ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Dobór hamulców hydraulicznych - polecane modele
Autor Wiadomość
Majster 
stażysta
Elektronik



Pomógł: 5 razy
Dołączył: 03 Cze 2015
Posty: 131
Skąd: Tychy
Wysłany: Wto 04 Sie, 2015   

Dzięki freerider za odpowiedź :mrgreen: ! Myślę że kupię ten zacisk.

Mam jeszcze trzy pytania pytania:

1. Skoro zacisk jest "malutki", to czy potrzebuję dystansu od tas'a oddzielającego tarczę od silnika o 2 mm? dystans

2. Jeśli kupię ten zacisk z przewodem o długości 1,7m to raczej :?: będę musiał go skrócić - czy do tej operacji potrzebuję oleju lub zestawu do odpowietrzania?

3. Czy ta (tania) tarcza będzie OK? [link]


Jak już coś ruszy to może uruchomię jakiś wątek na forum... :wink:
 
 
raymaxxx 
brygadzista


Pomógł: 6 razy
Wiek: 46
Dołączył: 24 Paź 2014
Posty: 242
Skąd: Wrocław
Wysłany: Wto 04 Sie, 2015   

tarcza jest ok, jak chcesz żeby starczyła na dłużej weź 180mm.

Producent zastrzega, że jest wyłącznie pod klocki żywiczne, osobiście w kwestii wyłączności stosowania klocków zywicznych nie mam zdania bo mam ją fabrycznie zamontowaną w 10kg Centurionie i ciągle na oryginalnych, fabrycznych klockach żywicznych shimano.

Po przejechaniu 2,5tyś km (wliczając w to 8 maratonów MTB, połowa w mega błocie) zjadło mi ledwo 0,2mm z grubości tarczy i na oko podobnie zjadło z każdego klocka, zaciski tam mam co prawda BR-M446 i klamki BL-M505 ale klocki są identyko, mają całkiem sporą powierzchnię 4,05cm2 co daje sporą siłę hamowania i nie znikają wcale szybko.

Na ebay kupiłem teraz do testów półmetaliki (4 pary) i metaliki (2 pary, o dziwo prawdziwe na miedzianych płytkach nie tam jakieś stalowe pryśnięte lakierem) za grosze po 6,50PLN za parę ale te będę pakował do kompletu BR-M447/BL-M505 i tarczy SLX'a SM-RT66 203mm w elektryku, bo do niej można zakładać metaliki, a tamtych tarcz mi szkoda.

Wizualnie zacisk 447 jest wyraźnie masywniejszy od 446 i wydaje mi się, że tłoki mają większą średnicę sądząc po kształcie odlewu zacisku ale jeśli chodzi o tył to nie ma absolutnie znaczenia więc jak nigdzie taniej nie znalazłeś albo nowszego modelu to bierz.

A z olejem i zestawami do odpowietrzania chyba nie ma się co śpieszyć, mi się przez prawie dwa lata nic nie zapowietrzyło ani nic nie cieknie, mimo że wyrwałem dźwignię z klamki na zawodach przy upadku, ale dało się to z nową podkładką poskładać i działa jak nowe ;) .

P.S. Zapomnij o hamulcach mechanicznych, chyba że zostajesz przy v-brake'ach ;)
_________________
jeżdżę na: bananator v1 RWD :D , RH2806D 3,2kW 60V15Ah Lipo 24" 26kg
 
 
Freerider 
kierownik


Pomógł: 3 razy
Wiek: 27
Dołączył: 29 Lis 2014
Posty: 320
Skąd: Królików
Wysłany: Wto 04 Sie, 2015   

Oryginalnie w zacisku będą żywiczne klocki więc tarcza min 180mm. W tym zacisku różnica między żelkami a metalem jest ogromna (moc). Ale Tarcza ucieka w oczach. :twisted: Jeśli będziesz skracał przewód to potrzebujesz oliwkę, wkład (ja to tak nazywam, nie wiem jak fachowo się to nazywa) i olej. Ogólnie 170mm przewodu to nie tak dużo... :wink:

Polecam tarcze A2Z 203mm na alupająku. Na razie się dociera, na początku działała w systemie 0-1, albo lecisz na twarz albo nie hamujesz. Teraz już jest jakaś modulacja ale i tak hamowanie awaryjne to jak wyrzucenie kotwicy z kajaka. :shock:

zacisk Shimano M445
klamka Shimano M445
Przewód oryginalny Shimano
klocki A2Z metaliczne "Golden"
tarcza jak na focie
(koło 24")

Wieczorem dam fotkę jak to wygląda. Tylko amorka żal, gnie się aż strach, czas na zmiany. ;)

IMG_20150819_124709.jpg
Pobierz Plik ściągnięto 280 raz(y) 1,37 MB

IMG_20150819_124701.jpg
Pobierz Plik ściągnięto 283 raz(y) 1,4 MB

 
 
Freerider 
kierownik


Pomógł: 3 razy
Wiek: 27
Dołączył: 29 Lis 2014
Posty: 320
Skąd: Królików
Wysłany: Śro 19 Sie, 2015   

Pisze nowego posta bo starego po edycji nawet nie pokazuje jako "nowy".

