|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITERRowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie
|
Ebike'owy prolog. Przeróbka Cyco City/ 48V 1000W |
Autor |
Wiadomość |
Ansset
początkujący Motonita
Wiek: 41 Dołączył: 31 Mar 2015 Posty: 16 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Pon 06 Kwi, 2015
|
|
|
@WojtekErnest
40km to przesada. Czerniakowska z wysokości Nehru, Dolina Służewiecka, Rzymowskiego, Cybernetyki, lotnisko i nazad...
Chodzi o to, aby rano nie dojechać wymęczonym, a i żeby prądu nieco na powrót zostało.
Myślę, że rzeczywiście może być to dobre rozwiązanie. O ile wpuścicie dwa kółka ze spaliną |
_________________ Adrenaline junkie...
Wieczny chłopiec w Disneylandzie..
Moja ulubiona zabawka ma rejestrację SP-LRD i tankuje 125 tys litrów |
|
|
|
|
WojtekErnest
szef
Pomógł: 78 razy Dołączył: 18 Sie 2012 Posty: 3453 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Pon 06 Kwi, 2015
|
|
|
Ansset napisał/a: | @WojtekErnest
40km to przesada. Czerniakowska z wysokości Nehru, Dolina Służewiecka, Rzymowskiego, Cybernetyki, lotnisko i nazad...
Chodzi o to, aby rano nie dojechać wymęczonym, a i żeby prądu nieco na powrót zostało.
Myślę, że rzeczywiście może być to dobre rozwiązanie. O ile wpuścicie dwa kółka ze spaliną |
Czyli to 10-12 km w jedną stronę z wieloma dość szybkimi ścieżkami rowerowymi z jedynie 'niefajnym' przejazdem przez Puławską, więc pewnie łatwiej Wilanowską
W każdym razie jeśli to dominująca trasa, to moja propozycja oszczędna tez się sprawdzi w dwie strony. Nawet wiadukt na Cybernetyki to drobiazg....
Nasze 'zbiegowisko' już niedługo, możesz tam dolecieć dreamlinerem to obejrzymy akumulatory )) Wszystkie 1,2,4 slady mile widziane. To spotkanie towarzyskie obecnych i przyszłych uzytkowników EV, więc dla Ciebie i Twoich przyjaciól miejsca na stadionie na pewno nie zabraknie. |
_________________ Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555 |
Ostatnio zmieniony przez WojtekErnest Pon 06 Kwi, 2015, w całości zmieniany 3 razy |
|
|
|
|
medykmtb [Usunięty]
|
Wysłany: Pon 06 Kwi, 2015
|
|
|
cyt:Czerniakowska z wysokości Nehru, Dolina Służewiecka, Rzymowskiego, Cybernetyki, lotnisko i nazad...
no to w sezonie mozemy sie spotkac... chyba ze juz sie widzielismy.
na ten dystans ok 8ah powinno ci spokojnie wystarczyc w jedna strone z lekkim zapasem,mozesz wiec kupic male lity i rower nie bedzie ciezki,a aku zabierasz do roboty i nawet bardzo slaba ladowarka zdazysz je naladowac.ja jezdze troszke inna droga(przez idzikowskiego, zuzywam na tym odcinku ok5ah.moc mam znacznie wieksza niz o jakich tu mowa.jest sporo ruszania ze swiatel wiec mocno przyspieszam i hamuje.mysle ze optymalnie 36v 5-8ah bedzie idealne jesli chodzi o wersje z ladowaniem w pracy, jesli nie to 10-12ah i masz zasieg w obie strony.jednak wychodzac z zalozenia niski budzet/good performance pokusilbym sie na lekkie litowki i silnik 1000w tyl zapomnialbym o pedalowaniu i w ok 15-17 min byl w pracy |
Ostatnio zmieniony przez Pon 06 Kwi, 2015, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
Ansset
początkujący Motonita
Wiek: 41 Dołączył: 31 Mar 2015 Posty: 16 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Pon 06 Kwi, 2015
|
|
|
@WojtekErnest
Akumulatory to moge fotke trzasnac i tyle
@Medykmtb
Byc moze. Warsiawiakiem to ja z importu i to od 9 tygodni jestem, ale fakt, niektore samochody zapamietuje, ktore codziennie wspoltowarzyszami niedoli w korku staja sie o danej porze. |
_________________ Adrenaline junkie...
Wieczny chłopiec w Disneylandzie..
