|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITERRowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie
|
Zasada działania i przekrój silników w piaście |
Autor |
Wiadomość |
Szczygiel
brygadzista
Pomógł: 1 raz Dołączył: 18 Lut 2006 Posty: 226 Skąd: Siedlce
|
Wysłany: Nie 03 Sie, 2014
|
|
|
Czego nie mamy mylić? Są silniki przekladniowe (w piastach kół rowerowych z przekłdnią planetarną) bez wolnobiegu? |
_________________ Pozdrawiam, https://sites.google.com/site/ergodrive/ |
|
|
|
|
MARCIN
prezes
Pomógł: 2 razy Dołączył: 15 Mar 2014 Posty: 519 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Nie 03 Sie, 2014
|
|
|
oper11, tas
To, że wyłamały się zęby przekładni, jeśli silnik był użytkowany zgodnie z zalecanymi mocami (z tego, co kojarzę, to oper11 ma fabryczny rower, więc pewnie moc nie była przekraczana), to wcale nie musi być wina użytkownika. W samochodzie mamy cały szereg różnych przekładni i przy byle szarpnięciu przecież nie wyłamują się zęby kół zębatych (chociaż znam przypadek Fiata Punto na gwarancji w którym zepsuła się skrzynia biegów i nie była objęta gwarancją - wydatek 5 tys. zł w ASO, 2-letni pojazd...). A warto zauważyć, że przekładnie w samochodzie naprawdę są narażone na duże zmiany obciążeń. Trwałość każdego urządzenia w głównej mierze zależy od producenta, a to, że teraz produkuje się jedno wielkie G, to chyba wszyscy wiedzą. Posiadam starszy silnik przekładniowy do przedniego koła - siedzi tam silnik komutatorowy, ale koła zębate są METALOWE. Czyżby wraz z postępem techniki zapomniano jak obrabia się stopy metali? Wszędzie ładuje się plastik. Nawet tam, gdzie nigdy nie powinien się znaleźć.
Dlatego sugeruję nie brać w obronę producentów ani sprzedawców, bo na każdym kroku nabijają kupujących w butelkę. |
|
|
|
|
bartek
prezes Łebmajster
Pomógł: 5 razy Wiek: 41 Dołączył: 13 Kwi 2011 Posty: 508 Skąd: Włoszczowa
|
Wysłany: Pon 04 Sie, 2014
|
|
|
Szczygiel napisał/a: | Czego nie mamy mylić? Są silniki przekladniowe (w piastach kół rowerowych z przekłdnią planetarną) bez wolnobiegu? |
A no nie mogłem uwierzyć bez rozbierania silnika, ale spotkałem się z takimi wynalazkami. |
_________________ -
Szprychy dorabiane na wymiar
Grubości: 2,0mm; 2,3mm; 2,6mm; 3,4mm CZARNE
Sklep MaxEV
Silniki MXUS, Zestawy EcoBike, MagicPie, SmartPie
- |
|
|
|
|
Szczygiel
brygadzista
Pomógł: 1 raz Dołączył: 18 Lut 2006 Posty: 226 Skąd: Siedlce
|
Wysłany: Pon 04 Sie, 2014
|
|
|
Ha, to rzeczywiście ciekawe. Raczej jakieś sprzęgło powinno być zainstalowane. W rowerze najpopularniejszym jego rodzajem jest właśnie wolnobieg. |
_________________ Pozdrawiam, https://sites.google.com/site/ergodrive/ |
|
|
|
|
MARCIN
prezes
Pomógł: 2 razy Dołączył: 15 Mar 2014 Posty: 519 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Pon 04 Sie, 2014
|
|
|
Choćby Sanyo Dynamotor nie ma wolnobiegu - jedne wersje mają a inne nie. |
|
|
|
|
Szczygiel
brygadzista
Pomógł: 1 raz Dołączył: 18 Lut 2006 Posty: 226 Skąd: Siedlce
|
|
|
|
|
glebor
Zasłużony dla zlotu EV
Pomógł: 6 razy Dołączył: 10 Lis 2014 Posty: 1335 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Nie 17 Maj, 2015
|
|
|
jeżeli jest temat z porówaniem takich silników to warto zaznaczyć jeszcze jedną rzecz:
Jeżdżę zarówno na silniku przekładniowym i bezprzekładniowym.
Bezprzekładniowy mam ninecontinent 10x06 i 8x8 - oba te silniki lubią prąd
zaś przekładniowy mam 8fun i jakiś chiński no name.
Porównując przebieg
Silnik przekładniowy bez pedałowania robi z prędkością 36km/h około 80KM bateria 36V 15,5Ah
Silnik bezprzekładniowy robi na baterii 2x większej tylko 50km z prędkością około 42km/h
Z kąt wynika tak duża różnica - aż tyle prądu bezprzekładniowy połyka na przyspieszenie?
