|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITERRowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie
|
Ile czekaliście na paczkę z Aliexpress? |
Autor |
Wiadomość |
glebor
Zasłużony dla zlotu EV
Pomógł: 6 razy Dołączył: 10 Lis 2014 Posty: 1334 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Śro 17 Lut, 2016
|
|
|
pudełko i sterownik zostawiłem sobie na pamiątkę jako pierwszy zakup na aliexpress
Po tym doświadczeniu trochę mnie zmroziło.
Teraz w chinach faktycznie co po niektórzy zrobili sobie wakacje i jedno z zamówień nie zostało wysłane, ale już wszysztkie inne poszły. |
|
|
|
|
Pavyan
kierownik
Pomógł: 7 razy Dołączył: 17 Kwi 2015 Posty: 383 Skąd: Mazowsze
|
Wysłany: Śro 17 Lut, 2016
|
|
|
Ano właśnie, PayPal... ja do tego jak do jeża
Niby zabezpieczenie, ale czytałem/słyszałem na innym Forum o różnych wpadkach ebayowych z oszustami (np. ze Stanów) i że ludzie zostawali z g... w ręku, bo cwaniaczki tak zakombinowali, że uznano ich rację, mimo - w zasadzie - pełnych dowodów po "naszej" stronie. Dokładnie już nie pamiętam mechanizmu, ale dość prymitywny.
Wyglądało w tych wypadkach na to, jakby PayPal był stronniczy...
Poza tym PayPal ponoć przelicza walutę po "swoim" kursie? Oczywiście - gorszym.
W wypadku płacenia na Ali to moja sprawa, za ile kupiłem sałatę. |
|
|
|
|
ap0f1s
prezes
Pomógł: 15 razy Wiek: 36 Dołączył: 02 Paź 2014 Posty: 757 Skąd: Kęty
|
Wysłany: Śro 17 Lut, 2016
|
|
|
Kupuje dużo rzeczy na ali i jeszcze nie miałem problemów. Płace zawsze kartą debetową, jak już miałem , że paczka nie doszła to zgłosiłem to i kasa była z powrotem. Ale pewnie wszystko jest do czasu aż się spotka cwaniaka, który chce oszukiwać. Niestety tacy ludzie są wszędzie czy w Chinach czy Stanach czy w Polsce. |
_________________ Kilka moich konstrukcji:Gordon 6kW (Adaptto)
Hatak 6kW (Sabvoton)
Kross level a6 3kw |
|
|
|
|
irrs
brygadzista
Pomógł: 1 raz Dołączył: 26 Gru 2014 Posty: 274 Skąd: Poznan.
|
Wysłany: Śro 17 Lut, 2016
|
|
|
Mi paczuszka raz nie doszła, to zgłosiłem do ali i pieniążki oddali. Po czym ... paczuszka w końcu doszłą. Profit. |
|
|
|
|
Yin
prezes
Pomógł: 9 razy Dołączył: 24 Lut 2014 Posty: 805 Skąd: Katowice
|
Wysłany: Śro 17 Lut, 2016
|
|
|
atomek1000 napisał/a: | U mnie na poczcie o dziwo jak są nierejestrowane to często dostaje POWTÓRNE awizo mimo, że nie było pierwszego |
Dokładnie to samo co u mnie |
|
|
|
|
Pavyan
kierownik
Pomógł: 7 razy Dołączył: 17 Kwi 2015 Posty: 383 Skąd: Mazowsze
|
Wysłany: Śro 17 Lut, 2016
|
|
|
Myślę że mogę opisać historię, o której wspomniałem w poprzednim poście (choć jest o sprzedającym, nie kupującym) - bez żadnych danych osobowych, więc nikt nie powinien być urażony - gwoli poszerzenia wiedzy o ebayu.
Sprzedający z Polski uległ namolnym prośbom oszusta z USA, żeby wysłać towar paczką ekonomiczną - to był jego błąd - a ta była nierejestrowana.
Idzie taka bardzo długo (np. dwa miesiące, Polak uprzedzał o tym tego fiuta), po miesiącu kupujący zgłosił nieotrzymanie towaru, w ciągu dwóch dni PayPal oddał mu pieniądze. Towar dostał zapewne po upływie następnego miesiąca...
