ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
Batteryguru baterie do rowerów elektrycznych

Poprzedni temat «» Następny temat
Silnik od bałkana a sterownik
Autor Wiadomość
darkazar 
początkujący


Dołączył: 07 Wrz 2015
Posty: 8
Skąd: węgrów
Wysłany: Sob 19 Wrz, 2015   

Z 6 aku które zabrałem do sprawdzenia tylko 2 były sprawne. Akumulatory są firmy Victron Energy.
Ostatnio mam mało czasu na moje hobby po praca i rodzina zajmują niestety czas :) , ale
Dzisiaj zrobiłem mocowanie do silnika i nareszcie ustawiłem sprzęgło. Nie wchodził wsteczny i kilka razy musiałem rozkręcać silnik od skrzyni. Zrobiłem kilka fotek.
Nie wiem tylko gdzie ja te aku upcham pod maską , seicento to jednak małe auto :/
Pyt za 100 punktów. Jak włożę do bagażnika część aku to wystarczy linka 16mm miedź pociągnięta pod maskę , czy 25 mm trzeba dać ?




 
 
Mechano 
szef
młody elektronik


Pomógł: 22 razy
Dołączył: 29 Paź 2012
Posty: 1337
Skąd: Poznań
Wysłany: Sob 19 Wrz, 2015   

Policz sobie straty z prostego wzoru: P=I²R i sam zdecyduj.
 
 
Adam Wysokiński 
szef


Pomógł: 36 razy
Dołączył: 30 Mar 2008
Posty: 1658
Skąd: Warszawa (okolice)
Wysłany: Nie 20 Wrz, 2015   

Ja miałem główna instalację 35mm. Część przewodów była 25 i się grzała bardziej. Był też kabelek jeden 16mm i był mocno gorący więc nie polecam. Wszystko zależy od prądów. Jak będziesz dawał 200-300A to na pewno za mało 16mm.
 
 
darkazar 
początkujący


Dołączył: 07 Wrz 2015
Posty: 8
Skąd: węgrów
Wysłany: Nie 20 Wrz, 2015   

No ten silnik jest na napięcie 75V , ma 6,5 kw i prąd na tabliczce znamionowej 105A.
Jeżeli zasilę go z 48V to jego moc też spadnie ? czy pozostanie ta sama a wzrośnie prąd pobierany przez niego ?
 
 
Eryk1000 
szef


Pomógł: 25 razy
Wiek: 36
Dołączył: 22 Lis 2013
Posty: 1118
Skąd: Wadowice
Wysłany: Nie 20 Wrz, 2015   

Jak będziesz męczyć taki silnik to na pewno będzie brał większy prąd. Jednak wszystko głownie zależy od sterownika. Jak sterownik nie zezwoli na przepływ prądu większego niż 100A to silnik porostu nie dostanie :P
_________________
Jeżdżę na :

E-Giant Terrago

Viking Power 6000W +
 
 
darkazar 
początkujący


Dołączył: 07 Wrz 2015
Posty: 8
Skąd: węgrów
Wysłany: Pią 02 Paź, 2015   

Pytanie do bardziej zaawansowanych forumowiczów niż ja :)
Jaka powinna być częstotliwość PWM do silnika od bałkana.
Pytam bo mam sterownik z regulacją PWM i nie wiem jaką powinienem ustawić.
Proszę o pomoc.
 
 
gienek333 
szef


Pomógł: 25 razy
Wiek: 51
Dołączył: 26 Kwi 2013
Posty: 1337
Skąd: Kraków
Wysłany: Pią 02 Paź, 2015   

W silnikach tego typu najczęściej używa się 16 kHz (powyżej progu słyszalności).
_________________
Pojazdy ekologiczne, to takie które stoją w garażu.
 
 
rarek 
dyrektor


Wiek: 46
Dołączył: 24 Paź 2008
Posty: 472
Skąd: Ozorków
Wysłany: Nie 15 Lis, 2015   

Jeśli obniżasz napięcie to spodziewaj się mniejszych prądów.
musiałbyś odwinąć trochę z uzwojenia silnika
w lekkim aucie wystarcza 10kW w szczycie.
u mnie jest na poziomie 4kW przy 60km/h
_________________
24S LiFePO4 30Ah; 66s2p NiMH 6,5Ah;
26s2p 53Ah lipol; 26s54p 2,2Ah Li-ion;
http://egear.pl
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Batteryguru baterie do rowerów elektrycznych

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group