Bo domniemam, że na utrzymanie stałej dużej prędkości silniki biorą podobną moc? |
|
|
|
|
tas
szef tas
Pomógł: 154 razy Dołączył: 02 Kwi 2012 Posty: 6169 Skąd: Beskidy
|
Wysłany: Nie 17 Maj, 2015
|
|
|
Musiałbyś podłączyć oba silniki do tego samego sterownika.
Skoro to są różne instalacje wiec nie możesz tego porównywać względem siebie - oba zestawy pobierają tyle na ile na nich jeździsz, nie mnie i nie więcej.
Poza tym 6.5Wh/km przy 35km/h każe wątpić w rzetelność testu, tak samo jak 23Wh/km przy 42km/h. Różnica może być 30% ale nie 400%
Raczej to nie silniki lubią prąd, tylko kierownik lubi prąd |
_________________ Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG |
Ostatnio zmieniony przez tas Nie 17 Maj, 2015, w całości zmieniany 3 razy |
|
|
|
|
MARCIN
prezes
Pomógł: 2 razy Dołączył: 15 Mar 2014 Posty: 519 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Nie 17 Maj, 2015
|
|
|
Ogólnie jest tak, że silniki niskoobrotowe mają mniejsze sprawności od - nazwijmy je tak - normalnoobrotowych czy też wysokoobrotowych. Istnieje pewien przedział prędkości obrotowych dla każdego silnika przy których ma on najwyższą sprawność. W silnikach wolnoobrotowych zakres pracy jest bardzo szeroki i zmienia się w czasie jazdy dużo bardziej (w odniesieniu do prędkości obrotowej znamionowej) niż w silnikach o wyższych prędkościach obrotowych. Wniosek jest następujący: niskoobrotowe (bezprzekładniowce) pracują przez dłuższy okres czasu w zakresie obrotów "nieoptymalnych", natomiast przekładniowe pracują częściej w zakresie "optymalnych" obrotów.
Prosiłbym o stosowanie poprawnych jednostek miar - KM to koń mechaniczny... |
_________________ "Nikt nie jest zniewolony w bardziej beznadziejny sposób niż ci, którzy fałszywie wierzą, że są wolni" - Goethe |
|
|
|
|
glebor
Zasłużony dla zlotu EV
Pomógł: 6 razy Dołączył: 10 Lis 2014 Posty: 1335 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Nie 17 Maj, 2015
|
|
|
CO do sterowników, to wiadomo, że bezprzekładniowy musi mieć mocniejszy. Ten continent, którego opisuje ma driver 45A
natomiast przekładniowy ma 17A
Wiadomo continent bez porównania rusza lepiej
(prądy odcięcia)
Co nie zmienia faktu, że prędkość przelotowa wydaje się być zbliżona.
Można jeszcze uwzględnić fakt, że rower przekładniowy jest rowerem leżącym typu delta, teoretycznie opory powietrza są mniejsze, ale za to są aż 3 koła i cięższy kierowca i przebieg jest znacznie większy.
a może problem jest w silniku może 10x06 na koło 28 to za dużo i nie ma on siły ciągnąć, dlatego tak dużo ciągnie...
Niedługo będę testował ten wolniejszy 8x8 i ciekawe jak z poborem prądu będzie - (wolniejszy silnik i mniejsze koło będzie przy testach) |
Ostatnio zmieniony przez glebor Nie 17 Maj, 2015, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
MARCIN
prezes
Pomógł: 2 razy Dołączył: 15 Mar 2014 Posty: 519 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Nie 17 Maj, 2015
|
|
|
glebor napisał/a: | rower przekładniowy jest rowerem leżącym typu delta, teoretycznie opory powietrza są mniejsze, ale za to są aż 3 koła i cięższy kierowca |
Tylko teoretycznie?
Hmm, mogłeś sobie wcześniej odpowiedzieć... |
_________________ "Nikt nie jest zniewolony w bardziej beznadziejny sposób niż ci, którzy fałszywie wierzą, że są wolni" - Goethe |
Ostatnio zmieniony przez MARCIN Nie 17 Maj, 2015, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
tas
szef tas
Pomógł: 154 razy Dołączył: 02 Kwi 2012 Posty: 6169 Skąd: Beskidy
|
Wysłany: Nie 17 Maj, 2015
|
|
|
Glebor. To nie w rowerach jest problem, tylko ty masz problem z podstawą do porównania.
Porównujesz, ale sam nie wiesz co i z czym. Zużycie jest składową 100 czynników. Jeśli tego nie rozłożysz na części pierwsze to się zwyczajnie nic nie dowiesz.
Oba rowery mają jechać koło siebie, na tej samej trasie z takim samym ciężarem kierownika, a nie rowery z różną prędkością na różnych trasach jeden w piątek, drugi w niedzielę |
_________________ Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG |
|
|
|
|
WojtekErnest
szef
Pomógł: 78 razy Dołączył: 18 Sie 2012 Posty: 3453 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Nie 17 Maj, 2015
|
|
|
Im większe prędkości tym nieliniowo wzrastają opory powietrza i toczenia. Nie da się prosto przeliczyć proporcjionalności wzrostu pojemności akuumulatorów na prędkość maksymalną. |
_________________ Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555 |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
|