Przesunięty przez: tas Pon 06 Cze, 2016 |
amortyzacja w falconach |
Autor |
Wiadomość |
sunman
kierownik
Dołączył: 08 Kwi 2014 Posty: 317 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: Pon 28 Mar, 2016 amortyzacja w falconach
|
|
|
Interesuje mnie tu opinia uzytkownikow falconow jak i osob obeznanych w rowerach. buduje powolutku custom rame wzorowana na vectorze. i zastanawiam sie jaki dumper wybrac co byscie polecali z wlasnego doswiadczenia jak i stosunek cena/jakosc.
podobnie interesuje mnie rozwiazania do motorowerow i czy ktos z tego skorzystal bo sa dedykowane do podobnej wagi calego pojazdu , ale nie mam z tym doswiadczenia dlatego prosze o wlasne doswiadczenia w uzytkowaniu |
|
|
|
|
pastek5
kierownik Rowery elektryczne
Pomógł: 2 razy Dołączył: 14 Lut 2016 Posty: 306 Skąd: Żywiec
|
Wysłany: Pon 28 Mar, 2016
|
|
|
FOX 200mm lub BOXXER 200mm oczywiście dwu-półkowy.Szczególnie polecam BOXXERA bo jest tani w serwisowaniu i mozna kupic 4-5 letniego juz od 1000- 1500 zł trafiając na okazje. W obu moich falkonach ujeżdżam owe |
|
|
|
|
tas
szef tas
Pomógł: 154 razy Dołączył: 02 Kwi 2012 Posty: 6169 Skąd: Beskidy
|
Wysłany: Pon 28 Mar, 2016
|
|
|
Kolega pyta o damper
Nada się chyba każdy popularny, bo to w przypadku awarii i potrzeby serwisu nie przekroczy jego wartości. |
_________________ Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG |
|
|
|
|
pastek5
kierownik Rowery elektryczne
Pomógł: 2 razy Dołączył: 14 Lut 2016 Posty: 306 Skąd: Żywiec
|
Wysłany: Pon 28 Mar, 2016
|
|
|
aaaaaaa sorki za szybko myślałem. Ja używam rock shox kage rc 241mm. Twardosc spreżyny 450 przy 70 kg wagi, oraz 550 przy 105 kg wagi dobrze sie sprawdzaja |
|
|
|
|
maniekrox
prezes maniekrox
Pomógł: 22 razy Dołączył: 26 Sie 2014 Posty: 909 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Pon 28 Mar, 2016
|
|
|
Ja kupiłem FOX DHX 5.0, ale jeszcze go nie przetestowałem;) |
|
|
|
|
DeeX
stażysta
Pomógł: 1 raz Dołączył: 16 Lut 2012 Posty: 194 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: Pon 28 Mar, 2016
|
|
|
Fox dhx ma fajna regulacje. Mianowicie pompujac damper utwardzamy go. Oczywiście w granicach podanych przez producenta jest to zdrowy zabieg więc posiadając jedna sprezyne możemy sobie damper później dodatkowo utwardzic.
Kolejna istotna kwestia jest długość dampera a co za tym idzie jego skok. W zawieszeniach uzyskujemy przekladnie i stosując damper o większym skoku możemy dokładniej damper wyregulowac a i też co ważne zwiększyć jego żywotność.
Abstrahując.
Damper o skoku 10mm przy skoku koła 100mm. Przełożenie 1:10
Damper o skoku 50mm przy skoku koła 100mm. Przełożenie 1:2
Z moich starych doświadczeń odradzam wszelkie manitou. Strasznie szybko zaczynają rzygać olejem.
Fox oraz cane creek są jak najbardziej ok.
Kupowane przez forumowiczow dnm też kiedyś należały do jednych z najgorszych damperow. Może się poprawili- nie wiem... |
|
|
|
|
MixhaL
prezes
Pomógł: 3 razy Wiek: 43 Dołączył: 22 Maj 2011 Posty: 909 Skąd: Lubelskie
|
Wysłany: Pon 28 Mar, 2016
|
|
|
manitou nie jest takie złe jak piszesz pod względem jakości, mam jeden i przejechałem na nim -7-8 tys km i nie uronił nawet kropelki, kupiłęm go prawie jako nówkę.
Dopiero jak go przeserwisowałem zaczeło się upuszczanie oleju...
