Opony moto najbardziej przypominające rowerowe:) |
Autor |
Wiadomość |
toft
szef Pan kierowca
Pomógł: 10 razy Dołączył: 22 Mar 2010 Posty: 1756 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: Nie 07 Cze, 2015 Opony moto najbardziej przypominające rowerowe:)
|
|
|
Panie i panowie:)
Pytanie podyktowane:)? Jakie macie opony moto, które pasowałyby na zamianę typowego koła z oponą rowerowa do ebika?
Wydzielam dwie kategorie:
- enduro - czyli z jakimś tam rodzajem klockowatego bieżnika;
- street - czyli bieżnik typu slick i wszystkie wariacje na temat.
Przy typowaniu prosiłbym opisać:
- własne doświadczenie z danego typu oponą;
- rozmiar opony - mile z komentarzem vs rozmiar rowerowy;
- rozmiar pasującej do niej felgi;
- problemu w centrowaniu feli (ewentualnie zaplataniu);
- problemu w nakładaniu i trzymaniu opony na feli;
- inne uwagi typu długość szprych.
Pzdr. prawie motorowy toft;). |
_________________ Moje pojazdy:
Hub middrive - w budowie http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=5394
Cruiser http://forum.arbiter.pl/v...er=asc&start=15 |
|
|
|
|
tas
szef tas
Pomógł: 154 razy Dołączył: 02 Kwi 2012 Posty: 6169 Skąd: Beskidy
|
Wysłany: Nie 07 Cze, 2015
|
|
|
Uzbrajałem dużo kół z mocnymi silnikami na obręczach moto, widziałem dużo opon moto i po prawdzie żadna z nich nie mogła być alternatywą dla rowerowej.
Rodzynkiem stanowią opony, które wyszukał Adamo - Heidenau K46 2.50/19", z tych wszystkich, jakie miałem w ręku, one były najbardziej rowerowe.
- Miękkie (jak na moto)
- Lekkie
- Bieżnik jak w MTB
- wąska 2.5
- Idealnie wygląda na obręczy 1.5
Tak to wygląda na żywo.
|
_________________ Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG |
|
|
|
|
MixhaL
prezes
Pomógł: 3 razy Wiek: 43 Dołączył: 22 Maj 2011 Posty: 909 Skąd: Lubelskie
|
Wysłany: Nie 07 Cze, 2015
|
|
|
opony moto w rowerze mają tylko dwie zalety:
- są bezpieczniejsze przy dużych prędkościach
- szprychy w feldze są ustawione pod odpowiednim kątem i nie ma szans żeby popękały
Reszta to wady |
_________________ Cyklon
BOMBER V1, V2, V3
RAIDEN |
|
|
|
|
tas
szef tas
Pomógł: 154 razy Dołączył: 02 Kwi 2012 Posty: 6169 Skąd: Beskidy
|
Wysłany: Nie 07 Cze, 2015
|
|
|
Wszyscy sobie zdajemy sprawę z tego, że wybór obręczy/opon moto to jest ponad 5kg wagi roweru ale ciężko jakieś alternatywy znaleźć. Sam szukam zestawu do swojego bajka w okolicach 24" (19" moto) celuję i wybór zestawu rowerowego jest strasznie ograniczony.
Przejechałem wszystkie salony rowerowe w promieniu 30km i nie znalazłem nic co by się nadawało do >5kw.
Widziałem nie raz co potrafi zrobić zwykły RH290x z obręczą i lipa z takimi typowymi rozwiązaniami rowerowymi.
W ręku miałem dużo mocnych silników zaplecionych i to wygląda naprawdę fajnie, jest wytrzymałe, tylko te 5kg... (mowa o obu kołach takich samych, a nie 1 koło moto, a drugie rowerowe) |
_________________ Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG |
|
|
|
|
Adamo
brygadzista
Pomógł: 1 raz Wiek: 49 Dołączył: 02 Cze 2014 Posty: 204 Skąd: podlaskie
|
Wysłany: Pon 08 Cze, 2015
|
|
|
Tas zakładaj Haideau a będzie Pan zadowolony
Dają max przyczepności, pewność prowadzenia bodaj w każdym terenie a na trawersach trzymają jak na płaskim
Efekt rogala jak po pierwszej jeździe elektrykiem hehe |
_________________ Co siejesz to zbierasz. |
|
|
|
|
toft
szef Pan kierowca
Pomógł: 10 razy Dołączył: 22 Mar 2010 Posty: 1756 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: Pon 08 Cze, 2015
|
|
|
Ja osobiście szukam czegoś bardziej turystycznego w wiekszości na asfalty. 80% moich tras to są spokojne asfalty turystycznie. Te Heidenau K46. Jakie to ma opory toczenia względem opony rowerowej? Da się zrobić tricka polegającego na nabiciu na maxa powiedzmy 5 atm aby zmniejszyć opory toczenia? Czy przy wyzszym cisnieniu bedzie zwlekać oponkę? |
_________________ Moje pojazdy:
Hub middrive - w budowie http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=5394
Cruiser http://forum.arbiter.pl/v...er=asc&start=15 |
|
|
|
|
Adamo
brygadzista
Pomógł: 1 raz Wiek: 49 Dołączył: 02 Cze 2014 Posty: 204 Skąd: podlaskie
|
Wysłany: Pon 08 Cze, 2015
|
|
|
No pod słaby silnik to raczej nie polecam choć zużycie prądu było 19.5 Wh/km przy ok 3 atm na silniku 7x9 starego typu.