Właśnie wróciłem z lasu, tarcza coraz lepiej, m445 dają radę, tylko że zacisk się grzeje chodź do przegrzania brakuje dużo, klamka nadal twarda, modulacja spoko jak dla mnie przy tej masie. No i wygląda fajnie... :twisted: Ogólnie dobre budżetowe hamowanie. ;)

Edyta: Gwint z amortyzatora wyszedł razem ze śrubą. :( Wkręciłem na klej do metalu, czyli amorek jest teraz tylko pod tarcze 180mm + podkładka 10mm (skośna, klocki idą idealnie po tarczy) żeby weszła tarcza 203mm. Elektryfikacja idzie powoli. :(

IMG_20150819_145541.jpg
Pobierz Plik ściągnięto 337 raz(y) 1,78 MB

 
 
raymaxxx 
brygadzista


Pomógł: 6 razy
Wiek: 46
Dołączył: 24 Paź 2014
Posty: 242
Skąd: Wrocław
Wysłany: Śro 19 Sie, 2015   

A tego adaptera zacisku nie masz czasem do góry nogami założonego? On jest kierunkowy. Czy to może zacisk pod mniejszą tarczę (chociaż kąty wyglądają na 203mm) i stąd tulejki? Tarcza bardzo fajna.
_________________
jeżdżę na: bananator v1 RWD :D , RH2806D 3,2kW 60V15Ah Lipo 24" 26kg
 
 
atomek1000 
szef



Pomógł: 48 razy
Dołączył: 08 Lis 2014
Posty: 1902
Skąd: Warszawa
Wysłany: Śro 19 Sie, 2015   

A po co ta opona przyklejona do ramy :D ?
 
 
Freerider 
kierownik


Pomógł: 3 razy
Wiek: 27
Dołączył: 29 Lis 2014
Posty: 320
Skąd: Królików
Wysłany: Śro 19 Sie, 2015   

raymaxxx napisał/a:
A tego adaptera zacisku nie masz czasem do góry nogami założonego? On jest kierunkowy. Czy to może zacisk pod mniejszą tarczę (chociaż kąty wyglądają na 203mm) i stąd tulejki? Tarcza bardzo fajna.


"czyli amorek jest teraz tylko pod tarcze 180mm + podkładka 10mm (skośna, klocki idą idealnie po tarczy) żeby weszła tarcza 203mm." Adapter jest pod tarcze 180mm, dlatego musiałem dać tulejki, poluje teraz na nowego amorka więc nie warto mi było lecieć po adapter na 203mm.

atomek1000 napisał/a:
A po co ta opona przyklejona do ramy ?

Nie jest przyklejona, trzyma sie na zapinkach, mam dość wgniotów na ramie od kamieni, można kupić takie coś ale stara opona wygląda lepiej. Linki też pod tym idą, jest tylko wycięcie na mocowanie silnika.
 
 
raymaxxx 
brygadzista


Pomógł: 6 razy
Wiek: 46
Dołączył: 24 Paź 2014
Posty: 242
Skąd: Wrocław
Wysłany: Śro 19 Sie, 2015   

Adapter do każdego widelca z systemem PS jest identyczny wybierasz tylko na jaką średnicę tarczy ma być ( na 160 bez, i z na 180 lub 203), coś przekombinowałeś kolegów a klocki na pewno nie idą całą powierzchnią optymalnie wzdłuż tarczy, kup właściwy adapter to koszt 17-19pln ;)
_________________
jeżdżę na: bananator v1 RWD :D , RH2806D 3,2kW 60V15Ah Lipo 24" 26kg
 
 
Mechano 
szef
młody elektronik


Pomógł: 22 razy
Dołączył: 29 Paź 2012
Posty: 1337
Skąd: Poznań
Wysłany: Śro 19 Sie, 2015   

Freerider, pokażesz całą maszynkę?
 
 
Freerider 
kierownik


Pomógł: 3 razy
Wiek: 27
Dołączył: 29 Lis 2014
Posty: 320
Skąd: Królików
Wysłany: Śro 19 Sie, 2015   

raymaxxx napisał/a:
Adapter do każdego widelca z systemem PS
Upewnij się kilka razy jeszcze. Nie PS tylko PM (są dwa główne standardy PM i IS + chyba w boxxerach były takie dziwne wąskie mocowania i specjalne adaptery, tak samo w ramach mocowanie pomiędzy ranieniami tylnego trójkąta a nie od góry) Też tak myślałem, ale zauważ że mają "dzikie kształty. ;) Zaraz zrobię fotkę że klocki idą idealnie po tarczy, zauważyłem nawet że klocki są szersze od tarczy a wcześniej tego nie było, porównałem tył z przodem i rzeczywiście ta tarcza ma mniejszą powierzchnię cierną. Adapter przerobię sam, po prostu przedłużę to co jest kostkami z aluminium tylko że jestem po weselu i niezbyt w stanie. ;)

ps: Niektóre amorki mają min 180/203mm a nie 160mm...Nie wiem jak z marzo ale na dh-zone widziałem 203mm bez adaptera.

