|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITERRowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie
|
REGULACJA NAPIĘCIA / PRĄDU W ŁADOWARKACH DO BMS |
Autor |
Wiadomość |
kondzio927
prezes WWW.KONDZIO-BIKE.PL
Pomógł: 7 razy Dołączył: 27 Paź 2011 Posty: 554 Skąd: CZĘSTOCHOWA
|
Wysłany: Nie 21 Lut, 2016 REGULACJA NAPIĘCIA / PRĄDU W ŁADOWARKACH DO BMS
|
|
|
Witam
w związku z ostatnimi problemami z regulacją i jej możliwością wrzucam fotkę ładowarki
zaznaczy ktoś zorientowany, któa regulacja jest od napięcia która od prądu i jak zmierzyć napięcie na "sucho" .... |
|
|
|
|
atomek1000
szef
Pomógł: 48 razy Dołączył: 08 Lis 2014 Posty: 1902 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Nie 21 Lut, 2016
|
|
|
Masz z przekaźnikiem więc na sucho nie zamierzysz.
Masz jeszcze jakiś potencjometr w prawyn dolnym rogu? |
|
|
|
|
tas
szef tas
Pomógł: 154 razy Dołączył: 02 Kwi 2012 Posty: 6169 Skąd: Beskidy
|
Wysłany: Nie 21 Lut, 2016
|
|
|
VR2 - regulacja napięcia ładowania. Można kręcić, jednak od góry ogranicza wytrzymałość kondensatorów wyjściowych. W ładowarkach z przekaźnikiem można napięcie mierzyć przed przekaźnikiem "na sucho".
VR7 i VR8 - regulacja prądu ładowania fazy CC oraz zakończenia prądu ładowania fazy CV. Nie radzę ruszać bo padnie mostek prostowniczy (4 diody) i przed jakąkolwiek zabawą w zwiększanie mocy trzeba wymienić te diody na 2x większe prądy, a i tak max się uda osiągnąć może 15% więcej bo zacznie się przegrzewać trafko i dławik. Ogólnie nie warto. |
_________________ Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG |
|
|
|
|
kondzio927
prezes WWW.KONDZIO-BIKE.PL
Pomógł: 7 razy Dołączył: 27 Paź 2011 Posty: 554 Skąd: CZĘSTOCHOWA
|
Wysłany: Nie 21 Lut, 2016
|
|
|
tas napisał/a: | W ładowarkach z przekaźnikiem można napięcie mierzyć przed przekaźnikiem "na sucho". |
da radę zaznaczyć na zdjęciu gdzie przytyknąć miernik ?
tas napisał/a: | VR7 i VR8 - regulacja prądu ładowania fazy CC oraz zakończenia prądu ładowania fazy CV |
wiadomo które od prądu ładowania ?
(w moim przypadku myślałem nad zmniejszeniem więc niema strachu)
...potencjometrów brak... |
|
|
|
|
tas
szef tas
Pomógł: 154 razy Dołączył: 02 Kwi 2012 Posty: 6169 Skąd: Beskidy
|
Wysłany: Nie 21 Lut, 2016
|
|
|
Mierz między drutem pomiarowym prądu, a niewidocznym na zdjęciu wyjściem z dławika. Jest między przekaźnikiem, dławikiem, a kondensatorem, tam na dole gdzieś. |
_________________ Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG |
|
|
|
|
kondzio927
prezes WWW.KONDZIO-BIKE.PL
Pomógł: 7 razy Dołączył: 27 Paź 2011 Posty: 554 Skąd: CZĘSTOCHOWA
|
Wysłany: Nie 21 Lut, 2016
|
|
|
tas napisał/a: | Mierz między drutem pomiarowym prądu, a niewidocznym na zdjęciu wyjściem z dławika. Jest między przekaźnikiem, dławikiem, a kondensatorem, tam na dole gdzieś. |
cholera byłoby łatwiej gdybym wiedział co to jest dławik
|
|
|
|
|
gienek333
szef
Pomógł: 25 razy Wiek: 55 Dołączył: 26 Kwi 2013 Posty: 1338 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Nie 21 Lut, 2016
|
|
|
Na dolnym zdjęciu to nawinięte na "oponie" drutem to dławik, obok są dwa takie niebieskie, ale z oznaczeniami Vr 1 i 3. Obok jest też inne "niebieskie", ale na dolnym zdjęciu go nie widać. |
_________________ Pojazdy ekologiczne, to takie które stoją w garażu. |
|
|
|
|
tas
szef tas
Pomógł: 154 razy Dołączył: 02 Kwi 2012 Posty: 6169 Skąd: Beskidy
|
Wysłany: Nie 21 Lut, 2016
|
|
|
O właśnie, VR1 i VR3 są od prądu.
Wyjście z dławika masz widze zalane białym silikonem u podstawy kondensatora, odziubaj i tam to mierz |
_________________ Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG |
|
|
|
|
kondzio927
prezes WWW.KONDZIO-BIKE.PL
Pomógł: 7 razy Dołączył: 27 Paź 2011 Posty: 554 Skąd: CZĘSTOCHOWA
|
Wysłany: Wto 23 Lut, 2016
|
|
|
tas napisał/a: | zalane białym silikonem u podstawy kondensatora, odziubaj i tam to mierz |
ten sylikon jest twardszy ode mnie
a głupio byłoby przebić nową ładowarkę na wylot
a co do regulacji napięcia można nią kręcić podczas ładowania batki?
skręcał już ktoś ją na 14s |
|
|
|
|
atomek1000
szef
Pomógł: 48 razy Dołączył: 08 Lis 2014 Posty: 1902 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Wto 23 Lut, 2016
|
|
|
Z 16s na 14s to może być troche za duża zmiana :/ |
|
|
|
|
kondzio927
prezes WWW.KONDZIO-BIKE.PL
Pomógł: 7 razy Dołączył: 27 Paź 2011 Posty: 554 Skąd: CZĘSTOCHOWA
|
Wysłany: Wto 23 Lut, 2016
|
|
|
atomek1000 napisał/a: | Z 16s na 14s to może być troche za duża zmiana :/ |
właśnie może, chciałem to sprawdzić dla kolegi z forum, ale chyba mnie to przerosło... |
|
|
|
|
gienek333
szef
Pomógł: 25 razy Wiek: 55 Dołączył: 26 Kwi 2013 Posty: 1338 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Wto 23 Lut, 2016
|
|
|
Zejść na 14S na pewno się da, ale może być konieczna wymiana rezystora (trzeba wiedzieć co to ). Przy takich przeróbkach, ważne aby nie przekraczać znacznie mocy ładowarki. |
_________________ Pojazdy ekologiczne, to takie które stoją w garażu. |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
|