|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITERRowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie
|
BMS odcina |
Autor |
Wiadomość |
daamianr
młodzik
Wiek: 47 Dołączył: 07 Lip 2014 Posty: 50 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Czw 26 Lis, 2015 BMS odcina
|
|
|
Hej,
Posiadam baterie 48v 10Ah S13 zrobiona z popularnych Turing 4s.
Do baterii jest oczywiscie podlaczony BMS chinskiej produkcji 30A ciaglego pradu i 60A chwilowy.
Jak podepne baterie do malego roweru zony 250W to przejezdza jakies 30 km.
Ale jak podlacze do mocniejszego roweru 1000W to po 6 km i dluzszego przytrzymaniu manetki (powyzej 20-30 sek) BMS odlacza. Moge przejechac nim oklo 15km ale po 6k musze uwazac z predkoscia i manetka bo zaraz odlacza bms.
Wpialem rownolegle czujniki zeby sprawdzic ale zaden nawet niezadzialal. Napiecia na celach bez obiazenia pomiedzy 3.80-3.84.
Baterie maja poltora roku.
Dziennie robbie jakies 12-15km i laduje wieczorem.
Co myslicie BMS czy slabna baterie?
Pozdrawiam |
_________________ Damian |
|
|
|
|
tas
szef tas
Pomógł: 154 razy Dołączył: 02 Kwi 2012 Posty: 6169 Skąd: Beskidy
|
Wysłany: Czw 26 Lis, 2015
|
|
|
Możliwe, że BMS się przegrzewa i wywala zabezpieczenie na mocniejszym rowerze. |
_________________ Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG |
|
|
|
|
Eryk1000
szef
Pomógł: 25 razy Wiek: 40 Dołączył: 22 Lis 2013 Posty: 1119 Skąd: Wadowice
|
Wysłany: Czw 26 Lis, 2015
|
|
|
Problem może być głębszy, np starty w przewodach, zakłócenia. U siebie też zmagałem się z podobnym problemem. Wykluczyłem wszystkie historie typu nie równe cele, słabszy segment itp. Pomogło maksymalne skrócenie przewodów prądowych a przy okazji wymiana na grubsze. W tej całej historii nawet mam dorobiony reset do BMSa, czasami jeszcze w terenie zdarzy mi się że podczas mocnego ciśnięcia w górę BMS potrafi się wyłączyć ale jest to sporadyczne(jest to też taka informacja dla mnie że BMS jeszcze żyje i coś tam robi ) |
_________________ Jeżdżę na :
E-Giant Terrago
Viking Power 6000W + |
|
|
|
|
daamianr
młodzik
Wiek: 47 Dołączył: 07 Lip 2014 Posty: 50 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Czw 26 Lis, 2015
|
|
|
Dziekuje za szybkie odpowiedzi.
Poskracam kable i wymienie BMS, a potem zobaczymy |
_________________ Damian |
|
|
|
|
atomek1000
szef
Pomógł: 48 razy Dołączył: 08 Lis 2014 Posty: 1902 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Czw 26 Lis, 2015
|
|
|
Zainstaluj voltomierz na kierownicy i wszystko sie okaże. Ale faktycznie bms moze tez sie przegrzewac jednak większość jest bez czujnika temperatury wiec działają 'do spalenia' |
|
|
|
|
alfaton
początkujący alfaton
Wiek: 51 Dołączył: 01 Maj 2014 Posty: 14 Skąd: Zabrze
|
Wysłany: Czw 26 Lis, 2015
|
|
|
Ja myślę, że problem jest w bateriach, możliwe że tzw. problem z miękką celą. Problem polega na tym, że jeśli kiedyś bateria (lub tylko jedno ogniwo) była zbyt mocno rozładowana lub kiepska jakość ogniwa (np. większości chińskie) dochodzi o dziwnej pracy takiej baterii. Polega na tym że bateria pracuje prawidłowo jeśli jest słabo obciążana, ale po mocniejszym obciążeniu nie jest wstanie oddać swojego ładunku i spada napięcie poniżej krytycznego i BMS wyłącza dla bezpieczeństwa całą baterię. Po wyłączeniu obciążenia bateria natychmiast wraca do napięcia porównywalnego z innymi dobrymi celami. Ten problem można zauważyć tylko pod obciążeniem. |
_________________ Elekryczna Fabia Kombi 30kw/15kWh & Prius Plug-in 2Gen 10kWh |
|
|
|
|
WojtekErnest
szef
Pomógł: 78 razy Dołączył: 18 Sie 2012 Posty: 3453 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Pią 27 Lis, 2015
|
|
|
W takich przypadkach pomocny jest monitor/loger cel. Natychmiast widac który segment przysiada podczas jazdy lub obciążenia sztucznego. |
_________________ Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555 |
|
|
|
|
daamianr
młodzik
Wiek: 47 Dołączył: 07 Lip 2014 Posty: 50 Skąd: Warszawa
|
|
|
|
|
WojtekErnest
szef
Pomógł: 78 razy Dołączył: 18 Sie 2012 Posty: 3453 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Pią 27 Lis, 2015
|
|
|
Tak, chociaż to mierzy tylko 7S, no i nie jest loggerem, czyli trzeba patrzec stale na ekran.
Wystarczy jesli pomiar będzie pod sztucznym obciązeniem. W czasie jazdy juz może byc to niewykonalne. Chyba ze sobie tymczasowo pociągniesz do kierownicy kabelek 8pin.
Ale spójrz na produkt naszego forumowego kolegi który wymyślił sprytny monitor po BT.
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=3980 |
_________________ Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555 |
|
|
|
|
Szaczek
stażysta
Pomógł: 4 razy Wiek: 45 Dołączył: 06 Kwi 2014 Posty: 165 Skąd: Police
|
Wysłany: Pią 27 Lis, 2015
|
|
|
Rzeczywiście sprytny, mam v.16s i wszystko wiadomo jak, gdzie i kiedy |
_________________ Obecnie jeżdżę na: Fedora |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
|