|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITERRowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie
|
Wizje, teorie cz. 2 |
Autor |
Wiadomość |
irrs
brygadzista
Pomógł: 1 raz Dołączył: 26 Gru 2014 Posty: 274 Skąd: Poznan.
|
Wysłany: Wto 14 Kwi, 2015 Wizje, teorie cz. 2
|
|
|
Tu się podepnę, bo myślę, że to będzie dobre miejsce na rozwianie mojej wątpliwości
Czy ładowarką typu 8s dual daje się ładować jednocześnie dwie polówki akumulatora, czy trzeba by rozpoławiać?
Chodzi o taki wynalazek.
klik
Z dwojga złego lepiej chyba rozpołowić aku niż wozić ze sobą
|
|
|
|
|
bloodyopel
szef Krystian
Pomógł: 23 razy Wiek: 33 Dołączył: 02 Sty 2012 Posty: 1175 Skąd: Słupca k.Konina
|
Wysłany: Wto 14 Kwi, 2015
|
|
|
Myślę że by się dało, ale łądowarka którą podałeś to dual 6s a nie 8s |
_________________ Obecny e-bike: LIMBER BIG BOY |
|
|
|
|
irrs
brygadzista
Pomógł: 1 raz Dołączył: 26 Gru 2014 Posty: 274 Skąd: Poznan.
|
Wysłany: Wto 14 Kwi, 2015
|
|
|
ta była 6s, ale jest też 8s:
klik
Mi wsio ryba, bo mam 10s.
Tam może być tak, że pewnie są wspólne np minusy a ja między minusem jednej połówki a minusem drugiej mam 20V.
Może ktoś stosuje z powodzeniem takiego duala? |
|
|
|
|
bloodyopel
szef Krystian
Pomógł: 23 razy Wiek: 33 Dołączył: 02 Sty 2012 Posty: 1175 Skąd: Słupca k.Konina
|
|
|
|
|
irrs
brygadzista
Pomógł: 1 raz Dołączył: 26 Gru 2014 Posty: 274 Skąd: Poznan.
|
Wysłany: Wto 14 Kwi, 2015
|
|
|
Co do swojego pakietu, to mam pewność, że jest on NIERÓWNY |
|
|
|
|
atomek1000
szef
Pomógł: 48 razy Dołączył: 08 Lis 2014 Posty: 1902 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Wto 14 Kwi, 2015
|
|
|
na podobnej ładowarce typu DUAL czyli raytronic c60 (7s) nie da się jednego pakietu 14s ładować bez rozpięcia, ładowarka się odrazu wyłącza musi byc na srodku przelacznik i wtedy spoko, sam bede mial wlasnie takie rozwiazanie bo ładowarka jest bardziej uniwersalna i ma pomiary itp. Koszt w sumie wyszedłby taki sam jak za ładowarkę 1000W +bms...U mnie bmsa nie będzie. |
|
|
|
|
irrs
brygadzista
Pomógł: 1 raz Dołączył: 26 Gru 2014 Posty: 274 Skąd: Poznan.
|
Wysłany: Wto 14 Kwi, 2015
|
|
|
I tak dobrze jeśli ładowarka się wyłącza. W innych można zjarać ładowarkę albo wybuchnąć pakiet, jeśli zapomni się przełączyć przełącznika. |
Ostatnio zmieniony przez irrs Wto 14 Kwi, 2015, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
WojtekErnest
szef
Pomógł: 78 razy Dołączył: 18 Sie 2012 Posty: 3453 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Wto 14 Kwi, 2015
|
|
|
Jak masz 10S i nierowny pakiet to radze :
- zlokalizowac nierowne segmenty
- wymienic/naprawic/wzmocnic najslabsze
- kupic BMS i zwykly zasilacz 42 do li-ion
Bo coz z tego ze kupisz taki dualna drozsza ladowarke gdy przepinanie, balansowanie z powodu rozjechanych pakietow bedzie wydluzalo i komplikowalo ladowanie.
A pakiet sie z tego powodu i tak sam nie naprawi. |
_________________ Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555 |
|
|
|
|
irrs
brygadzista
Pomógł: 1 raz Dołączył: 26 Gru 2014 Posty: 274 Skąd: Poznan.
|
Wysłany: Wto 14 Kwi, 2015
|
|
|
Ogniwa pochodzą z odzysku więc nierówności są małe i dopuszczalne. Tak ma być.
Szukam sposobu, żeby jednocześnie skrócić o połowę czas ładowania (ładuję połowkowo) i jednocześnie dobrać sprzęt docelowy pod przyszłe pakiety. |
|
|
|
|
WojtekErnest
szef
Pomógł: 78 razy Dołączył: 18 Sie 2012 Posty: 3453 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Wto 14 Kwi, 2015
|
|
|
Jeśli nierownosci sa małe to najszybciej będzie jesli zasilacz będzie jeden na napiecie 42V z pradem max dostosowanym do pojemności i typu ogniw/pakietu. Wtedy BMS będzie lekko chronil ogniwa przed przeladowaniem ale nie będzie wydluzal czasu ladowania/balansowania. No i nie jest bez znaczenia czy ten zasilacz ma byc przewozny. Bo to argument za kompaktowym zasilaczem, odpornym na uderzenia i wilgoc.
Oczywiscie to nie oznacza ze ladowarka z wyswietczem, balanserem jest zbędna. Jest konieczna do segregacji, dobierania i kontroli ogniw ale nie konieczna do ciaglego ladowania pakietu w rowerze -szczegolnie w sezonie gdy często jeździmy, podladowujemy calosc i znów jezdzimy.
W takich sytuacjach ladowanie polowkowe, pilnowanie go jest szczegolnie niepraktyczne.
Ina sytuacja jest wtedy gdy budujemy mniej typowy pakiet, spoza ciagu 24/36/48 V, wtedy z braku fabrycznych ladowarek li-ion trzeba szukac innych rozwiazan.
To moja rada. |
_________________ Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555 |
|
|
|
|
irrs
brygadzista
Pomógł: 1 raz Dołączył: 26 Gru 2014 Posty: 274 Skąd: Poznan.
|
Wysłany: Śro 15 Kwi, 2015
|
|
|
Dzieki WojtekErnest za tą opinię. Nie chcę za bardzo na razie bmsów z tego względu, że nie jestem przekonany czy 36V/15A to rozwiązanie ostateczne dla mnie . Pewnie po jakimś czasie wymienie na coś innego i też ciężko określić na co. Ładowarki modelarskie są wydaje mi się dość uniwersalne, no i okazuje się, że zwykle nawet zagorzały BSMowiec też musi kisić ładowarkę modelarską w warsztacie
Co do duali i rozpinania pakietów to chyba musiałoby to być bardziej idiotoodporne. Zbyt łatwo jest coś spalić. |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
|