Moja ulubiona zabawka ma rejestrację SP-LRD i tankuje 125 tys litrów |
|
|
|
|
WojtekErnest
szef
Pomógł: 78 razy Dołączył: 18 Sie 2012 Posty: 3453 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Pon 06 Kwi, 2015
|
|
|
Ansset napisał/a: | @WojtekErnest
Akumulatory to moge fotke trzasnac i tyle
. |
Firmy Yuasa, prawda
A w załączeniu dwa zdjęcia dla inspiracji ...
Bora-lotnisko.JPG
|
Pobierz Plik ściągnięto 408 raz(y) 61,75 KB |
ev-rower-020.JPG
|
Pobierz Plik ściągnięto 362 raz(y) 29,29 KB |
|
_________________ Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555 |
|
|
|
|
medykmtb [Usunięty]
|
Wysłany: Pon 06 Kwi, 2015
|
|
|
do zobaczenia w sezonie |
|
|
|
|
tkoko
prezes
Pomógł: 19 razy Dołączył: 26 Lut 2015 Posty: 684 Skąd: Czechowice-Dz
|
Wysłany: Wto 07 Kwi, 2015
|
|
|
Rozszerzę bardziej temat jakie moce przecietny człowiek (nawet 60 letni) może wykrzesać z siebie.
http://www.awf.katowice.p.../rozdzial_3.pdf
Tabela 3.8. Koszt energetyczny wysiłku na cykloergometrze [MET]
-------------------------------------------------------------------------------------
Koszt energetyczny [MET] w zależności od obciążenia [W]
Masa -----------------------------------------------------------------------------
ciała [kg] 50 W 75 W 100 W 125 W 150 W 175 W 200 W 225 W 250 W
=====================================================================================
50_______5,1__6,9__8,6___10,3__12,0__13,7__15,4
60_______4,3__5,7__7,1____8,6__10,0__11,4__12,9
70_______3,7__4,9__6,1____7,3___8,6___9,8__11,0
80_______3,2__4,3__5,4____6,4___7,5___8,6___9,6
90_______2,9__3,8__4,8____5,7___6,7___7,6___8,6
65kg(moje)4.0__5.3__6.6___8.0___9.3___10.6 __11.9__13.2__14.5
====================================================================================
mój test wydolnościowy na bieżni (65kg/59lat)
etap__czas____V___nach__MET__VAT__tętno_ciśnienie
______m:s___km/g__%
-----------------------------------------------------------
stojąc_00:12__0.0___0.0___1.0__~10____64__105/70
1_____03:00__2.7__10.0___4.6__~70
2_____03:00__4.0__12.0___7.0__~110
3_____03:00__5.4__14.0__10.1__~160
4_____03:00__6.7__16.0__13.4__~220__125__170/100
5_____00.39__8.0__18.0__14.2__~240
W dwa miesiące po zawale moje tolerowane obciążenie wg. sanatorium to 172Waty!!!
http://www.electricbikesimulator.com/index,pl.html
Ansset wybierz "zmień ustawienia" i zmień na swoje;
Napięcie - 36V
Poj. bateri - 9Ah
Max. prędkość - 35km
Max. prąd - 15A (dla 250Wat) 20-25A (dla 500Wat)
koło - 28"
wybierz "Zasięg" najeżdżając myszką na tabelę otrzymasz orientacyjny zasięg przy danej mocy i prędkości. Zobaczysz że dla silnika 250Wat (15A to 500Wat) przy 10km/godz/60Wat zasięg wynosi dla Ciebie ~60km. Natomiast przy 35km/godz/480Wat to zaledwie?! 24km. To są zasięgi w "idealnych" warunkach, realnie z 30% mniejsze, szczególnie przy dużym prądzie. Jeżeli "dorzucisz" swoje waty co nie jest zbyt trudne (moje waty wyżej w tabeli dla porównania) i zmniejszysz prędkość, zasięg znacznie wzrośnie.
