ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Awaryjność ładowarek Li-ion - to prawda?
Autor Wiadomość
Bujakoto 
prezes


Pomógł: 6 razy
Wiek: 41
Dołączył: 22 Gru 2015
Posty: 733
Skąd: Gdynia
Wysłany: Śro 20 Sty, 2016   Awaryjność ładowarek Li-ion - to prawda?

Przeczytałem w poniższym artykule (dział: Ładowarki)
http://samochodyelektrycz...prowadzenie.htm

..... o dużej awaryjności ładowarek.

Zalecana jest nawet opcja posiadania dwóch ładowarek.

Jak to jest rzeczywiście u Was?
Posiadanie dwóch ładowarek to konieczność?
 
 
atomek1000 
szef



Pomógł: 48 razy
Dołączył: 08 Lis 2014
Posty: 1902
Skąd: Warszawa
Wysłany: Śro 20 Sty, 2016   

W samochodzie gorsze masz skutki jak gdzieś pojedziesz i nie masz jak naladowac niż w rowerze :razz:
Mi osobiście żadna sie nie popsula oprócz modelarskiej
 
 
Bujakoto 
prezes


Pomógł: 6 razy
Wiek: 41
Dołączył: 22 Gru 2015
Posty: 733
Skąd: Gdynia
Wysłany: Śro 20 Sty, 2016   

Dzięki za info Atomek

Generalnie artykuł dotyczy konkretnie rowerów, tylko jest pod adresem "samochodyelektryczne....."

Autor pisze, że ładowarki psuły mu się często i dla kogoś kto używa roweru do dojazdów np: do pracy, obowiązkowo powinien mieć dwie sztuki.

Po prostu zwątpiłem....
 
 
syntony 
stażysta


Dołączył: 28 Gru 2014
Posty: 113
Skąd: kielce
Wysłany: Śro 20 Sty, 2016   

Mam najtańszą i najtandetniejszą jaka może być (kosztowała 16$ z przesyłką) i działa już ponad rok przy częstym użytkowaniu. Jedynie wiatraczek się zużył i dostaje drgań.
 
 
Szczygiel 
brygadzista


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 18 Lut 2006
Posty: 226
Skąd: Siedlce
Wysłany: Śro 20 Sty, 2016   

To ja pisałem.
Jak jadę na wyprawę rowerową to zawsze zabieram dwie bo mam ochotę jechać dalej a nie czekać na naprawę. Może mam pecha. Przeciętnie raz w roku mi jedna padała. Jak się jeździ w bliskiej okolicy domu to oczywiście można zatelefonować o pomoc i szybciutko ją uzyskać. Wtedy nie ma sensu wyposażać się podwójnie. To takie dziwne, że ładowarka może się popsuć?
_________________
Pozdrawiam, https://sites.google.com/site/ergodrive/
 
 
WojtekErnest 
szef


Pomógł: 78 razy
Dołączył: 18 Sie 2012
Posty: 3453
Skąd: Warszawa
Wysłany: Śro 20 Sty, 2016   

Mnie dwie ładowarki się przydają gdy :
Mamy dwa rowery które równocześnie ladujemy po powrocie,
Stale jezdzimy np do pracy czy na działkę i wtedy nie wozimy jej w tę i z powrotem.
_________________
Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555
 
 
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6169
Skąd: Beskidy
Wysłany: Śro 20 Sty, 2016   

Statystycznie rzecz biorąc ładowarki rowerowe są jednymi z bardziej bezawaryjnych elementów.
Zdecydowanie gorzej wypadają sterowniki i BMSy.

Ja mam 2 ładowarki, ale nie w obawie przed awarią.
Jedną mam 3A do codziennego ładowania na noc, używam jej w 95% przypadków wtedy kiedy czas nie gra roli i zależy mi raczej na przedłużeniu żywotności aku (szczególnie zimą).
Drugą mam 10A i ją używam wiadomo, kiedy nie ma czasu na czekanie bo emocja wzywa :D
_________________
Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG
 
 
Bujakoto 
prezes


Pomógł: 6 razy
Wiek: 41
Dołączył: 22 Gru 2015
Posty: 733
Skąd: Gdynia
Wysłany: Śro 20 Sty, 2016   

Spoko Szczygiel - przecież tylko pytam.
Twój artykuł czytałem zanim trafiłem na forum :)

Dzięki wszystkim za podzielenie się swoimi doświadczeniami.
 
 
przenikanie 
Zasłużony dla zlotu EV



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 23 Gru 2013
Posty: 392
Skąd: Łódź
Wysłany: Pią 22 Sty, 2016   