Jak zwiększyłem do 3.5 atm to opór toczenia mocna zmalał |
_________________ Co siejesz to zbierasz. |
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Pon 08 Cze, 2015
|
|
|
Ja mam zasadę, że pakuję tyle powietrza, ile jest max napisane na oponie.
Kiedyś przy 2 atm robiłem 25 km zamiast 40 przy 3 atm, na które pozwalała opona. |
|
|
|
|
breq
początkujący
Dołączył: 07 Cze 2015 Posty: 31 Skąd: Gdańsk
|
|
|
|
|
MixhaL
prezes
Pomógł: 3 razy Wiek: 43 Dołączył: 22 Maj 2011 Posty: 909 Skąd: Lubelskie
|
Wysłany: Sob 13 Cze, 2015
|
|
|
W teren lepsze rowerowe i opon nie pompuje się na kamień
W tych cenach żadna z opon się nie nadaje do niczego nawet na asfalt, zawartość plastiku jest tam chyba większa niż gumy. Co prawda ma to swoje zalety, przeżyją twój rower kilkukrotnie. |
_________________ Cyklon
BOMBER V1, V2, V3
RAIDEN |
|
|
|
|
breq
początkujący
Dołączył: 07 Cze 2015 Posty: 31 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Nie 14 Cze, 2015
|
|
|
MixhaL napisał/a: | W teren lepsze rowerowe i opon nie pompuje się na kamień
W tych cenach żadna z opon się nie nadaje do niczego nawet na asfalt, zawartość plastiku jest tam chyba większa niż gumy. Co prawda ma to swoje zalety, przeżyją twój rower kilkukrotnie. |
Dzięki za odpowiedź.
Myślisz, że te Heidenau M3 też się do niczego nie nadają?
Znacie może jakąś mniej terenową alternatywę dla Heidenau K46 (w dowolnej cenie)? Może jest coś ciekawego gdzieś za granicą? |
|
|
|
|
breq
początkujący
Dołączył: 07 Cze 2015 Posty: 31 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Sob 18 Lip, 2015
|
|
|
Cześć,
Znalazłem jeszcze takie opony 19" x 2,50" szosowe:
Continental KKS 10 2.50-19 45 J TT RF (indeks prędkości 100km/h, indeks nośności 165kg)
http://www.24opony.pl/opo...45-j-tt-rf.html
Mitas H02 2.50-19 41 L TT (indeks prędkości 120km/h, indeks nośności 145kg)
http://www.24opony.pl/opo...9-41-l-tt-.html
Heidenau NR-1 2.50-19 41 L TT WW (indeks prędkości 120km/h, indeks nośności 145kg)
http://www.24opony.pl/opo...41-l-tt-ww.html
IRC Tire NR7 2.50-19 TT 41L (indeks prędkości 120km/h, indeks nośności 145kg)
http://www.moto-opony.pl/...mFahrzeugart=MO
Anlas NR-14 2.50-19 TT 41L (indeks prędkości 120km/h, indeks nośności 145kg)
http://www.moto-opony.pl/...mFahrzeugart=MO
Cheng Shin C-106 2.50-19 TT 41N (indeks prędkości 140km/h, indeks nośności 145kg)
http://www.moto-opony.pl/...mFahrzeugart=MO
Co o nich myślicie? Ja najbardziej się skłaniam ku Continentalom ale mają najniższy indeks prędkości i obawiam się, że nie sprawdzą się np. przy prędości 90 km/h. |
|
|
|
|
toft
szef Pan kierowca
Pomógł: 10 razy Dołączył: 22 Mar 2010 Posty: 1756 Skąd: Gliwice
|
|
|
|
|
MixhaL
prezes
Pomógł: 3 razy Wiek: 43 Dołączył: 22 Maj 2011 Posty: 909 Skąd: Lubelskie
|
Wysłany: Sob 18 Lip, 2015
|
|
|
90km/h no gratuluję odwagi, mam nadzieje ze ramę masz topowej jakości i nie starsza niż 1-2 lata bo jak strzeli Ci Główka w ramię albo amorze to nie chce wiedzieć co się z Tobą stanie
Sama rama z dobrym amorem to koszt 6 - 10 tys. |
_________________ Cyklon
BOMBER V1, V2, V3
RAIDEN |
|
|
|
|
toft
szef Pan kierowca
Pomógł: 10 razy Dołączył: 22 Mar 2010 Posty: 1756 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: Nie 19 Lip, 2015
|
|
|
ee, 70 jechałem na zwykłym rowerze z górki i nie było kłopotu... A znam takich co i 100 polecieli... Kolarze na zjazdach dają regularnie po 80-90 i jest git.
Ale wróćmy do opon:). Myślę, że te indeksy generalnie zawsze są trochę na wyrost... Swoją drogą to są opony dętkowe mam nadzieje? |
_________________ Moje pojazdy:
Hub middrive - w budowie http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=5394
Cruiser http://forum.arbiter.pl/v...er=asc&start=15 |
|
|
|
|
|