ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
BMS odcina
Autor Wiadomość
daamianr 
młodzik


Wiek: 47
Dołączył: 07 Lip 2014
Posty: 50
Skąd: Warszawa
Wysłany: Czw 26 Lis, 2015   BMS odcina

Hej,

Posiadam baterie 48v 10Ah S13 zrobiona z popularnych Turing 4s.
Do baterii jest oczywiscie podlaczony BMS chinskiej produkcji 30A ciaglego pradu i 60A chwilowy.
Jak podepne baterie do malego roweru zony 250W to przejezdza jakies 30 km.
Ale jak podlacze do mocniejszego roweru 1000W to po 6 km i dluzszego przytrzymaniu manetki (powyzej 20-30 sek) BMS odlacza. Moge przejechac nim oklo 15km ale po 6k musze uwazac z predkoscia i manetka bo zaraz odlacza bms.
Wpialem rownolegle czujniki zeby sprawdzic ale zaden nawet niezadzialal. Napiecia na celach bez obiazenia pomiedzy 3.80-3.84.

Baterie maja poltora roku.
Dziennie robbie jakies 12-15km i laduje wieczorem.


Co myslicie BMS czy slabna baterie?

Pozdrawiam
_________________
Damian
 
 
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6169
Skąd: Beskidy
Wysłany: Czw 26 Lis, 2015   

Możliwe, że BMS się przegrzewa i wywala zabezpieczenie na mocniejszym rowerze.
_________________
Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG
 
 
Eryk1000 
szef


Pomógł: 25 razy
Wiek: 40
Dołączył: 22 Lis 2013
Posty: 1119
Skąd: Wadowice
Wysłany: Czw 26 Lis, 2015   

Problem może być głębszy, np starty w przewodach, zakłócenia. U siebie też zmagałem się z podobnym problemem. Wykluczyłem wszystkie historie typu nie równe cele, słabszy segment itp. Pomogło maksymalne skrócenie przewodów prądowych a przy okazji wymiana na grubsze. W tej całej historii nawet mam dorobiony reset do BMSa, czasami jeszcze w terenie zdarzy mi się że podczas mocnego ciśnięcia w górę BMS potrafi się wyłączyć ale jest to sporadyczne(jest to też taka informacja dla mnie że BMS jeszcze żyje i coś tam robi ;) )
_________________
Jeżdżę na :

E-Giant Terrago

Viking Power 6000W +
 
 
daamianr 
młodzik


Wiek: 47
Dołączył: 07 Lip 2014
Posty: 50
Skąd: Warszawa
Wysłany: Czw 26 Lis, 2015   

Dziekuje za szybkie odpowiedzi.

Poskracam kable i wymienie BMS, a potem zobaczymy
_________________
Damian
 
 
atomek1000 
szef



Pomógł: 48 razy
Dołączył: 08 Lis 2014
Posty: 1902
Skąd: Warszawa
Wysłany: Czw 26 Lis, 2015   

Zainstaluj voltomierz na kierownicy i wszystko sie okaże. Ale faktycznie bms moze tez sie przegrzewac jednak większość jest bez czujnika temperatury wiec działają 'do spalenia'
 
 
alfaton 
początkujący
alfaton


Wiek: 51
Dołączył: 01 Maj 2014
Posty: 14
Skąd: Zabrze
Wysłany: Czw 26 Lis, 2015   

Ja myślę, że problem jest w bateriach, możliwe że tzw. problem z miękką celą. Problem polega na tym, że jeśli kiedyś bateria (lub tylko jedno ogniwo) była zbyt mocno rozładowana lub kiepska jakość ogniwa (np. większości chińskie) dochodzi o dziwnej pracy takiej baterii. Polega na tym że bateria pracuje prawidłowo jeśli jest słabo obciążana, ale po mocniejszym obciążeniu nie jest wstanie oddać swojego ładunku i spada napięcie poniżej krytycznego i BMS wyłącza dla bezpieczeństwa całą baterię. Po wyłączeniu obciążenia bateria natychmiast wraca do napięcia porównywalnego z innymi dobrymi celami. Ten problem można zauważyć tylko pod obciążeniem.
_________________
Elekryczna Fabia Kombi 30kw/15kWh & Prius Plug-in 2Gen 10kWh
 
 
WojtekErnest 
szef


Pomógł: 78 razy
Dołączył: 18 Sie 2012
Posty: 3453
Skąd: Warszawa
Wysłany: Pią 27 Lis, 2015   

W takich przypadkach pomocny jest monitor/loger cel. Natychmiast widac który segment przysiada podczas jazdy lub obciążenia sztucznego.
_________________
Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555
 
 
daamianr 
młodzik


Wiek: 47
Dołączył: 07 Lip 2014
Posty: 50
Skąd: Warszawa
Wysłany: Pią 27 Lis, 2015   

Czy mowisz o czyms takim?
http://www.hobbyking.com/...th_Checker.html
_________________
Damian
 
 
WojtekErnest 
szef


Pomógł: 78 razy
Dołączył: 18 Sie 2012
Posty: 3453
Skąd: Warszawa
Wysłany: Pią 27 Lis, 2015   

Tak, chociaż to mierzy tylko 7S, no i nie jest loggerem, czyli trzeba patrzec stale na ekran.
Wystarczy jesli pomiar będzie pod sztucznym obciązeniem. W czasie jazdy juz może byc to niewykonalne. Chyba ze sobie tymczasowo pociągniesz do kierownicy kabelek 8pin.
Ale spójrz na produkt naszego forumowego kolegi który wymyślił sprytny monitor po BT.
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=3980
_________________
Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555
 
 
Szaczek 
stażysta


Pomógł: 4 razy
Wiek: 45
Dołączył: 06 Kwi 2014
Posty: 165
Skąd: Police
Wysłany: Pią 27 Lis, 2015   

WojtekErnest napisał/a:
Ale spójrz na produkt naszego forumowego kolegi który wymyślił sprytny monitor po BT.

http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=3980


Rzeczywiście sprytny, mam v.16s i wszystko wiadomo jak, gdzie i kiedy :grin:
_________________
Obecnie jeżdżę na: Fedora
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group