Cruiser Marson Garage;) |
Autor |
Wiadomość |
toft
szef Pan kierowca
Pomógł: 10 razy Dołączył: 22 Mar 2010 Posty: 1756 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: Pią 05 Lut, 2016 Cruiser Marson Garage;)
|
|
|
Hejka.
Czas zabrać się za kolejnego cruiserka. Ten będzie (najprawdopodobniej) mój na ten sezon. Budowa będzie raczej budżetowa i spokojna bo to ma być rowerek do jazdy na co dzień. Tak że myślę max 5kw. W sumie większość gratów mam. Nie będę zanudzał specyfikacją. Wyjdzie w praniu. Obecnie kwestia podrasowania ramy do odpowiedniego standardu. Potem mocowanie aku. No i w sumie poskładanie całości. Jeśli obejdzie się bez problemów:).
Pierwsze koty za płoty;)
Geometria całości w stronę crank forward. Zastanawiam się nad pewnym wydłużeniem tyłu. W tym roku będę potrzebować ekstra możliwości bagażowych. No i to tyle puki co:). Aha uprzedzając zdarzenia. Rowerek będzie tym razem na hubie. W motorowym kole. Może to w końcu rozwiąże problem pękania szprych felg itp... Choć jestem pesymistą:(. |
_________________ Moje pojazdy:
Hub middrive - w budowie http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=5394
Cruiser http://forum.arbiter.pl/v...er=asc&start=15 |
|
|
|
|
umbur
prezes
Pomógł: 25 razy Wiek: 41 Dołączył: 05 Paź 2015 Posty: 581 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: Pią 05 Lut, 2016
|
|
|
Bardzo małe zdjęcie, może wrzucisz coś większych rozmiarów? |
|
|
|
|
toft
szef Pan kierowca
Pomógł: 10 razy Dołączył: 22 Mar 2010 Posty: 1756 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: Pią 05 Lut, 2016
|
|
|
Hehe. A ja pamiętam czasy kiedy aparaty cyfrowe miały taką rozdzielczość. Spokojnie:) Temat jest rozwojowy:) Jakieś fotki się znajda. Pozdrawiam:).
Mały EDIT.
Z braku laku zabrałem się za koło. Ponieważ ori opaska gumowa na obręcz miała jakieś 18mm szerokości i wyglądała śmiesznie w stosunku do obręczy postanowiłem ją poprzedzić kawałkiem nieco szerszego materiału:
Zobaczymy jak to się spisze. Zakładanie opony poszło w zasadzie łatwo. Użyłem jednej łyżki do opon z malucha. Ciekawym jak opona się ułoży bo widzę że ma tendencje do robienia jaja czyli jedna jej część obwodu siada niżej niż reszta. Ale dziś nie pompowałem bo późno już i nie chcę hałasować.
Natomiast nakręciłem wolnobieg 7 rzędów i trzeba dać jakieś 3,5mm tulejkę aby zamontować w ramie. A nakręcałem bez podkładki jaką miałem w 9c.
To mój pierwszy mxus i widzę że bez tej podkładki nie włączę najwyższego biegu. Trybo jest za blisko silnika. Tak że w rzeczywistości potrzebna by była tulejka jakieś 6mm co zwiększa realny rozstaw osi motora do 151mm? |
_________________ Moje pojazdy:
Hub middrive - w budowie http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=5394
Cruiser http://forum.arbiter.pl/v...er=asc&start=15 |
|
|
|
|
toft
szef Pan kierowca
Pomógł: 10 razy Dołączył: 22 Mar 2010 Posty: 1756 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: Śro 09 Mar, 2016
|
|
|
Mały update.
Dorobiłem hak przerzutki. Mxus jest bardzo szeroki. Chyba wyjdzie mi rozstaw ponad 150mm. Założyłem tarczę i jest bardzo mało miejsca. Wszystko jest w najlepszym razie na styk. Założyłem parę gratów aby ocenć jak się prezentuje geometria. I chyba będzie ok.
W dalszej kolejności mocowanie aku.
Pozdro.
|
|
|
|
|
Bujakoto
prezes
Pomógł: 6 razy Wiek: 41 Dołączył: 22 Gru 2015 Posty: 733 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: Śro 09 Mar, 2016
|
|
|
Ale Wy macie zajebiste warunki do budowy.
Prawdziwy serwis.
