ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
zmiana napięcia ładowania z 93,6V na 84V
Autor Wiadomość
arek_arecki 
szef
CyklonEbike



Dołączył: 04 Lip 2014
Posty: 1152
Skąd: Ząbki
Wysłany: Czw 02 Lip, 2015   zmiana napięcia ładowania z 93,6V na 84V

cześć
posiadam taką ładowarkę i będę potrzebował zmienić jej napięcie ładowania z 96,3V na 84V.
Na razie ładuję nią 26s lifepo4 a zamierzam ładować li-ion 20s

Może ktoś przerabiał tą ładowarkę i wie do czego służą te potencjomety





_________________
Pakiety baterii Li-ion, BMSy, złącza, itd
Wykonanie ebike I monster ebike na ramach KARIWA V2, TELEPORT, EKROSS, QULBIX, VECTOR
info@cyklonebike ; +48 516 081 337
www.cyklonebike.com
 
 
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6169
Skąd: Beskidy
Wysłany: Nie 05 Lip, 2015   

Ja bym policzył rezystor na prąd 200mA (powyżej progu odłączenia ładowania) i podłączył do ładowarki. Powinno to spowodować odpalenie od razu fazy CV. I teraz poklei delikatnie pokręcił każdym z potków obserwując napięcie wyjsciowe. Któryś z nich je reguluje.

Potem podłączyłbym do jakiegoś normalnego obciążenia, akumulatora, drutu oporowego, zarówek, cokolwiek i znalazł potek od prądu ładowania (pewnie bym go podciągnął o 20% :D )

Dlaczego jest 5, to nie wiem, znalazłe mzastosowanie dla 3:
1. Napięcie końcowe ładowania
2. Prąd ładowania
3. Minimalny prąd zakończenia ładowania

Ale do czego służą te 2 ostatnie...
_________________
Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG
 
 
arek_arecki 
szef
CyklonEbike



Dołączył: 04 Lip 2014
Posty: 1152
Skąd: Ząbki
Wysłany: Pon 02 Lis, 2015   

znalazłem odpowiedź na moje pytanie
załączam zdjęcie może komuś się przyda w przyszłości



Pozdrawiam forumowiczów
_________________
Pakiety baterii Li-ion, BMSy, złącza, itd
Wykonanie ebike I monster ebike na ramach KARIWA V2, TELEPORT, EKROSS, QULBIX, VECTOR
info@cyklonebike ; +48 516 081 337
www.cyklonebike.com
 
 
Natanoj 
kierownik



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 31 Mar 2006
Posty: 314
Skąd: Małopolskie
Wysłany: Nie 13 Gru, 2015   

Czy wszystkie tego typu ładowarki działają w trybie CC/CV? Ewentualnie po czym można rozpoznać różnicę?

Czy oprócz łatwej możliwości zmiany napięcia da się tak samo łatwo zejść z prądem powiedzmy do 100mA, żeby swobodnie wyrównać ogniwa? - czy w tym wypadku coś da kręcenie potencjometrami czy szukać metod 'zewnętrznych'?

Ogólnie odkryłem że po dobiciu do znamionowego napięcia ładowarka się wyłącza i nie wiem czy winić ładowarkę czy BMS we współpracy ze słabszym ogniwem.
 
 
arek_arecki 
szef
CyklonEbike



Dołączył: 04 Lip 2014
Posty: 1152
Skąd: Ząbki
Wysłany: Nie 13 Gru, 2015   

jak widać na zdjęciu
akurat ta ładowarka ma regulację zakresu napięcia
napięcie
prądu ładowania
prądu zakończenia ładowania
z tego co wiem większość ładowarek typu alloy shell posiada
regulację napięcia (zależną od trafo)
regulację prądu ładowania
regulację prądu zakończenia ładowania
_________________
Pakiety baterii Li-ion, BMSy, złącza, itd
Wykonanie ebike I monster ebike na ramach KARIWA V2, TELEPORT, EKROSS, QULBIX, VECTOR
info@cyklonebike ; +48 516 081 337
www.cyklonebike.com
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group