 |
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITERRowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie
|
hallotrony, rodzaje zastosowanie. |
Autor |
Wiadomość |
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Pią 19 Lut, 2016
|
|
|
Można niczego nie wyprowadzać, tylko dać termik NC i wpiąć go w szereg z zasilaniem 5V hallotronów. Po przegrzaniu odetnie napięcie na hallotrony i wyłączy silnik. Chyba, że kontroler ma pracę bez hallotronów, to wtedy wyprowadzamy jeden przewód od termika do hamulców a drugi koniec termika podpinamy do masy hallotronów. Tylko, że wtedy termik musi być NO. Po zadziałaniu zewrze hamulce i wyłączy silnik. Albo ten przewodzik można wykorzystać wtedy do jakiegoś buzzera, czy LED-a sygnalizującego przegrzanie. |
|
|
|
 |
glebor
Zasłużony dla zlotu EV


Pomógł: 6 razy Dołączył: 10 Lis 2014 Posty: 1326 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Sob 20 Lut, 2016
|
|
|
dzięki zeeltom.
Nurtuje mnie jeszcze jedna rzecz. Ja jednak jak coś zaczynam, to drążę do końca...
a więc wracając jeszcze na chwilę do hallotronów.
Mają tzw. zakres pomiarowy w wartości mili Tesla (mT)
otóż w moim silniku znalazłem hall bipolarny z zatrzaskiem o zakresie 2,6mT.
W PL najmniejszy jaki znalazłem to 4mT i potem 0,1mT a reszta od 10 mT w górę.
teraz się zastanawiam czy ten zakres nie ma nic wspólnego z odległością od magnesów przypadkiem myślę, że skoro najbliżej są te 4mT to chyba je wezmę - dość drogie, ale raczej pewne i zbliżone do oryginalnych w tym silniku.
katalogowo Uz = 3,8-24V więc chodzić na pewno będą, temperatura 150st. |
|
|
|
 |
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Sob 20 Lut, 2016
|
|
|
Ja kupowałem jakieś po 3 zł i działały w każdym silniku. Poszukaj w tematach naprawy silników. |
|
|
|
 |
glebor
Zasłużony dla zlotu EV


Pomógł: 6 razy Dołączył: 10 Lis 2014 Posty: 1326 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Sob 20 Lut, 2016
|
|
|
zamówiłem te z zatrzaskiem bipolarne. Trochę drożej, bo po 9,5zł, ale pare sztuk, to i tak nie majątek. Marametralnie bardzo zbliżone do oryginału, znalazłem na forum.andless że te z zatrzaskiem podobno lepiej reagują na wysokie prędkości obrotowe silnika.
Ja już taki jestem, że albo dobrze, albo wcale |
|
|
|
 |
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
|