|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITERRowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie
|
sterownik ZL60V-18GWS-45A - zmiana LVc |
Autor |
Wiadomość |
sietaz
prezes
Pomógł: 12 razy Dołączył: 20 Maj 2014 Posty: 919 Skąd: warszawa
|
Wysłany: Pią 08 Kwi, 2016
|
|
|
Z blokowego sterownika, żeby przeładować aku trzeba by zjeżdżać chyba w alpach z pełnym aku zaczynając. Poza tym bms odetnie jak przekroczy się te 4.25 na celę |
_________________ Jeżdżę na: Voyager I
Niech moc będzie z wami |
|
|
|
|
atomek1000
szef
Pomógł: 48 razy Dołączył: 08 Lis 2014 Posty: 1902 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Sob 09 Kwi, 2016
|
|
|
Sterownik chyba też odcina, przynajmniej ja u siebie miałem takie wrażenie (może to było górny cut-off regena). Jak się ma sterownik z LVC 41v i baterię 14s to ani nie rozładujesz ani nie przeładujesz. Testowane |
|
|
|
|
Adam Wysokiński
szef
Pomógł: 36 razy Dołączył: 30 Mar 2008 Posty: 1658 Skąd: Warszawa (okolice)
|
Wysłany: Sob 09 Kwi, 2016
|
|
|
sietaz napisał/a: | bms odetnie jak przekroczy się te 4.25 na celę |
Bms jak ma oddzielne wyjścia ładowania i obciążenia to chyba nie odetnie. Prąd zwrotny płynie przez tranzystory główne a nie te od ładowania. Może być tak, że wyłącza przy górnym napięciu tranzystory ładujące, a przy zbyt małym obciążenie. To by było logiczne wydaje mi się. Z resztą jakby wyłączył nawet tranzystory główne to prąd będzie nadal płyną przez diody w strukturze. |
|
|
|
|
atomek1000
szef
Pomógł: 48 razy Dołączył: 08 Lis 2014 Posty: 1902 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Sob 09 Kwi, 2016
|
|
|
Adam Wysokiński napisał/a: | sietaz napisał/a: | bms odetnie jak przekroczy się te 4.25 na celę |
Bms jak ma oddzielne wyjścia ładowania i obciążenia to chyba nie odetnie. Prąd zwrotny płynie przez tranzystory główne a nie te od ładowania. Może być tak, że wyłącza przy górnym napięciu tranzystory ładujące, a przy zbyt małym obciążenie. To by było logiczne wydaje mi się. Z resztą jakby wyłączył nawet tranzystory główne to prąd będzie nadal płyną przez diody w strukturze. |
Nie prawda, jeździłem na różnych bateriach i czasem widziałem bms na żywo w trakcie jazdy. W trakcie używania regena na naładowanej baterii zapalają się diody i bms odcina (bardzo szybko, niczym abs) sterownik który nie może wtedy pompować ładowania. I to wszystko przez port STEROWNIKA a nie ładowarki. Według mnie port ładowania i rozładowania na wiekszosci bmsow rozni sie jedynie prądem zwarcia. Na kanale ładowania szybciej bms wyłączy jak będzie zwarcie |
|
|
|
|
madejp
dyrektor
Pomógł: 21 razy Dołączył: 19 Paź 2015 Posty: 417 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Sob 09 Kwi, 2016
|
|
|
@sietaz, Ale gdyby było tak jak mówisz, to możliwe byłoby tylko hamowanie z prędkości większych niż maksymalne dla danego napięcia?! Wydaje mi się, że żeby regen działał sterownik musi działać jako przetwornica step-up?
@raymaxxx Tu nic nie nakombinujesz - jak bateria naładowana, to energii już nie przyjmie i regen przestanie działać, bo nie ma co z nią zrobić. Chyba, że sobie jakąś grzałkę podepniesz. |
|
|
|
|
Adam Wysokiński
szef
Pomógł: 36 razy Dołączył: 30 Mar 2008 Posty: 1658 Skąd: Warszawa (okolice)
|
Wysłany: Nie 10 Kwi, 2016
|
|
|
atomek1000 napisał/a: |
Nie prawda |
Jeśli jednak wyłącza do dobrze, tego by się spodziewał użytkownik |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
|