ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Sterownik BLDC do Sanyo Dynamotor
Autor Wiadomość
kamil6737 
początkujący


Wiek: 33
Dołączył: 19 Lut 2016
Posty: 3
Skąd: Częstochowa
Wysłany: Pią 19 Lut, 2016   Sterownik BLDC do Sanyo Dynamotor

Witam

Borykam się z pewnymi wątpliwościami.

Zakupiłem chiński sterownik do silników BLDC z halotronami od Magmy.
wszystko uruchomiłem i działa i złoto, już mam montować do roweru, ale.....

W instrukcji od Magmy jest napisane że aby nie szkodzić sterownika należy używać silnika z " wolnym kołem" .
Rozumie że chodzi o wolnobieg.
Niestety mój silnik nie jest bez oporowy. W związku z tym czy jazda bez włączonego silnika może uszkodzić sterownik. Faktycznie na silniku będzie się indukować prąd.
Sterownik mój nie ma funkcji hamowania regeneracyjnego.

Zadałem pytanie sprzedawcy ale oni podtrzymują że może to uszkodzić sterownik.

Macie jakieś doświadczenia i rady w tym temacie?

Proszę o pomoc.

Ps. Dla chętnych podam schemat podłączenia silnika Sanyo Dynamotor do chińskich sterowników.

Pozdrawiam
 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Pią 19 Lut, 2016   

Widocznie nie mają zabezpieczenia przeciwko napięciu zwrotnemu. Jeździłem na różnych silnikach i na różnych sterownikach, nie wnikałem w napięcia zwrotne i jak do dziś nic mi się nie uszkodziło.
 
 
kamil6737 
początkujący


Wiek: 33
Dołączył: 19 Lut 2016
Posty: 3
Skąd: Częstochowa
Wysłany: Pią 19 Lut, 2016   

zeeltom napisał/a:
Widocznie nie mają zabezpieczenia przeciwko napięciu zwrotnemu. Jeździłem na różnych silnikach i na różnych sterownikach, nie wnikałem w napięcia zwrotne i jak do dziś nic mi się nie uszkodziło.


Ma ktoś jeszcze jakieś doświadczenia?
 
 
Adam Wysokiński 
szef


Pomógł: 36 razy
Dołączył: 30 Mar 2008
Posty: 1658
Skąd: Warszawa (okolice)
Wysłany: Pią 19 Lut, 2016   

Opisy w magmie czasem są zupełnie bez sensu.
Jakby silnik kręcący się miał uszkodzić sterownik w czasie jazdy wybiegiem to taki z wolnym kołem też by uszkodził. Kręci się też po zdjęciu gazu przez chwilę.
 
 
kamil6737 
początkujący


Wiek: 33
Dołączył: 19 Lut 2016
Posty: 3
Skąd: Częstochowa
Wysłany: Pią 19 Lut, 2016   

Adam Wysokiński napisał/a:
Opisy w magmie czasem są zupełnie bez sensu.
Jakby silnik kręcący się miał uszkodzić sterownik w czasie jazdy wybiegiem to taki z wolnym kołem też by uszkodził. Kręci się też po zdjęciu gazu przez chwilę.


Dokładnie o tym samym pomyślałem.
 
 
przenikanie 
Zasłużony dla zlotu EV



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 23 Gru 2013
Posty: 392
Skąd: Łódź
Wysłany: Nie 06 Mar, 2016   

Kiedyś w zamierzchłej prehistorii miałem silnik Sanyo Dynamotor. Paskudnie podstępna konstrukcja, bo silnik przedni z mocowaniem szerokości jakby na tył. Trzeba było ciąć i spawać widelec, żeby to w ogóle założyć. Jeździł przez chwilę na sterowniku z magmy na 36V/250 i nic się nie działo. Natomiast po wymianie sterownika na 36V/18A/350W silnik dostał takiego powera, że mi szczęka opadła. Ciągnął ciężkiego trójkołowca na kole 24 cale z prędkością prawie 50 km/h. To historyczne zdjęcie "bagażówki" z tym silnikiem. To był chyba najszybszy e-rower bagażowy w historii :)
_________________
Hase Kettwiesel 60V/2kW
Hase Lepus 48V/0.5kW
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group