ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
bardzo dziwna sprawa z BMSem
Autor Wiadomość
glebor 
Zasłużony dla zlotu EV



Pomógł: 6 razy
Dołączył: 10 Lis 2014
Posty: 1334
Skąd: Łódź
Wysłany: Pią 19 Cze, 2015   bardzo dziwna sprawa z BMSem

Hej. Wczoraj podpiąłem BMS
http://www.aliexpress.com...2030466207.html

Dokładnie taki.
Dałem bezpiecznik na - z tym, że główny od baterii no i zadowolony składam wszystko podłączyłem kostki do BMSa i nie włożyłem bezpiecznika na główny battery - na wejściu do BMSa.

myślę sobie wszystko podpięte włączam stacyjkę o dziwo silnik rusza i działa dobrze. No to myślę - skręcamy obudowę, jeszcze tylko kable poukładać i w tym momencie przypomniało mi się, że nie ma bezpieczników. Silnik i sterownik działał na przewodach od balancera. Ale nie jakoś tam, że koło się obraca i gaźnie wsiadłem ra rower i normalnie na tym pojechałem. Wkurzyłem się odciąłem bezpieczniki i teraz dałem bezpiecznik na główny + łączący wejście sterownika z + głównym wychodzącym z akumulatorów. Powinno to działać prawidłowo. Chińczyk nie przewidział sensu montażu bezpiecznika, przecież instalacja jest bezawaryjna, a bezpziecznik tylko podraża koszty montażu roweru :D

Czy to jest dobrze podpięte:

 
 
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6169
Skąd: Beskidy
Wysłany: Pią 19 Cze, 2015   

Tam jest jeszcze B+ :)
_________________
Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG
 
 
Eryk1000 
szef


Pomógł: 25 razy
Wiek: 40
Dołączył: 22 Lis 2013
Posty: 1119
Skąd: Wadowice
Wysłany: Pią 19 Cze, 2015   

Przy BMSie który odcina minus, bezpiecznik powinien być na + od baterii, kiedyś o tym była już rozmowa http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=2366 . W przeciwnym wypadku możesz sobie łatwo uszkodzić BMS o ile już się nie uszkodził :) Proponuje sobie teraz sprawdzić BMS.
_________________
Jeżdżę na :

E-Giant Terrago

Viking Power 6000W +
 
 
glebor 
Zasłużony dla zlotu EV



Pomógł: 6 razy
Dołączył: 10 Lis 2014
Posty: 1334
Skąd: Łódź
Wysłany: Pią 19 Cze, 2015   

no jest, tylko nikt tego nie podłącza :)

Bo BMS steruje minusem - a + podłączasz jako zasilanie elektroniki BMS który wzięty jest bezpośrednio z pakietu bms - pierwszy czerwony + który wchodzi na BMS jest połączony ścieżką do battery +, a amperaż na B+ jest znikomy, więc ścieżka z Sygnałowego do BMS głównego + wystarczy; nie wiem, czy zrozumiale napisałem ;)

Wygląda na to, że działa wyśmienicie - po odłączeniu bezpiecznika nie ma prądu, nic się nie spali w razie zwarcia, bo w ebajku jest nawet radio, kierunki, światła tylne, wskaźnik, regeneracja hamowania, tempomat tyle tych kabli czujnik napięcia przełączany na3,6 i 48V na jednym wyświetlaczu... bezpieczników jest chyba 6 :) na każdy odbiornik jest inny żeby się nie zapaliła wiązka wiedyś jak jechałem obtarłem kabel od dołu i się wszystko zwarło zapaliło i po imprezie - dlatego teraz każdy obwód musi być zabezpieczony, wiązki cienkie, więc nie trudno o przetarcie izolacji...


DZIĘKI ERYK, SPRAWDZĘ NAPIĘCIE ODCIĘCIA I RÓWNANIE NA KAŻDEJ Z CELI. Posłużyłem się schematem od balancera, który niegdyś brałem od qaz33 i tam były bezpieczniki na -, teraz wiem, że muszą być na +
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group