ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Dymiący i mało świecący BMS, czyli budowa nowego akumulatora
Autor Wiadomość
tkoko 
prezes


Pomógł: 19 razy
Dołączył: 26 Lut 2015
Posty: 684
Skąd: Czechowice-Dz
Wysłany: Sob 10 Paź, 2015   

Nie rozumiem jednego. Żeby sprawdzić czy BMS działa prawidłowo wystarczy "słynna" :grin: żarówka Zeeltona, i dodatkowo ładowarka do jednego ogniwa (może być nawet od telefonu). Podłączamy żarówkę i czekamy aż aku się rozładuje i BMS go wyłączy. Powinna się (moim zdaniem zaświecić dioda na najbardziej rozładowanej celi. Ta celę podładuj trochę ponad inne cele i ponownie włącz żarówkę. Powinna rozładować się następna cela którą powinien wyłączyć BMS. Ponowne ładowanie ... i tak 16 razy aż sprawdzisz wszystkie kanały. Następnie ładujesz pakiet do pełna i tutaj masz podobną zabawę. Ponieważ aku będzie rozbalansowane więc podczas ładowania najbardziej naładowana cela powinna ci wyłączyć ładowarkę. Tutaj na chwilę włączasz żarówkę tylko do tej celi by ją rozładować poniżej innych cel i ponownie włączasz ładowarkę. Powinna zaświecić się dioda na następnej celi która osiągnęła max napięcie. .... i dalej tak 16 razy a otrzymasz odpowiedź czy BMS działa prawidłowo
 
 
WojtekErnest 
szef


Pomógł: 78 razy
Dołączył: 18 Sie 2012
Posty: 3453
Skąd: Warszawa
Wysłany: Sob 10 Paź, 2015   

W tej uproszczonej choc przydatnej metodzie brak jest 100 % pewności, ze BMS a właściwie jego część balansująca OBNIŻA napięcie kanalu/segmentu który nadmiernie rośnie PODCZAS ŁADOWANIA.
To można stwierdzić mierząc na tym kanale/segmencie przyrost napięcia/stabilizację lub spadek, podczas gdy inne nadal rosną. Lub metoda 'warsztatowa' sprawdzając grzanie się rezystora (jesli taki jest) który powoduje rozładowanie kanału.
_________________
Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555
 
 
atomek1000 
szef



Pomógł: 48 razy
Dołączył: 08 Lis 2014
Posty: 1902
Skąd: Warszawa
Wysłany: Sob 10 Paź, 2015   

Bms nie sygnalizuje diodą rozladowania/odciecia celi. Jedynie balansowanie czyli napiecie ponad 4.18 zazwyczaj.
 
 
tkoko 
prezes


Pomógł: 19 razy
Dołączył: 26 Lut 2015
Posty: 684
Skąd: Czechowice-Dz
Wysłany: Sob 10 Paź, 2015   

atomek1000 napisał/a:
Bms nie sygnalizuje diodą rozladowania/odciecia celi. Jedynie balansowanie czyli napiecie ponad 4.18 zazwyczaj.

To pozostaje na bieżąco sprawdzać, która cela odcina przy napięciu poniżej zadanej wartości.
 
 
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6169
Skąd: Beskidy
Wysłany: Sob 10 Paź, 2015   

Chodzi o to, że BMS za 200zł jest przyczepiony do aku za 1200zł. Przy jakimkolwiek podejrzeniu nieprawidłowego działania BMS powinien być od razu wywalony z instalacji :roll:
Ciągle świecąca się dioda to jest aż nadto.
Z mojego doświadczenia wynika, że najczęściej po awarii BMSa spowodowanej błędnym podłączeniem przewodów balansujacych (a to się zdarzyło autorowi tematu) traci całkowicie możliwość odłączania przy naładowaniu i rozładowaniu.
_________________
Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG
 
 
tkoko 
prezes


Pomógł: 19 razy
Dołączył: 26 Lut 2015
Posty: 684
Skąd: Czechowice-Dz
Wysłany: Sob 10 Paź, 2015   

tas napisał/a:
Chodzi o to, że BMS za 200zł jest przyczepiony do aku za 1200zł. Przy jakimkolwiek podejrzeniu nieprawidłowego działania BMS powinien być od razu wywalony z instalacji :roll:

Też tak uważam tym bardziej że jest info o "dymieniu" BMS'a. Niemniej jednak, nawet nowego BMS'a sprawdziłbym w ten sposób.
 
 
WojtekErnest 
szef


Pomógł: 78 razy
Dołączył: 18 Sie 2012
Posty: 3453
Skąd: Warszawa
Wysłany: Sob 10 Paź, 2015   

atomek1000 napisał/a:
Bms nie sygnalizuje diodą rozladowania/odciecia celi. Jedynie balansowanie czyli napiecie ponad 4.18 zazwyczaj.

Jego aku to 16s(Headway 12AH 3.2V), wiec i BMS jesli dobrze dobrany ma niższe progi.
_________________
Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group