Kupowanie silnika 500Wat do baterii 15A jest dla mnie nieracjonalne. Silnik i tak będzie się zachowywał jak 250 chyba że zwiększysz prąd lecz wówczas przekroczysz bezpieczny prąd baterii. |
|
|
|
|
WojtekErnest
szef
Pomógł: 78 razy Dołączył: 18 Sie 2012 Posty: 3453 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Śro 08 Kwi, 2015
|
|
|
Trzeba pamiętać ze te pomiary z oczywistch powodów nie uwzględniają faktu że rower elektryczny to nie motorower, tzn ze człowiek pedalujac wspomaga, odciaza nieliniowo akumulator.
Nadto typ akumulatora, jego odporność na pobor prądu przy różnym stylu jazdy, nawierzchni itp w znacznym stopniu koryguje te wyliczenia na + i na - . Dam prosty przyklad aku 9Ah jeden zbudowany z ogniw zwyklych (laptopowych) drugi 9Ah z ogniw wysokopradowych w rzeczywistosci dadzą rozne zasiegi siegajace 30-50 % z oczywistych względów,. |
_________________ Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555 |
|
|
|
|
medykmtb [Usunięty]
|
Wysłany: Śro 08 Kwi, 2015
|
|
|
Ansset
moze i masz racje z cbr, na sezon wydasz ok 800zl na dojazdy,w druga polowa sezonu i tak samochod pozostanie. liczac w stosunku do zakupu silnika ev i calego oprzyrzadowania to ta kwota wystarczy ci na jakies 4 sezony jazdy.ja nie jestem zwolennikiem pojazdow wspomagajacych, bo jakmam tak jezdzic wolalbym zdjac ustrojstwo i jechac pedalujac.na 10 km dystans znalazlbym sobie skroty i ulubione trasy rowerem a nie zasuwal naokolo jak to robisz.jedyny niefajny odcinek to wdrapywanie sie pod gore np idzikowskiego(jedna z krotszych tras)ale mozesz i na jakims gps sobie wklepac opcje pieszy i sprawdzic naprawde krotka trase.tak czy inaczej to ok20 min jazdy rowerem bez wydawania jakiejkolwiek kasy.jak masz klopot z podjazdem zakup za ok 100zl nowa przednia patelnie z mniejszymi trybami i podjedziesz gdzie chcesz tylko wolniej i sprawa zalatwiona.
zakladanie silnika na przednie kolo jest dla mnie pomylka,ze wzgledu na wlasciwosci trakcyjne i jakosc przenoszenia mocy na podloze(nie wchodzac w szczegoly).ja na poczatku wszedlem w temat ev z moca 1500w na tyl a teraz mam troooszke wiecej i ciagle mi malo.jeden znajomy pytal mnie o rade i proponowalem mu ok 1000w, byl madrzejszy i zakupil jakis rower wspomagajacy 250w, wiesz co zrobil?szybko sie go pozbyl, bo za taki koszt wolal miec zwykly skuter.to temat dla pasjonatow poki co.pieniadze ktore trzeba zainwestowac na poczatku sa duze.owszem potem jesli dobrze trafisz i nic ci sie nie psuje koszt jest niemal zerowy(tylko opony i klocki hamulcowe)ale ja na odcinek 10 km do pracy i tylko to...podjalbym decyzje dpoiero po zlocie na ktory warto wpasc, zobaczyc i moze ktos da ci sie przejechac na okreslonej mocy i typie.dopiero potem policzysz koszty i zobaczysz co dla ciebie lepsze.pozdrawiam. |
|
|
|
|
tas
szef tas
Pomógł: 154 razy Dołączył: 02 Kwi 2012 Posty: 6169 Skąd: Beskidy
|
Wysłany: Śro 08 Kwi, 2015
|
|
|
Kod: | podjalbym decyzje dpoiero po zlocie na ktory warto wpasc, zobaczyc i moze ktos da ci sie przejechac na okreslonej mocy i typie |
Taka realna i praktyczna konfrontacja zazwyczaj mocno miesza w planach i zamiarach |
_________________ Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG |
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Śro 08 Kwi, 2015
|
|
|
