ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Ładowarka LiitoKala Lii-500
Autor Wiadomość
WojtekErnest 
szef


Pomógł: 78 razy
Dołączył: 18 Sie 2012
Posty: 3453
Skąd: Warszawa
Wysłany: Pon 14 Gru, 2015   

Kons18 napisał/a:
Czyli najlepiej aby wszystkie ogniwa w sekcji miałby jednakową pojemność jak również poszczególne sekcje zbytnio ze sobą nie mogą różnić się pojemnością.

To oczywiście. Metoda zastępcza/budzetowa dotyczy sytuacji gdy mamy powiedzmy czesc aku
2400 mA i część 2150-2200 mA. Wtedy np robimy segment 5 x 2400 = 12 Ah oraz kolejny 6 x 2150 = to około 13 Ah.
W każdym razie przy takich konstrukcjach ja odradzam łączenie równolegle tak róznych ogniw.
W Twoim przykładzie ogniw mozna 'od biedy' spróbować np 5 x 2200 = 11 Ah i 7 lub 8 x 1500 = 11-12 Ah. Pamietać jednak należy że takie ogniwa wymagają większej kontroli, no i jeśli te 1500 miały nominalnie 2200 lub więcej, to takie ogniwa mogą szybko się uszkadzać, spadek pojemności może być zauważalny w krótkim czasie.
_________________
Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555
 
 
atomek1000 
szef



Pomógł: 48 razy
Dołączył: 08 Lis 2014
Posty: 1902
Skąd: Warszawa
Wysłany: Pon 14 Gru, 2015   

Ja proponuje zrobić po równo, czyli jeżeli masz 12 ogniw 1000mah i 6 ogniw 2000mah. To zamiast robić 2 sekcje po 10Ah jedna z 5 druga z 10 ogniw to zrobic 2 sekcje po 3ogniwa 2000 i 6 ogniw 1000mah. Wtedy masz zapewnione takie samo starzenie tych sekcji.
 
 
WojtekErnest 
szef


Pomógł: 78 razy
Dołączył: 18 Sie 2012
Posty: 3453
Skąd: Warszawa
Wysłany: Pon 14 Gru, 2015   

atomek1000 napisał/a:
J.. to zrobic 2 sekcje po 3ogniwa 2000 i 6 ogniw 1000mah. Wtedy masz zapewnione takie samo starzenie tych sekcji.

Mam niestety odmienne zdanie i to z dwóch powodów.
1.) Matematyczna zgodność pojemności nie oznacza zgodności fizycznej, bo ogniwo 2Ah i 1Ah ZAPEWNE róznią się stanem, czasem wyeksploatowania. Czyli jeśli ogniwo 1Ah, było od nowości 2 Ah to jest ono niewiadomego stanu i łączenie go równolegle do innego zdecydowanie lepszego uważam za b. ryzykowne.
2) Tak rózne ogniwa łączone równlegle, mają zupełnie inną charakterystykę ładowania i rozładowania i co ważne różne RW. One w tym procesie pracują 'na siebie' ładując i rozładowując się nawzajem.
Czyli, zdecydowanie odradzam łączenie równoległe TAK różnych ogniw.
Tak różne ogniwa po prostu nie nadają się do konstrukcji roweru gdy PAKIET ma czesto
> 100 ogniw.
_________________
Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555
 
 
maniekrox 
prezes
maniekrox


Pomógł: 22 razy
Dołączył: 26 Sie 2014
Posty: 909
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Pon 14 Gru, 2015   

Hmm, ja z kolei mam odmienne doświadczenia. Opowiem co i jak, może coś Ci się z tego przyda.
Baterie z odzysku trzeba trochę posortować:
- te które miały napięcie poniżej 2,5-3V na starcie są dyskwalifikowane.
- pozostałe naładować do pełna (4,2V) i odczekać np dobę, żeby sprawdzić samorozładowanie. Nie powinny schodzić poniżej 4,1V, dalsze samorozładowanie oznacza, że nie warto ich stosować.
- potem testowanie ich w moim przypadku prądem 2A. Taki prąd wyeliminuje osobniki z duuużym Rw, bona takich będzie spory spadek napięcia, przez co wyjdzie dość mała pojemność.

Ja sobie ustaliłem poprzeczkę pojemności 2Ah, poniżej której nie schodziłem. Należy zmierzyć Rw i raczej nie brać ogniw powyżej 100-125 mOhm.
Ogniwa różnych pojemności łączysz równolegle, ale najlepszym rozwiązaniem byłoby, abyś każdy segment(celi w szeregu) był z tymi samymi ogniwami. Czyli ja robiłem to tak, że brałem 16 ogniw tego samego typu i każdy leciał do innej celi. I tak z każdym typem. Sprawdza się to bardzo dobrze, bo te mocniejsze ogniwa trochę nadrabiają za te słabsze.

