę lub niewiedzę . Sam jestem bardzo zainteresowany sterownikiem od Ciebie (tym najmocniejszym) na najwyższe napięcie do nowego projektu . Jednak sterownik Sabvotona też już zamówiony (96150). Ten od Ciebie byłby do innego pojazdu . Jakie napięcia będzie obsługiwał max i jakie prądy ? Czy tez przewidujesz jakieś opcje typu eko , mid boost ? Jestem z okolic 3-city więc możemy się spotkać choćby i zaraz by dogadać temat . Bo nie ukrywam że jestem bardzo zainteresowany sterownikiem od Ciebie i wolę wspierać krajowy rynek o pomorskim już nie wspominając . |
|
|
|
|
tas
szef tas
Pomógł: 154 razy Dołączył: 02 Kwi 2012 Posty: 6169 Skąd: Beskidy
|
Wysłany: Śro 21 Sty, 2015
|
|
|
barmal napisał/a: | Generalnie nie jest to specjalnie skomplikowane i zajmuje nie więcej niż 2 minuty po czym i tak niczego nie zmieniamy tylko jazda |
Ja Twój ostatni sterownik Sinus próbowałem ustawić 3 dni klikając na te 10 przycisków służących do konfiguracji (i nie udało mi się.. hmm, tzn, udało mi się, ale aż za bardzo ), a myślę, że nie jest ze mną źle pod kątem rozumienia
Więc uczynienie obsługi prostszej niż klikanie na chybił trafił byłoby super.
Warto zebrać uwagi i sugestie z poprzedniego projektu, żeby nie popełniać tych samych błędów.
Wspomniałem o tym pluciu parametrów na uart, żeby uczynić sterownik bardziej 3th party hardware friendly |
_________________ Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG |
Ostatnio zmieniony przez tas Śro 21 Sty, 2015, w całości zmieniany 3 razy |
|
|
|
|
Pykacz
szef
Pomógł: 16 razy Dołączył: 03 Lip 2012 Posty: 1561
|
Wysłany: Śro 21 Sty, 2015
|
|
|
Oooooo to , to mi się rozchodzi . Czyli żeby nie miał problemu z ustawieniem tego zwykły śmiertelnik niebędący w temacie odprawiania czarów w sterowniku . Znaczy się taki ludek jak jak żeby dał radę . |
|
|
|
|
barmal
Projektant sterownika barmal X2, X4
Pomógł: 7 razy Dołączył: 20 Lip 2012 Posty: 475 Skąd: ...
|
Wysłany: Śro 21 Sty, 2015
|
|
|
Cytat: | Moim zdaniem Sabvoton to jednak jest jakość . Konfiguracja sterownika z silnikiem dzieje się automatycznie co dla mnie jest jednak ułatwieniem no i mam pewność że wszystko jest wtedy dobrze ustawione i nie muszę liczyć na moją wiedzę lub niewiedzę . Sam jestem bardzo zainteresowany sterownikiem od Ciebie (tym najmocniejszym) na najwyższe napięcie do nowego projektu . Jednak sterownik Sabvotona też już zamówiony (96150). Ten od Ciebie byłby do innego pojazdu . Jakie napięcia będzie obsługiwał max i jakie prądy ? Czy tez przewidujesz jakieś opcje typu eko , mid boost ? Jestem z okolic 3-city więc możemy się spotkać choćby i zaraz by dogadać temat . Bo nie ukrywam że jestem bardzo zainteresowany sterownikiem od Ciebie i wolę wspierać krajowy rynek o pomorskim już nie wspominając . |
Ano właśnie o to mi chodzi, każdy automatyzm jest na pewno ułatwieniem, jednak nigdy nie zastąpi tego końcowego dopasowania tak żeby to chodziło, jak mówiłem tak jak użytkownik chce i to on miał „władzę” a nie odwrotnie.
Z drugiej strony pewnie macie rację, ja jestem już „trochę” skrzywiony w tym temacie i dlatego też nie widzę niektórych spraw z perspektywy „normalnego” użytkownika dla którego owa funkcja samonauki jest w zupełności wystarczająca....hmmm
Co do jakości...kwestia gustu. Mnie w chińskich sterownikach powalała zawsze „finezja” wykonania i topienia w cynie różnych drutów, miedzianych plecionek czy też shuntów, które też po różnych operacjach tuningu chętnie odpadają itp sprawy.