Mechano napisał/a:
Freerider, pokażesz całą maszynkę?


Gdyby ona już była w całości. :( Napęd działa, testowałem na 16s (Szymon dzięki za aku bo wiem że to czytasz). Tylko skąd kasa żeby kupić aku i bms? :sad: Powoli...Na razie kręcę nogami. :D
 
 
Freerider 
kierownik


Pomógł: 3 razy
Wiek: 27
Dołączył: 29 Lis 2014
Posty: 320
Skąd: Królików
Wysłany: Śro 19 Sie, 2015   

raymaxxx napisał/a:
coś przekombinowałeś kolegów a klocki na pewno nie idą całą powierzchnią optymalnie wzdłuż tarczy
Proszę o to zdjęcia. Tarcza jest oczywiście pofalowana, jak zakładałem zacisk to dopasowałem go do tarczy, podkładki to nie takie zwykłe płaskie tylko wklęsłe/wypukłe. Jutro wieczorem zrobię to z aluminium i wrzucę zdjęcia, dla spokoju twojego sumienia! Pozdrawiam :twisted:

IMG_20150819_184936.jpg
Pobierz Plik ściągnięto 329 raz(y) 1,15 MB

IMG_20150819_184611.jpg
Pobierz Plik ściągnięto 336 raz(y) 1,23 MB

IMG_20150819_185017.jpg
Pobierz Plik ściągnięto 308 raz(y) 1,15 MB

IMG_20150819_184948.jpg
Pobierz Plik ściągnięto 336 raz(y) 1,19 MB

IMG_20150819_185035.jpg
Pobierz Plik ściągnięto 315 raz(y) 1,74 MB

 
 
Hubert 
początkujący


Dołączył: 25 Maj 2015
Posty: 25
Skąd: Warszawa
Wysłany: Śro 19 Sie, 2015   

masz adapter na dobry rozmiar ale na tył :) ,i dlatego jest za mały , kup adapter front! PM/PM 203 i będzie działać . ( jest na nim nabita literka F jak front , lub R jak rear, no i strzałka gdzie jest góra :) )
 
 
Freerider 
kierownik


Pomógł: 3 razy
Wiek: 27
Dołączył: 29 Lis 2014
Posty: 320
Skąd: Królików
Wysłany: Śro 19 Sie, 2015   

Hubert napisał/a:
masz adapter na dobry rozmiar ale na tył ,i dlatego jest za mały , kup adapter front! PM/PM 203 i będzie działać . ( jest na nim nabita literka F jak front , lub R jak rear, no i strzałka gdzie jest góra )
To jest adapter na front tylko że pod tarcze 180mm...Jest odpowiednią stroną ponieważ jeździłem na nim kupę czasu ale z tarczą 180mm. Teraz nie zmieniłem ponieważ najprawdopodobniej kupie amorka który ma inny rodzaj mocowania. Jeśli kupie inny to trafi do niego normalny oryginalny adapter 203mm a ten amorek pójdzie do kolegi który ma tarcze 180mm. Taaadam...Po prostu na ten miesiąc nie opłaca mi się zmieniać. Co będzie to będzie. Jeżdżę na tym, fakt przeszkadza mi wygląd ale wszystko działa bardzo dobrze...Oprócz gnącego się amortyzatora. :( Może Junior T...Albo RST Super Storm...Albo Epicon X2 RLR...;/ Albo Spinner Cargo jakiś...Mętlik w głowie a kasy jeszcze brak. :neutral:
 
 
Hubert 
początkujący


Dołączył: 25 Maj 2015
Posty: 25
Skąd: Warszawa
Wysłany: Śro 19 Sie, 2015   

z tych co wymieniłeś , cargo najmocniejsze ma reg kompresji do blokady i tłumienie , lagi 34 mm 178 mm skoku i jest najmocniejsze , storma się wystrzegaj , połamałem tego w h#@ a i w serwisie ciągle to rozwalone się przewija , junior spoko ale lagi 32 to mało sztywno jest :)
 
 
Freerider 
kierownik


Pomógł: 3 razy
Wiek: 27
Dołączył: 29 Lis 2014
Posty: 320
Skąd: Królików
Wysłany: Śro 19 Sie, 2015   

Storma złamałeś? Przecież to ma lagi 36mm o.O wielkie to strasznie... :lol: Cargo ciężko znaleźć używane w dobrym stanie, Junior stary ale jary a Stormy się przewijają przez moje łapki i tak jakoś. :cool: No ale to nie temat o amortyzacji, jest taki gdzie indziej więc jak coś to tam pisz.
Ps: Zdanie z wielkiej litery i na końcu kropka, przynajmniej to bo tu taki starszy Pan zawału dostanie. ;)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group