Tak oto powstał pakiet 16s15p (sic!), który gromadzi ponad 1,9 kWh i bez obaw dla ogniw oddaje 45A:) Jakbyś miał pytania to wal:)


Swoją drogą kupiłem ostatnio lipole, więc ten pakiet pójdzie na sprzedaż pewnie dla kogoś z forum:)
 
 
WojtekErnest 
szef


Pomógł: 78 razy
Dołączył: 18 Sie 2012
Posty: 3453
Skąd: Warszawa
Wysłany: Pon 14 Gru, 2015   

maniekrox : dlatego Ci to dobrze działa bo :
a) zastosowales ogniwa które niezbyt się różnią,
b) starannie i poprawnie wyselekcjonowales ogniwa, przez co jeszcze zaweziles różnice

Ale gdyby ogniwa sie tak różniły jak w poprzednim opisie, zapewniam że te silniejsze by padły znacznie wcześniej i cala konstrukcja byłaby znacznie mniej pewna i wytrzymała.
_________________
Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555
 
 
maniekrox 
prezes
maniekrox


Pomógł: 22 razy
Dołączył: 26 Sie 2014
Posty: 909
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Pon 14 Gru, 2015   

No cóż, lepiej powybierać sobie te lepsze, żeby ebajk był dalej bezobsługowy, a resztę która ma np mniejsze pojemności lub większe rw dać do innych celów;) Jakiś przenośny powerbank do lapka czy cos...
 
 
Pavyan 
kierownik


Pomógł: 7 razy
Dołączył: 17 Kwi 2015
Posty: 383
Skąd: Mazowsze
Wysłany: Wto 05 Sty, 2016   

Panowie, jakie rezystancje wewnętrzne akumulatorków wskazuje Wam Liitokala 500 przy testowaniu/ładowaniu ogniw?
Kupiłem taką dla swego Kolegi, ogólnie jest zadowolony, ale...
Rezystancja wewnętrzna pokazywana dla ogniw NiMH jest zawsze 45mΩ, a dla ogniw LiIon zawsze 125mΩ.
Kiedy ją zobaczyłem w działaniu, podejrzane wydało mi się to, że po włożeniu 4 akumulatorów NiMH do "rynienek" i przełączaniu ich dla kontroli poszczególnych torów ładowania, ładowarka wskazywała dla KAŻDEGO ogniwa rezystancję wewnętrzną 45 mΩ :mrgreen: To niemożliwe, ale jednak taki był wynik pomiaru, a raczej "pomiaru".
Po sprawdzeniu, ta sama "równość" Rw zachodzi dla akumulatorów LiIon, z tym że wskazanie wynosi 125mΩ.
Uważam więc, że - przynajmniej w przypadku tego egzemplarza Lii500 - pomiar Rw to ściema, po prostu ładowarka po wykryciu ogniwa wodorkowego lub litowego wyświetla "wdrukowaną" na stałe w pamięci wartość liczbową Rw, odpowiednio 45 i 125mΩ.

Jakaś to chyba okrojona wersja, a raczej chińskie oszustwo dla "długich nosów"...

Czy u każdego z Was wskazania Rw dla różnych egzemplarzy ogniw danego typu się różnią, czy zdarzyło się u kogoś, że jest podobnie? Czyli stała wartość dla obu rodzajów chemii?

Kupiłem tą, choć niestety jeszcze przed przeceną (ta przecena też mi wskazuje na przekręt, jaki wyżej opisałem):
http://www.aliexpress.com...2455363619.html

Obecna oferta tego sprzedawcy tutaj:
http://www.aliexpress.com...2587720760.html

PS: Sprawdziliśmy to. W szereg z akumulatorem daliśmy rezystor 0,5Ω - wskazanie Rw bez zmian. Mówię o wskazaniu Rw podczas ładowania, nie wiem jakie będzie wskazanie po zakończeniu. Ale podczas Fast Testu wskazania (z rezystorem szeregowym 0,5Ω) także są identyczne, 45 i 125mΩ.

To chińskie ku#@$y... a pozytywną opinię już niestety wysłałem, przed stwierdzeniem tych faktów, ponieważ ładowarkę pobieżnie sprawdzał w domu Kolega i powiedział, że jest OK.
Dopiero potem przyniósł ja do pracy i zwróciliśmy uwagę na te zastanawiające - czyli identyczne dla danego typu ogniw - wyniki pomiarów Rw.
 
 
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6169
Skąd: Beskidy
Wysłany: Wto 05 Sty, 2016   

Obadaj to:
http://www.swiatelka.pl/viewtopic.php?t=18269
_________________
Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group