Pewnie też zaraz ktoś powie, ale za to działa, jest tanie itp. Zgadzam sie i nikomu nie zabraniam. Jednak, ja swoje staram się robić tak jak coś się robi dla siebie, żeby mi to wytrzymało duże moce i było stosunkowo małe no i żeby się nie wstydzić
Napięcie przewidziałem do max. 120V a moc to kwestia tranzystorów, kondensatorów i ogólnego dopasowania.
Trudno mi cokolwiek powiedziec na tą chwilę jednak jaka moc będzie. Jakiś czas temu, po złożeniu pierwszej płytki (24-ki, przy czym obsadzone było tylko 12 tranzystorów) testowałem start/stop przy prądzie ograniczonym do 65A i około 60V, jednak po około 30min. musiałem odpuścić bo mi silnik (C-Lyte HSR3540) podejrzanie się „spocił”.
Cytat: | Ja Twój ostatni sterownik Sinus próbowałem ustawić 3 dni klikając na te 10 przycisków służących do konfiguracji (i nie udało mi się), a myślę, że nie jest ze mną źle pod kątem rozumienia
Więc uczynienie obsługi prostszej niż klikanie na chybił trafił byłoby super.
Warto zebrać uwagi i sugestie z poprzedniego projektu, żeby nie popełniać tych samych błędów. |
Porażka. A na czym utknąłeś?
Jeśli masz nowy soft, to podłączyć silnik, ograniczenie prądu na 3A i zapisać.
Odkręcić trochę manetkę, tak żeby silnik pokazał jakąś reakcję. Wówczas klikać przyciskiem do zmiany kolejności hali aż silnik zacznie się kręcić.
Resztę dopasowujemy za pomocą offsetu/przesunięcie fazy.
Przy większych silnikach, czyli 9C, C-Lyte, G-Motor przesunięcie fazy jest około 180° i to jest dla nich punkt zerowy od którego zaczynamy dopasowanie tak na dokładnie.
No ale OK panowie. Projekt jst świeży, sterownik będzie zaopatrzony w bootloadera, aktualizacje będą i update trwa średnio 8 sekund więc proszę o sugestie, czy info jak to działa w innych sterownikach |
|
|
|
|
tas
szef tas
Pomógł: 154 razy Dołączył: 02 Kwi 2012 Posty: 6169 Skąd: Beskidy
|
Wysłany: Śro 21 Sty, 2015
|
|
|
Mnie najbardziej raziło w programie konfiguracyjnym, że było kilka opcji niezbędnych do kalibracji, każda po kilkaset poziomów nastawienia i co z tego, że umożliwiają idealne ustawienie silnika, skoro nikt prócz Ciebie tego nie potrafi. Przycisków masa, dodać, ująć, opcji, nastaw, nazwanych tak, że nie można się domyślić co jest co i jaki ma wpływ na parametry pracy |
_________________ Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG |
|
|
|
|
Adam Wysokiński
szef
Pomógł: 36 razy Dołączył: 30 Mar 2008 Posty: 1658 Skąd: Warszawa (okolice)
|
Wysłany: Śro 21 Sty, 2015
|
|
|
To może opcja ustawiania wszystkiego nawet w tych kilkuset poziomach ale program proponuje wartości. Kto będzie lepiej wiedział jak ma sterownik sterować silnikiem jak nie jego twórca. |
|
|
|
|
radasss
dyrektor Radosław
Pomógł: 7 razy Wiek: 55 Dołączył: 18 Lis 2007 Posty: 413 Skąd: Luboń/k.Poznania
|
Wysłany: Czw 26 Lut, 2015
|
|
|
barmal - jak postępują prace ? |
_________________ warsztatmotocykli.pl |
|
|
|
|
barmal
Projektant sterownika barmal X2, X4
Pomógł: 7 razy Dołączył: 20 Lip 2012 Posty: 475 Skąd: ...
|
Wysłany: Pią 27 Lut, 2015
|
|
|
Hej, hej,
ano winny jestem sprawozdania
Soft(y) powoli przybierają kształtów, zaimplementowałem automatyczne zerowanie prądu, ograniczenie prądu wraz z dopasowaniem do położenia manetki tak aby płynnie regulował prąd w całym jej zakresie, wyświetlenie 3 prądów faz no i do tego doszła dodatkowo diagnoza sensorów, czyli pokazane są stany Hali 0 lub 1, taki gadżet .
