|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITERRowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie
|
Sterownik BLDC do Sanyo Dynamotor |
Autor |
Wiadomość |
kamil6737
początkujący
Wiek: 33 Dołączył: 19 Lut 2016 Posty: 3 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: Pią 19 Lut, 2016 Sterownik BLDC do Sanyo Dynamotor
|
|
|
Witam
Borykam się z pewnymi wątpliwościami.
Zakupiłem chiński sterownik do silników BLDC z halotronami od Magmy.
wszystko uruchomiłem i działa i złoto, już mam montować do roweru, ale.....
W instrukcji od Magmy jest napisane że aby nie szkodzić sterownika należy używać silnika z " wolnym kołem" .
Rozumie że chodzi o wolnobieg.
Niestety mój silnik nie jest bez oporowy. W związku z tym czy jazda bez włączonego silnika może uszkodzić sterownik. Faktycznie na silniku będzie się indukować prąd.
Sterownik mój nie ma funkcji hamowania regeneracyjnego.
Zadałem pytanie sprzedawcy ale oni podtrzymują że może to uszkodzić sterownik.
Macie jakieś doświadczenia i rady w tym temacie?
Proszę o pomoc.
Ps. Dla chętnych podam schemat podłączenia silnika Sanyo Dynamotor do chińskich sterowników.
Pozdrawiam |
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Pią 19 Lut, 2016
|
|
|
Widocznie nie mają zabezpieczenia przeciwko napięciu zwrotnemu. Jeździłem na różnych silnikach i na różnych sterownikach, nie wnikałem w napięcia zwrotne i jak do dziś nic mi się nie uszkodziło. |
|
|
|
|
kamil6737
początkujący
Wiek: 33 Dołączył: 19 Lut 2016 Posty: 3 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: Pią 19 Lut, 2016
|
|
|
zeeltom napisał/a: | Widocznie nie mają zabezpieczenia przeciwko napięciu zwrotnemu. Jeździłem na różnych silnikach i na różnych sterownikach, nie wnikałem w napięcia zwrotne i jak do dziś nic mi się nie uszkodziło. |
Ma ktoś jeszcze jakieś doświadczenia? |
|
|
|
|
Adam Wysokiński
szef
Pomógł: 36 razy Dołączył: 30 Mar 2008 Posty: 1658 Skąd: Warszawa (okolice)
|
Wysłany: Pią 19 Lut, 2016
|
|
|
Opisy w magmie czasem są zupełnie bez sensu.
Jakby silnik kręcący się miał uszkodzić sterownik w czasie jazdy wybiegiem to taki z wolnym kołem też by uszkodził. Kręci się też po zdjęciu gazu przez chwilę. |
|
|
|
|
kamil6737
początkujący
Wiek: 33 Dołączył: 19 Lut 2016 Posty: 3 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: Pią 19 Lut, 2016
|
|
|
Adam Wysokiński napisał/a: | Opisy w magmie czasem są zupełnie bez sensu.
Jakby silnik kręcący się miał uszkodzić sterownik w czasie jazdy wybiegiem to taki z wolnym kołem też by uszkodził. Kręci się też po zdjęciu gazu przez chwilę. |
Dokładnie o tym samym pomyślałem. |
|
|
|
|
przenikanie
Zasłużony dla zlotu EV
Pomógł: 2 razy Dołączył: 23 Gru 2013 Posty: 392 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Nie 06 Mar, 2016
|
|
|
Kiedyś w zamierzchłej prehistorii miałem silnik Sanyo Dynamotor. Paskudnie podstępna konstrukcja, bo silnik przedni z mocowaniem szerokości jakby na tył. Trzeba było ciąć i spawać widelec, żeby to w ogóle założyć. Jeździł przez chwilę na sterowniku z magmy na 36V/250 i nic się nie działo. Natomiast po wymianie sterownika na 36V/18A/350W silnik dostał takiego powera, że mi szczęka opadła. Ciągnął ciężkiego trójkołowca na kole 24 cale z prędkością prawie 50 km/h. To historyczne zdjęcie "bagażówki" z tym silnikiem. To był chyba najszybszy e-rower bagażowy w historii
|
_________________ Hase Kettwiesel 60V/2kW
Hase Lepus 48V/0.5kW |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
|