Co to za silnik i czemu ma 9 kabelków zamiast 8? |
Autor |
Wiadomość |
Ylgierd
początkujący
Wiek: 39 Dołączył: 19 Wrz 2015 Posty: 5 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Sob 19 Wrz, 2015 Co to za silnik i czemu ma 9 kabelków zamiast 8?
|
|
|
Dzień dobry!
Nabyłem na znanym polskim portalu aukcyjnym silnik zamontowany na kole 29.
Następnie zidentyfikowałem go jako SyncDrive R Motor 250W
(pochodzi z Gianta, najprawdopodobniej Talona E 2014).
Po odcięciu wtyczki zauważyłem więcej kabli niż się spodziewałem...
Czy to możliwe, żeby było więcej czujników Halla niż 5?
Jeżeli tak to jakie będą tego dla mnie konskwencje? (Jestem przed zakupem sterownika:)
P1200037.JPG
|
Pobierz Plik ściągnięto 564 raz(y) 2,73 MB |
P1200031.JPG
|
Pobierz Plik ściągnięto 595 raz(y) 2,44 MB |
P1200028.JPG
|
Pobierz Plik ściągnięto 536 raz(y) 3,05 MB |
|
|
|
|
|
sietaz
prezes
Pomógł: 12 razy Dołączył: 20 Maj 2014 Posty: 919 Skąd: warszawa
|
Wysłany: Sob 19 Wrz, 2015
|
|
|
Czuniki halla są trzy. Biały to zapewne od czujnika temperatury albo jakieś cudo co nie jest wymagane do jazdy. Otwórz silnik pokaż do czego prowadzi a prawdy się dowiesz |
_________________ Jeżdżę na: Voyager I
Niech moc będzie z wami |
|
|
|
|
Ylgierd
początkujący
Wiek: 39 Dołączył: 19 Wrz 2015 Posty: 5 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Sob 19 Wrz, 2015
|
|
|
Nie bardzo wiem, jak go otworzyć... Wydaje mi się, że szprychy trzeba odplatać, a to mi się nie uśmiecha |
|
|
|
|
sietaz
prezes
Pomógł: 12 razy Dołączył: 20 Maj 2014 Posty: 919 Skąd: warszawa
|
Wysłany: Sob 19 Wrz, 2015
|
|
|
No rzeczywiście nie zwróciłem uwagi, że nie ma klasycznych śrub. Wygląda jak by dekiel był na gwint. Ja to bym podłączył pod sterownik i sprawdził czy działa jak nie to wtedy trzeba będzie kombinować |
_________________ Jeżdżę na: Voyager I
Niech moc będzie z wami |
|
|
|
|
Mechano
szef młody elektronik
Pomógł: 22 razy Dołączył: 29 Paź 2012 Posty: 1337 Skąd: Poznań
|
Wysłany: Sob 19 Wrz, 2015
|
|
|
Lepiej no podłączać do zwykłego sterownika, przewody są tych samych kolorów. Ja bym zaryzykował i otworzył. Może sterownik jest w środku. |
|
|
|
|
sietaz
prezes
Pomógł: 12 razy Dołączył: 20 Maj 2014 Posty: 919 Skąd: warszawa
|
Wysłany: Sob 19 Wrz, 2015
|
|
|
Wychodzący wszystkie trzy fazowe i halle - twierdzisz, że sterownik może być w środku? |
_________________ Jeżdżę na: Voyager I
Niech moc będzie z wami |
|
|
|
|
Mechano
szef młody elektronik
Pomógł: 22 razy Dołączył: 29 Paź 2012 Posty: 1337 Skąd: Poznań
|
Wysłany: Sob 19 Wrz, 2015
|
|
|
3 fazowe w dwóch kolorach? Dziwnie wygląda, ja bym otworzył. |
|
|
|
|
sietaz
prezes
Pomógł: 12 razy Dołączył: 20 Maj 2014 Posty: 919 Skąd: warszawa
|
Wysłany: Sob 19 Wrz, 2015
|
|
|
Zielony, niebieski, żółty - jak to odbiega od normy? |
_________________ Jeżdżę na: Voyager I
Niech moc będzie z wami |
|
|
|
|
Ylgierd
początkujący
Wiek: 39 Dołączył: 19 Wrz 2015 Posty: 5 Skąd: Warszawa
|
|
|
|
|
Mechano
szef młody elektronik
Pomógł: 22 razy Dołączył: 29 Paź 2012 Posty: 1337 Skąd: Poznań
|
Wysłany: Nie 20 Wrz, 2015
|
|
|
Faktycznie trzy kolory. Sory ale myślałem,że są dwa niebieskie i żółty. W takim razie podłączaj. |
|
|
|
|
atomek1000
szef
Pomógł: 48 razy Dołączył: 08 Lis 2014 Posty: 1902 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Nie 20 Wrz, 2015
|
|
|
Zwykły silnik, kable lekko cienkie ale do sterownika około 20A spokojnie dadzą radę.
Tak z ciekawosci, za ile go kupiles? |
|
|
|
|
Ylgierd
początkujący
Wiek: 39 Dołączył: 19 Wrz 2015 Posty: 5 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Wto 22 Wrz, 2015
|
|
|
Zgodnie z poradą Tasa - postanowiłem sprawdzić, czy rzeczywiście biały kabelek (zgodnie z informacją od niego zaczerpniętą - zazwyczaj stosowany do czujnika temperatury) jest takowym - chciałem zmierzyć jego oporność. Niestety przy próbie zdjęcia izolacji - kabelek dosłownie wyszedł mi z izolacji - i na końcu wcale nie wyglądał na urwany - ani nawet lutowany. Więc w efekcie zostaję z silnikiem, który ma standardową ilość kabli... ,
Czekam więc na sterownik - i będę podłączał. |
|
|
|
|
przenikanie
Zasłużony dla zlotu EV
Pomógł: 2 razy Dołączył: 23 Gru 2013 Posty: 392 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Czw 24 Wrz, 2015
|
|
|
Przedziwne. Kable mają kolory i grubości jak w normalnym silniku (fazy, halle i ten biały - jedyny "nadprogramowy), a mocowanie szprych jak w niektórych tranz-x lub bionx. A tamte to mają wbudowany w środku sterownik. Jednak nie ulega wątpliwości, że ten sterownika nie ma a podłączenie (oprócz białego) jest typowe: fazy i odpowiadające im halle. |
_________________ Hase Kettwiesel 60V/2kW
Hase Lepus 48V/0.5kW |
|
|
|
|
qaz33
szef qaz33
Pomógł: 15 razy Dołączył: 07 Kwi 2014 Posty: 1464 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: Czw 24 Wrz, 2015
|
|
|
A co ma mocowanie szprych wspolnego z tym co silnik ma w srodku? |
|
|
|
|
przenikanie
Zasłużony dla zlotu EV
Pomógł: 2 razy Dołączył: 23 Gru 2013 Posty: 392 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Czw 24 Wrz, 2015
|
|
|
Teoretycznie nic, ale taki układ mocowania szprych najczęściej widziałem właśnie w tranz-x, a on mają sterownik w środku. Sparty, bionxy -to samo. |
_________________ Hase Kettwiesel 60V/2kW
Hase Lepus 48V/0.5kW |
|
|
|
|
|