Także tego, jak kupisz padakę to jest jak piszesz, jak ktoś serwisuje w profesjonalnych warsztatach każdy długo wytrzyma. |
_________________ Cyklon
BOMBER V1, V2, V3
RAIDEN |
|
|
|
|
sunman
kierownik
Dołączył: 08 Kwi 2014 Posty: 317 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: Pią 01 Kwi, 2016
|
|
|
a jak sie ma wytrzymalosc takich amortyzatorow bo mimo wszystko ebiki sa ciezsze i i predkosci sa wieksze wiec troszke "cierpia" , gdybyscie teraz mieli wybierac to co byscie wybrali ? |
|
|
|
|
Tomas
szef
Pomógł: 20 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Mar 2015 Posty: 1740 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Pią 01 Kwi, 2016
|
|
|
Jako ciekawostkę powiem że używam non stop od 7 lat damper Rock Shox Sid powietrzny o taki:
http://archiwum.allegro.p...3232530159.html
tylko z czarnym tłokiem i dłuższy (widać go na fotce bika w moim opisie) i sprzęt ten jest nie do zajechania. Nie przechodził on właściwie żadnego serwisu tylko co jakiś czas smaruje tłok brunexem i jest szczelny jak łódź podwodna a ważę 90kg i pompuje go ciśnieniem do 90% możliwości.
To były czasy produkcyjne........ |
|
|
|
|
spj
stażysta
Dołączył: 18 Maj 2011 Posty: 160 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: Pią 01 Kwi, 2016
|
|
|
Ja kupiłem do tej ramy na przód Rock Shox boxxer rc 2012 a na tył Rock Shox Kage rc ze sprężyną 450lbs dla 75kg mojej wagi. |
_________________ Jeżdżę na : EV4 Falcon V2
"Make everything as simple as possible, but not simpler" Albert Einstein |
|
|
|
|
pastek5
kierownik Rowery elektryczne
Pomógł: 2 razy Dołączył: 14 Lut 2016 Posty: 306 Skąd: Żywiec
|
Wysłany: Pią 01 Kwi, 2016
|
|
|
Spj - mam to samo - polecam |
|
|
|
|
sunman
kierownik
Dołączył: 08 Kwi 2014 Posty: 317 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: Pią 01 Kwi, 2016
|
|
|
pogooglalem te dampery jeny jakie to drogie .. (dobre raczje musi byc ) szacowalem dac z 150 zeta za uzywke bez szalenstw a tu mam zagwostke |
|
|
|
|
spj
stażysta
Dołączył: 18 Maj 2011 Posty: 160 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: Pią 01 Kwi, 2016
|
|
|
Niestety na dobrą używaną amortyzacje dałem koło 1600zł, a do tego amorka jeszcze odpowiedni mostek no i kierownica grubsza, a do dampera musiałem dokupić tuleje ślizgowe i montażowe .... także wydatków związanych z ramą sporo, ale jakie wrażenia z jazdy...mam nadzieje będą (składam dopiero) |
_________________ Jeżdżę na : EV4 Falcon V2
"Make everything as simple as possible, but not simpler" Albert Einstein |
|
|
|
|
MixhaL
prezes
Pomógł: 3 razy Wiek: 43 Dołączył: 22 Maj 2011 Posty: 909 Skąd: Lubelskie
|
Wysłany: Pią 01 Kwi, 2016
|
|
|
sunman napisał/a: | a jak sie ma wytrzymalosc takich amortyzatorow bo mimo wszystko ebiki sa ciezsze i i predkosci sa wieksze wiec troszke "cierpia" , gdybyscie teraz mieli wybierac to co byscie wybrali ? |
To że cięższe i prędkości większe nie znaczy że siły działające na zawieszenie są większe jak w rowerze.
W DH działają dużo większe siły, tam 50-60km\h to normalna prędkośc po korzeniach, skałach, przelotowe prędkości są rzędu 80-90km\h |
_________________ Cyklon
BOMBER V1, V2, V3
RAIDEN |
|
|
|
|
pastek5
kierownik Rowery elektryczne
Pomógł: 2 razy Dołączył: 14 Lut 2016 Posty: 306 Skąd: Żywiec
|
Wysłany: Pią 01 Kwi, 2016
|
|
|
Nie ma co oszczędzać na zawieszeniu . Normalnie rower waży do ok 20 kg a tutaj mamy 30 kg wiecej. Dlatego należy mieć na uwadze to że działające obciążenia na "zawiasy" są prawdopodobnie w górnej dopuszczalnej granicy wytrzymałości amorów. Wniosek taki że Chińskie badziewia oraz taniego typu sprzęty raczej długo nie zabawią w ramie typu falcom
|
|
|
|
|
|