|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITERRowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie
|
Dymiący i mało świecący BMS, czyli budowa nowego akumulatora |
Autor |
Wiadomość |
tkoko
prezes
Pomógł: 19 razy Dołączył: 26 Lut 2015 Posty: 684 Skąd: Czechowice-Dz
|
Wysłany: Sob 10 Paź, 2015
|
|
|
Nie rozumiem jednego. Żeby sprawdzić czy BMS działa prawidłowo wystarczy "słynna" żarówka Zeeltona, i dodatkowo ładowarka do jednego ogniwa (może być nawet od telefonu). Podłączamy żarówkę i czekamy aż aku się rozładuje i BMS go wyłączy. Powinna się (moim zdaniem zaświecić dioda na najbardziej rozładowanej celi. Ta celę podładuj trochę ponad inne cele i ponownie włącz żarówkę. Powinna rozładować się następna cela którą powinien wyłączyć BMS. Ponowne ładowanie ... i tak 16 razy aż sprawdzisz wszystkie kanały. Następnie ładujesz pakiet do pełna i tutaj masz podobną zabawę. Ponieważ aku będzie rozbalansowane więc podczas ładowania najbardziej naładowana cela powinna ci wyłączyć ładowarkę. Tutaj na chwilę włączasz żarówkę tylko do tej celi by ją rozładować poniżej innych cel i ponownie włączasz ładowarkę. Powinna zaświecić się dioda na następnej celi która osiągnęła max napięcie. .... i dalej tak 16 razy a otrzymasz odpowiedź czy BMS działa prawidłowo |
|
|
|
|
WojtekErnest
szef
Pomógł: 78 razy Dołączył: 18 Sie 2012 Posty: 3453 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Sob 10 Paź, 2015
|
|
|
W tej uproszczonej choc przydatnej metodzie brak jest 100 % pewności, ze BMS a właściwie jego część balansująca OBNIŻA napięcie kanalu/segmentu który nadmiernie rośnie PODCZAS ŁADOWANIA.
To można stwierdzić mierząc na tym kanale/segmencie przyrost napięcia/stabilizację lub spadek, podczas gdy inne nadal rosną. Lub metoda 'warsztatowa' sprawdzając grzanie się rezystora (jesli taki jest) który powoduje rozładowanie kanału. |
_________________ Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555 |
|
|
|
|
atomek1000
szef
Pomógł: 48 razy Dołączył: 08 Lis 2014 Posty: 1902 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Sob 10 Paź, 2015
|
|
|
Bms nie sygnalizuje diodą rozladowania/odciecia celi. Jedynie balansowanie czyli napiecie ponad 4.18 zazwyczaj. |
|
|
|
|
tkoko
prezes
Pomógł: 19 razy Dołączył: 26 Lut 2015 Posty: 684 Skąd: Czechowice-Dz
|
Wysłany: Sob 10 Paź, 2015
|
|
|
atomek1000 napisał/a: | Bms nie sygnalizuje diodą rozladowania/odciecia celi. Jedynie balansowanie czyli napiecie ponad 4.18 zazwyczaj. |
To pozostaje na bieżąco sprawdzać, która cela odcina przy napięciu poniżej zadanej wartości. |
|
|
|
|
tas
szef tas
Pomógł: 154 razy Dołączył: 02 Kwi 2012 Posty: 6169 Skąd: Beskidy
|
Wysłany: Sob 10 Paź, 2015
|
|
|
Chodzi o to, że BMS za 200zł jest przyczepiony do aku za 1200zł. Przy jakimkolwiek podejrzeniu nieprawidłowego działania BMS powinien być od razu wywalony z instalacji
Ciągle świecąca się dioda to jest aż nadto.
Z mojego doświadczenia wynika, że najczęściej po awarii BMSa spowodowanej błędnym podłączeniem przewodów balansujacych (a to się zdarzyło autorowi tematu) traci całkowicie możliwość odłączania przy naładowaniu i rozładowaniu. |
_________________ Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG |
|
|
|
|
tkoko
prezes
Pomógł: 19 razy Dołączył: 26 Lut 2015 Posty: 684 Skąd: Czechowice-Dz
|
Wysłany: Sob 10 Paź, 2015
|
|
|
tas napisał/a: | Chodzi o to, że BMS za 200zł jest przyczepiony do aku za 1200zł. Przy jakimkolwiek podejrzeniu nieprawidłowego działania BMS powinien być od razu wywalony z instalacji |
Też tak uważam tym bardziej że jest info o "dymieniu" BMS'a. Niemniej jednak, nawet nowego BMS'a sprawdziłbym w ten sposób. |
|
|
|
|
WojtekErnest
szef
Pomógł: 78 razy Dołączył: 18 Sie 2012 Posty: 3453 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Sob 10 Paź, 2015
|
|
|
atomek1000 napisał/a: | Bms nie sygnalizuje diodą rozladowania/odciecia celi. Jedynie balansowanie czyli napiecie ponad 4.18 zazwyczaj. |
Jego aku to 16s(Headway 12AH 3.2V), wiec i BMS jesli dobrze dobrany ma niższe progi. |
_________________ Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555 |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
|