Niekoniecznie Przejechałem się na tych potworach i nie chcę takiego Chcę żyć |
|
|
|
|
medykmtb [Usunięty]
|
Wysłany: Śro 08 Kwi, 2015
|
|
|
nie wiem czy moj zalicza sie do potworow, mozliwe ale moc nie oznacza zagrozenia, tylko nieumiejetna jazda ktora sie zdarza ludziom.poza tym jak sie jedzie srodkiem zesluchawkami na lbie to stwarza sie zagrozenie nawet zwyklym rowerem.moc nie ma tu nic do rzeczy raczej ignorancja |
|
|
|
|
WojtekErnest
szef
Pomógł: 78 razy Dołączył: 18 Sie 2012 Posty: 3453 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Śro 08 Kwi, 2015
|
|
|
Nazywajmy rzeczy po imieniu. Jesli :
- rower ma pozostac rowerem czyli jazda z pedałowaniem
- ma słuzyć do jazdy po scieżkach rowerowych
- dominującym zastosowaniem ma być zasięg 25-30 km dziennie
- koszt ma być 1-1,5k
bo czym innym jest rozwiazanie :
- motorower o wyglądzie roweru
- pojazd jadący 40+ km/h
- mocny akumualator, mocno obciązany
- wydatek 2,5 - 3,5K
W końcu miliony fabrycznych rowerów mają silnik 250 W, w 80 % z przodu , aku 10Ah, i prace ze wspomaganiem do 25 km/h przy zasiegu w tym trybie liczonym na kilkadziesiąt km.
Nie jest zatem oczywiste czy tylko duzy silnik, duzy akumulator i koszt około 3K ma sens.
Warto to wszystko skonfrontować na zlocie. |
_________________ Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555 |
|
|
|
|
tkoko
prezes
Pomógł: 19 razy Dołączył: 26 Lut 2015 Posty: 684 Skąd: Czechowice-Dz
|
Wysłany: Nie 12 Kwi, 2015
|
|
|
Ansset napisał/a: | @tkoko
Dziękuję pięknie za podzielenie sie informacjami. Bardzo dużo napisales jednak o predkosciach w roznych okolicznosciach, pominawszy (celowo?) temat zasiegow.
|
Ansset chciałeś przykład mojego zasięgu (trasa.jpg):
http://chomikuj.pl/tkoko
Dzisiaj; silnik 250Wat, aku 7.8Ah (280Wh), temp ~18*C, boczny wiatr ~30km/godz, trasa Cz-Dz do Promnic (Tychy) http://www.promnice.pl/
I. etap Cz-Dz > Tychy; 25% trasy asfalt w miarę OK, 25% trasy asfaltopodobne (dziury, wyboje, ziemia, bruk itd), 50% trasy drogi polne (leśne). Tryb "medium" aby sprawdzić jak ja i rower zniesiemy trasę. Trasa ~26km (wg Google ~25km), czas 1godz 18min (średnia prędkość ~21km/godz). Na akumulatorze, pod obciążeniem, powyżej 38.5V (zgaszona 1 dioda). Teoretycznie zostało 70-80% pojemności akumulatora.
II. etap Tychy > Cz-Dz; trochę więcej lepszego asfaltu (33% / 33% /33%). Tryb "High", na drogach gruntowych i dziurach, tryb "medium" (30-40%). 23km, czas ~1godz (średnia prędkość ~23km/godz). Na akumulatorze pod obciążeniem ~35V, zgaszone 2-3 diody jednak ani przez moment napięcie nie spadło poniżej 33V (dioda "mruga" przy tym napięciu). Bez obciążenia napięcie powyżej 36.5V. Teoretycznie zostało 30-40% pojemności akumulatora.
Zważywszy że na trasie trzeba było wspiąć się kilka razy na wysokość nawet 110 metrów (połowa Pałacu Kultury w Warszawie), dodatkowo przy dosyć silnym bocznym wietrze, trasa ~47km przejechana jest bez żadnych problemów. W trybie "medium" mógłbym jeszcze zrobić z 20-30km przy prędkości ~20km/godz
Dorzucę jeszcze że wg. symulatora przy ~21km/godz potrzeba ~160Wat x 1godz 20min, a przy ~23km/godz ~200Wat x 1godz, co łącznie daje 320Wh. Ponieważ zużyłem z akumulatora teoretycznie ~200Wh, a podczas jazdy min 320wh, więc mój "wkład w interes" to min 120Wh. |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
|