Ja tam muszę budować w mieszkaniu, 4 piętro, pokój zawalony wszędzie walającymi się gratami od bajka jak w serwisie rowerowym |
|
|
|
|
sannis
brygadzista
Pomógł: 2 razy Dołączył: 12 Paź 2013 Posty: 299 Skąd: z Parku
|
Wysłany: Śro 09 Mar, 2016
|
|
|
Łeeee panie , widzę cukiereczek się szykuje! Musowo jakaś fajna gięta kiera i duża lampa na przód. |
|
|
|
|
bloodyopel
szef Krystian
Pomógł: 23 razy Wiek: 33 Dołączył: 02 Sty 2012 Posty: 1175 Skąd: Słupca k.Konina
|
Wysłany: Śro 09 Mar, 2016
|
|
|
Każdy może sobie pozwolić na taką luksus-ramę link nawet bez warsztatu
(broń boże reklama, wczoraj akurat szukałem tego typu ram a dziś tu widzę ) |
_________________ Obecny e-bike: LIMBER BIG BOY |
|
|
|
|
toft
szef Pan kierowca
Pomógł: 10 razy Dołączył: 22 Mar 2010 Posty: 1756 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: Czw 10 Mar, 2016
|
|
|
Koledzy, no takie jest założenie. Coś z niczego za pół ceny i tanio;). Ta moja jest akurat z innego sortu i była jeszcze tańsza. Tak ze raczej nie bedzie zadnych biżuterii tylko malowanie i klepanie starych części. Pozdr:).
Mały up. Dodałem dystans pod gwint od strony wolnobiegu aby nie ocierał łańcuch na najwyższym przełożeniu. Po za tym dodałem tulejkę dystansową na oś aby zmieścić wolnobieg 7s.
Pozdr. |
|
|
|
|
toft
szef Pan kierowca
Pomógł: 10 razy Dołączył: 22 Mar 2010 Posty: 1756 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: Pon 28 Mar, 2016
|
|
|
Kupiłem mostek... Dałem 18 zł.... Było tanio... podobało mi się... W końcu w takim rowerze jakieś masy itp nie mają znaczenia... Niby... A oto efekt przymiarki...
Dobrze że w garażu... A nie na drodze... Sam nie wiem co napisać... Ku przestrodze? Zdarzają się wam takie sprawy...? |
|
|
|
|
atomek1000
szef
Pomógł: 48 razy Dołączył: 08 Lis 2014 Posty: 1902 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Pon 28 Mar, 2016
|
|
|
Dlatego ja w swoim nie oszczedzalem na częściach, jedynie sztyca jest tania bo nie było w normalnej cenie markowych o tej dziwnej średnicy kony.
Mostek,kiera,amortyzator,opony to rzeczy na ktorych nie warto oszczędzać |
|
|
|
|
tas
szef tas
Pomógł: 154 razy Dołączył: 02 Kwi 2012 Posty: 6169 Skąd: Beskidy
|
Wysłany: Pon 28 Mar, 2016
|
|
|
Jak w garażu to pewnie podczas przykręcania kluczem z siłą "na wyczucie"?
Da się urwać mocowanie osi w amorze za 4k to da się i w mostku za 18zł. |
_________________ Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG |
|
|
|
|
Yin
prezes
Pomógł: 9 razy Dołączył: 24 Lut 2014 Posty: 805 Skąd: Katowice
|
Wysłany: Wto 29 Mar, 2016
|
|
|
Dobrze że strzelił w garażu. Jaki to model / firma? |
|
|
|
|
Adam Wysokiński
szef
Pomógł: 36 razy Dołączył: 30 Mar 2008 Posty: 1658 Skąd: Warszawa (okolice)
|
Wysłany: Wto 29 Mar, 2016
|
|
|
Wygląda tak jak ten co ja mam. Nie będę się jednak martwić.
Jak nie był przykręcany kluczem dynamometrycznym to wina użytkownika. Żadna firma nie uznała by reklamacji. Akurat na takich częściach wyraźnie jest napisane jakie momenty dokręcania. 100 razy się uda a za 101 taki efekt |
|
|
|
|
toft
szef Pan kierowca
Pomógł: 10 razy Dołączył: 22 Mar 2010 Posty: 1756 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: Wto 29 Mar, 2016
|
|
|
Chmmm.... nigdy na zadnym mostku które miałem nie widziałem info o sile przykręcania. Choć może na jednym było jak teraz pomyślę... Ale też zawsze przykręcałem na oko i było okej... A dowalałem ile wlezie.
To się nie wydarzyło przy przykręcaniu:)>. Mostek był jeszcze nie dokręcony. A ja go chciałem ściągnąć z rury sterowej gdzie ciasno właził bo rura jest niestety robiona i trzeba ją będzie wymienić. Więc obracałem prawo lewo i góra dół przez kierownicę aby zlazł... Może zle pociągnęłem. Mostek nie ma firmy... Wstawiłem fotę poprostu bo mnie to zszokowało. W życiu mi nie pękł mostek... No i tela.
Pzdr. |
|
|
|
|
toft
szef Pan kierowca
Pomógł: 10 razy Dołączył: 22 Mar 2010 Posty: 1756 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: Pon 11 Kwi, 2016
|
|
|
Heh... no tak to jest czasem, ze... następuje mała zmiana koncepcji;)
Zastanawiam się czy szlifować te spawy wokół mocowania suportu - taki miałem zamiar ale w sumie jakoś tak mi się nawet podobają nierobione? |
|
|
|
|
|