|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITERRowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie
|
zmiana napięcia ładowania z 93,6V na 84V |
Autor |
Wiadomość |
arek_arecki
szef CyklonEbike
Dołączył: 04 Lip 2014 Posty: 1152 Skąd: Ząbki
|
Wysłany: Czw 02 Lip, 2015 zmiana napięcia ładowania z 93,6V na 84V
|
|
|
cześć
posiadam taką ładowarkę i będę potrzebował zmienić jej napięcie ładowania z 96,3V na 84V.
Na razie ładuję nią 26s lifepo4 a zamierzam ładować li-ion 20s
Może ktoś przerabiał tą ładowarkę i wie do czego służą te potencjomety
|
_________________ Pakiety baterii Li-ion, BMSy, złącza, itd
Wykonanie ebike I monster ebike na ramach KARIWA V2, TELEPORT, EKROSS, QULBIX, VECTOR
info@cyklonebike ; +48 516 081 337
www.cyklonebike.com
|
|
|
|
|
tas
szef tas
Pomógł: 154 razy Dołączył: 02 Kwi 2012 Posty: 6169 Skąd: Beskidy
|
Wysłany: Nie 05 Lip, 2015
|
|
|
Ja bym policzył rezystor na prąd 200mA (powyżej progu odłączenia ładowania) i podłączył do ładowarki. Powinno to spowodować odpalenie od razu fazy CV. I teraz poklei delikatnie pokręcił każdym z potków obserwując napięcie wyjsciowe. Któryś z nich je reguluje.
Potem podłączyłbym do jakiegoś normalnego obciążenia, akumulatora, drutu oporowego, zarówek, cokolwiek i znalazł potek od prądu ładowania (pewnie bym go podciągnął o 20% )
Dlaczego jest 5, to nie wiem, znalazłe mzastosowanie dla 3:
1. Napięcie końcowe ładowania
2. Prąd ładowania
3. Minimalny prąd zakończenia ładowania
Ale do czego służą te 2 ostatnie... |
_________________ Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG |
|
|
|
|
arek_arecki
szef CyklonEbike
Dołączył: 04 Lip 2014 Posty: 1152 Skąd: Ząbki
|
Wysłany: Pon 02 Lis, 2015
|
|
|
znalazłem odpowiedź na moje pytanie
załączam zdjęcie może komuś się przyda w przyszłości
Pozdrawiam forumowiczów |
_________________ Pakiety baterii Li-ion, BMSy, złącza, itd
Wykonanie ebike I monster ebike na ramach KARIWA V2, TELEPORT, EKROSS, QULBIX, VECTOR
info@cyklonebike ; +48 516 081 337
www.cyklonebike.com
|
|
|
|
|
Natanoj
kierownik
Pomógł: 3 razy Dołączył: 31 Mar 2006 Posty: 314 Skąd: Małopolskie
|
Wysłany: Nie 13 Gru, 2015
|
|
|
Czy wszystkie tego typu ładowarki działają w trybie CC/CV? Ewentualnie po czym można rozpoznać różnicę?
Czy oprócz łatwej możliwości zmiany napięcia da się tak samo łatwo zejść z prądem powiedzmy do 100mA, żeby swobodnie wyrównać ogniwa? - czy w tym wypadku coś da kręcenie potencjometrami czy szukać metod 'zewnętrznych'?
Ogólnie odkryłem że po dobiciu do znamionowego napięcia ładowarka się wyłącza i nie wiem czy winić ładowarkę czy BMS we współpracy ze słabszym ogniwem. |
|
|
|
|
arek_arecki
szef CyklonEbike
Dołączył: 04 Lip 2014 Posty: 1152 Skąd: Ząbki
|
Wysłany: Nie 13 Gru, 2015
|
|
|
jak widać na zdjęciu
akurat ta ładowarka ma regulację zakresu napięcia
napięcie
prądu ładowania
prądu zakończenia ładowania
z tego co wiem większość ładowarek typu alloy shell posiada
regulację napięcia (zależną od trafo)
regulację prądu ładowania
regulację prądu zakończenia ładowania |
_________________ Pakiety baterii Li-ion, BMSy, złącza, itd
Wykonanie ebike I monster ebike na ramach KARIWA V2, TELEPORT, EKROSS, QULBIX, VECTOR
info@cyklonebike ; +48 516 081 337
www.cyklonebike.com
|
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
|