Żadne udowadnianie stanu faktycznego (zdjęcia wysłanej przesyłki z naklejonymi znaczkami) nie zmieniły podejścia ebaya.
Sprzedający nie mógł nawet wystawić złodziejowi negatywa; otrzymał m. in. taką odpowiedź - niezłe, prawda?:
"In regards to being able to leave feedback for a buyer. We allow sellers to only leave positive feedback for their customers. What we were finding is when sellers were able to leave negative feedback, buyers were very hesitant to be honest with their feedback out of fear of retaliation from their seller. So eBay decided a few years ago to remove the ability for the seller to leave negative feedback for the buyer."
Tam też spotkałem opinię czy info, że PayPal to dziecko ebaya - wiec idą rączka w rączkę oraz, że PayPal jest dobry dla kupującego, nie sprzedającego.
Niby to właśnie my jesteśmy - głównie - kupującymi, ale zabezpieczenie tego typu powinno działać symetrycznie. |
|
|
|
|
Pavyan
kierownik
Pomógł: 7 razy Dołączył: 17 Kwi 2015 Posty: 383 Skąd: Mazowsze
|
Wysłany: Wto 01 Mar, 2016
|
|
|
Post pod postem, ponieważ chciałem żeby został zauważony.
Już o tym wspominałem w temacie wcześniej, ale znowu chcę zwrócić Waszą uwagę na pewną bardzo dobrą "śledziarnię" on-line paczek (ja używam jej do przesyłek z Chin, nie wiem jak działa z innymi miejscami/pocztami) - www.trackitonline.ru
Jednak kiedyś pokazało Tallin jako punkt wysyłki - napisy chińskimi krzaczkami, przetłumaczyłem googlem, myślałem że pomyłka - a okazało się, że nie: przesyłka pojawiła się właśnie w Tallinie.
Większość pewnie ich zna, nie ukrywają się , ale przekonałem się ponownie, że szeroko znane i polecane 17track jest jakby... przereklamowane?
Próbowałem niedawno znaleźć lepszą od trackitonline.ru stronkę, wynalazłem "trudną" paczkę i testowałem jej numerem wiele stron - tylko wspomniana strona ją znalazła.
Np. 17track nie wykryło mi w ogóle owej przesyłki (Small Packet Plus), a Trackitonline wyrzuca ładnie całą historię paczki na terytorium Chin (ten rodzaj przesyłki rejestrowanej jest chyba śledzony tylko do granicy chińskiej, taki polecony ekonomiczny).
Można się tam zarejestrować i wtedy w swoim panelu zapisywać kolejne przesyłki (można ustawić język polski) - system je śledzi i każde wydarzenie dotyczące danej paczki odnotuje i zanotuje, a jeśli poda się maila, wyśle tam każdorazowo info o kolejnym wydarzeniu.
Jak dotąd strona działa bez zarzutu, mogę szczerze polecić - jeżeli ktoś z Was jej nie zna. |
|
|
|
|
tidbit
początkujący
Wiek: 48 Dołączył: 01 Lut 2016 Posty: 7 Skąd: Żory, śląsk
|
Wysłany: Wto 15 Mar, 2016
|
|
|
Panowie i Panie, jeśli kupujecie przedmioty na ali lub innych chińskich sklepach, warto się pytać o opinię o sprzedawcach na www.telchina.pl . zakupy od podstaw opinie, czasy wysyłki i płacenie podatku. polecam |
|
|
|
|
Pavyan
kierownik
Pomógł: 7 razy Dołączył: 17 Kwi 2015 Posty: 383 Skąd: Mazowsze
|
Wysłany: Sob 26 Mar, 2016
|
|
|
Panowie, mam mały zgryz - dostawa zaczyna trwać "za długo".
To znaczy do 60 dni mam jeszcze 24, ale trochę się już niepokoję, dlatego że nawet kiedy słali mi coś poprzez Holandię, trwało to o wiele krócej.