Nie narzekam na żadną z ładowarek, choć nie są z górnej półki (powiedzmy uczciwie: "magma") i dopóki był sezon chodziły niemal non-stop próbując obsłużyć kilka maszyn w ciągłym użytku. Oczywiście nie ma rzeczy niezniszczalnych, to tylko elektronika, ale jak się ma pecha to nawet meteorytem można zarobić (jak pewien 14-latek) albo w trasie może się popsuć najpierw jedna ładowarka, a potem natychmiast druga :)
_________________
Hase Kettwiesel 60V/2kW
Hase Lepus 48V/0.5kW
 
 
gienek333 
szef


Pomógł: 25 razy
Wiek: 55
Dołączył: 26 Kwi 2013
Posty: 1338
Skąd: Kraków
Wysłany: Pią 22 Sty, 2016   

Dodam,że największy wróg ładowarek i innej "nowoczesnej" elektroniki (poza wodą) jest temperatura. Trzeba co jakiś czas rozebrać i obejrzeć kondensatory elektrolityczne.
_________________
Pojazdy ekologiczne, to takie które stoją w garażu.
 
 
przenikanie 
Zasłużony dla zlotu EV



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 23 Gru 2013
Posty: 392
Skąd: Łódź
Wysłany: Pią 22 Sty, 2016   

Fakt, tam gdzie jest duży prąd tętniący (ładowarki, a zwłaszcza przetwornice DC) kondensatory lubią padać.
_________________
Hase Kettwiesel 60V/2kW
Hase Lepus 48V/0.5kW
 
 
Szczygiel 
brygadzista


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 18 Lut 2006
Posty: 226
Skąd: Siedlce
Wysłany: Pią 22 Sty, 2016   

Koledzy, proszę o konsultację w następującej sprawie:
rok temu latem, przed wyruszeniem na wyprawę wakacyjną kupiłem zasilacz Redox pro25. Zasilam nim Pulsara i ładuję pakiet lipoli prądem ok. 20A - 14V co daje ok. 300W mocy. Zasilacz rozgrzewa się do prawie 60 st. C, co już parzy. Pobiera on z gniazdka ok. 650W a oddaje 300 (sprawność chyba słaba). Zauważyłem obserwując obroty wentylatorów, że wtłaczają oba powietrze do środka zasilacza. Kiedy to zareklamowałem, otrzymałem od sprzedawcy taką odpowiedź:

Witam.

Sprawdziłem nasz zasilacz i nie mam za bardzo możliwości obciążyć go 300W, ale nie grzeje się mocno (jest ciepły, ale nie gorący). Trzeba pamiętać o tym, że pracuje on wtedy na swoich praktycznie maksymalnych obrotach i przy dłuższej pracy będzie ciepły. Wentylatory faktycznie wtłaczają powietrze zewnątrz do środka zasilacza. To prawidłowe.


Co o tym myślicie i co trzeba byłoby w takim wypadku zrobić?
_________________
Pozdrawiam, https://sites.google.com/site/ergodrive/
 
 
Adam Wysokiński 
szef


Pomógł: 36 razy
Dołączył: 30 Mar 2008
Posty: 1658
Skąd: Warszawa (okolice)
Wysłany: Sob 23 Sty, 2016   

Zasilacz pracujący z taka temperaturą długo nie pochodzi. Można by odwrócić jeden wentylator. To na pewno pomoże, chyba że w obudowie są otwory do wypływu powietrza a oba wentylatory mają tak pracować ( wg. producenta ).

edyta:

Obejrzałem sobie jak wygląda i nie ma otworów. Jak dla mnie to koniecznie odwróć jeden wiatrak. To załatwi sprawę. Popatrz tylko żeby nie zerwać plomby.
 
 
Szczygiel 
brygadzista


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 18 Lut 2006
Posty: 226
Skąd: Siedlce
Wysłany: Sob 23 Sty, 2016   

Dzięki Adam, pomogło.
Odwróciłem jeden wiatrak i temperatura spadła do ok. 45 st.C. Przy poborze ok, 330W - nie wzrasta. Wentylatory mogłyby być wydajniejsze. Szkoda, że sprzedawca RC-Team okazał się mało kompetentny (swoją drogą w rozmowach telefonicznych bardzo miły i uprzejmy).
Zasilacz tani, ale chyba konstrukcyjnie - słaby.
_________________
Pozdrawiam, https://sites.google.com/site/ergodrive/
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group