Dopasowałem prądy tak aby soft pasował na obie płytki (24 i 12 tranzystory) i obsadziłem mniejszą płytkę, żeby mieć co testować na drodze.
W tym celu „wygrzebałem” stary rower, podłączyłem „malucha” i po dopasowaniu wszystkiego wczoraj wieczorem miałem okazję „na sucho” i na razie przy 50A I-aku trochę go „pomęczyć”. Teraz czekam na obudowę i lepszą pogodę, coby wreszcie pojeździć
Pozdrawiam,
Bartek |
|
|
|
|
barmal
Projektant sterownika barmal X2, X4
Pomógł: 7 razy Dołączył: 20 Lip 2012 Posty: 475 Skąd: ...
|
Wysłany: Sob 28 Lut, 2015
|
|
|
Wprawdzie obudowa nie dotarła, jednak pogoda skusiła mnie do przejażdżki
Filmiki =>
Cykl start / stop przy 100A prądu fazy:
Film 1
Film z jazdy "na prądzie" 60A / faza:
Film 2
Film z jazdy "na prądzie" 100A / faza:
Film 3 |
|
|
|
|
qaz33
szef qaz33
Pomógł: 15 razy Dołączył: 07 Kwi 2014 Posty: 1464 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: Nie 01 Mar, 2015
|
|
|
Tak z ciekawosci to jaki procek tam siedzi? Jakiś stm? Z jaką częstotliwością odtwarzany jest algorytm foc?
No i skąd pochodzą te drgania i hałas przy większym prądzie? i tak jest o niebo lepiej niż we zwykłych sterownikach ale czy da się to jeszcze poprawić? |
|
|
|
|
barmal
Projektant sterownika barmal X2, X4
Pomógł: 7 razy Dołączył: 20 Lip 2012 Posty: 475 Skąd: ...
|
Wysłany: Nie 01 Mar, 2015
|
|
|
Cytat: | Tak z ciekawosci to jaki procek tam siedzi? Jakiś stm? Z jaką częstotliwością odtwarzany jest algorytm foc? |
Microchip dsPIC30, a foc leci co 50µs.
Co ciekawe, wibracji podczas jazdy niezbyt mocno zarejestrowałem...hmmm. Co (przy 60A) mi się stało to wyskoczył mi przewód fazowy i przez jakiś czas jechałem na 2 fazach...
Teraz rower jest znowu w piwnicy i kombinuję dalej |
|
|
|
|
Patriko
brygadzista
Pomógł: 4 razy Wiek: 33 Dołączył: 05 Mar 2014 Posty: 242 Skąd: Słupca
|
Wysłany: Nie 01 Mar, 2015
|
|
|
Jeju jaki cichy w porównaniu do mojego chińczyka;/ Masz już listę beta testerów czy jestem pierwszy w kolejce |
_________________ Jeżdżę na: Coma 3000 |
|
|
|
|
Mechano
szef młody elektronik
Pomógł: 22 razy Dołączył: 29 Paź 2012 Posty: 1337 Skąd: Poznań
|
Wysłany: Nie 01 Mar, 2015
|
|
|
Jak się ima prąd fazowy do prądu z baterii? Ładnie jeździ Co to za silnik? |
|
|
|
|
Pykacz
szef
Pomógł: 16 razy Dołączył: 03 Lip 2012 Posty: 1561
|
Wysłany: Nie 01 Mar, 2015
|
|
|
Mechano napisał/a: | Jak się ima prąd fazowy do prądu z baterii? Ładnie jeździ Co to za silnik? |
Dokładnie o to samo chciałem zapytać . O co w tym chodzi ? Z aku np 150A ciągłego a w fazy idzie 300A w szczycie ? |
|
|
|
|
qaz33
szef qaz33
Pomógł: 15 razy Dołączył: 07 Kwi 2014 Posty: 1464 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: Nie 01 Mar, 2015
|
|
|
50us to nieźle. Jeśli sam pisałeś cały algorytm w C to szacun
Silnik będzie miał jeszcze wyższą sprawność.
korzystasz ze zwykłych halli czy montujesz tam analogowe? |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
|