Przesyłka jest trochę "nienormatywna", ponieważ wysłali poprzez pocztę szwedzką - najpierw długo nie było żadnej wiadomości trackingowej, potem Chińczyk podrzucił mi link do "śledziarki" szwedzkiej (PostNord) i ta wreszcie znalazła przesyłkę (wyszła z Malmö), ale 9 marca powiedziała mi, że teraz już tylko emonitoring Poczty Polskiej mi pomoże.
I owszem, ale pokazał datę 10 marca, jako datę wyjścia z tajemniczego miejsca COPENHAGEN INC
I odtąd minęło dwa tygodnie, ostatnia informacja brzmi ciągle COPENHAGEN INC, nic nowszego i przesyłki nie widu, ni słychu.
Czy ktoś z Was miał doświadczenia z przesyłką z Chin poprzez PostNord (Szwecja) i to normalne, że może to trwać tak długo? Dziwne, bo szwedzka poczta to raczej chyba solidna jest, ale... teraz w Szwecji wszystko się wali przez perypetie z turbanami
Towar nie jest drogi, ok. 22$ - ale 80zł jeszcze nigdy na ulicy nie znalazłem, więc nie zamierzam na ulicy zostawić.
Najpierw napiszę do sklepu, ale w razie braku chęci podjęcia odpowiedzialności otworzę spór - w jakichś poradnikach sieciowych wyczytałem, że najlepiej ok. 7 dni przed upływem okresu ochronnego. |
|
|
|
|
atomek1000
szef
Pomógł: 48 razy Dołączył: 08 Lis 2014 Posty: 1902 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Sob 26 Mar, 2016
|
|
|
Jeżeli rejestrowana to dziwna sprawa, bo te do mnie zawsze przychodziły ale zdarzyło się że dopiero po ponad miesiącu. Teraz zamowiłem lampkę i również idzie przez szwedzką pocztę więc może to samo co z twoją się dzieje
Ja mam numer sledzenia RE*******SE i pokazuje na sledzeniu poczty polskiej tylko "International Postal System"
A na postNord wyszła 3/9/2016 |
|
|
|
|
Yin
prezes
Pomógł: 9 razy Dołączył: 24 Lut 2014 Posty: 805 Skąd: Katowice
|
Wysłany: Sob 26 Mar, 2016
|
|
|
Spróbuj sprawdzić tracking tu: http://www.trackitonline.ru/ sporo szczegółów podają. Po rejestracji dostajesz info ma maila z zmianami statusy przesyłki. |
|
|
|
|
Pavyan
kierownik
Pomógł: 7 razy Dołączył: 17 Kwi 2015 Posty: 383 Skąd: Mazowsze
|
|
|
|
|
atomek1000
szef
Pomógł: 48 razy Dołączył: 08 Lis 2014 Posty: 1902 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Sob 26 Mar, 2016
|
|
|
Dzięki za linki, faktycznie na kilku jest status ostatni z 19marca zamiast 9marca! coś się jednak dzieje
Do podpięcia żeby się nie zgubiło! |
|
|
|
|
Pavyan
kierownik
Pomógł: 7 razy Dołączył: 17 Kwi 2015 Posty: 383 Skąd: Mazowsze
|
Wysłany: Nie 27 Mar, 2016
|
|
|
Cieszę się, że coś wykryły.
Taki link jeszcze, jest tam kupa "śledziarek", właściwych dla różnych krajów:
http://www.czajna.pl/sledzenie-przesylek/
ED: Zacząłem przeczuwać, że moja przesyłka (upłynęło 43 dni, via szwedzka PostNord) wróciła do Chin i podzieliłem się tą obawą ze sprzedawcą (i że powodem była może zła adresacja).
Dziwnym trafem nazajutrz napisał mi, że właśnie otrzymał ją z powrotem, oraz że wysłał ją ponownie. Podał numer śledzenia, tym razem z indeksem NL, czyli pocztą holenderską i okazało się, że sam - nie upominany - wydłużył okres ochronny o 30 dni. Stąd wnoszę, że może, może... uczciwy jest ?
Ale jeśli wysłał tą drogą, to przesyłka prawdopodobnie pojawi się w systemie śledzenia dopiero gdy dotrze do Holandii; to może być np. 15 dni, z praktyki już to wiem. |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
|